XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
70 nm is erg netjes voor een XT :) Wel heb jij de wat uitgebreidere / duurde mods. Gaat mij effe te ver.

Ik zal een uitdraai posten zodra ik hem heb.

Denk dat je qua PK's wel vergelijkbaar gaat uitkomen met 15/45 tandwielen en stage 2, vooral uit aanpassen inlaat is veel winst te halen begrijp ik.

Nette cijfers hoor.

Ik neem aan dat de rode lijn, de eerste run was en de zwarte de laatste run? Is goed te zien wat afstellen dan oplevert! Ook op gebied van A/F.
Was de eerste run gebaseerd op een gedowloade map van PC?

Ja en ja. De eerste map was gemaakt voor een vergelijkbare setup maar die zat er dus nog aardig naast ;)
 
Wat ik nog steeds niet snap... De XTX die ik kocht had alleen Akra dempers.
Ik heb de PCV en DNA stage 1&2 luchtfilters erop gezet, daarmee haal ik 61,4PK op het achterwiel met 81,2 NM
Zou mijn blok dan bij een vorige eigenaar flink gekieteld zijn?

Dat of die testbank wijkt flink af :D Met een stage 2 nokkenas zou je misschien wel boven de 60 pk kunnen uitkomen met standaard top end maar dan had je ook stuk minder koppel gehad. De enige setups die ik op xt660 forum heb gezien met vergelijkbare nummers hadden 700+ CC en hoge compressie zuigers en die hadden iets meer PK en minder koppel. Enigste mogelijkheid als je nummers kloppen is dat je een zwaar aangepast top end hebt met kleiner tandwiel voor of groter achter.

Er zit altijd wel verschil in van bank tot bank maar dit zou wel een hele grote afwijking zijn. Ik moet zeggen dat die grafiek van mij ook wel iets lager uitviel door regenband (zacht rubber) en iets te lage druk maar dat zou misschien 1-2 pk schelen.
 
Wat ik nog steeds niet snap... De XTX die ik kocht had alleen Akra dempers.
Ik heb de PCV en DNA stage 1&2 luchtfilters erop gezet, daarmee haal ik 61,4PK op het achterwiel met 81,2 NM
Zou mijn blok dan bij een vorige eigenaar flink gekieteld zijn?

Daar lijkt het wel op *D Misschien toch nog eens contact opnemen met vorige eigenaar. Lijkt mij best interessant om te weten welke aanpassingen er zijn gedaan aan het blok.

Om je een indicatie te geven wat je nodig hebt voor 61pk
Bron: xt660.com


Kev. XT700 686cc Raptor cylinder, 102mm 11:1 piston with Hot Cam stage 1, Stage 1 & 2 filters, PCIII, Carbon Can Exhausts, snorkel removed = 13.53HP @ 6500rpm. 10.71 FT-LBs @ 5300rpm 57hp at the rear wheel XT660X to Raptor 700 conversion - .: XT660.com - The #1 XT660 Resource :.

Freez.XT700 686cc rebore XT660, ported head, 102mm 11:1 piston, Hot Cam stage1, stage 1 & 2 filters, Dynatek fuel injection controller, Leo Vince pipes = 15.29 @ 6450rpm 60.29hp at the rear wheels

Marcel. XT700 700cc 103mm rebored|Nicasil cylinder, JE piston moded head to CR 11,3:1|ported head (OTR)|Tuned cam (OTR)|PCIII|BSM exhausts +4mmØ larger exhaust pipes (OTR)|DNA stage 1 & 2 Filters. = 16.28HP @ 6600rpm. 10.99FT-LBs @ 5450rpm 61.28hp at the rear wheel XT660 to 700ccm conversion - .: XT660.com - The #1 XT660 Resource :.

Marcel. XT700 700cc 103mm rebored|Nicasil cylinder, JE piston moded head to CR 11,3:1|ported head (OTR)|Tuned cam (OTR)|PCIII|DNA stage 1 & 2 Filters, 2in2 +4mm OTR headers - BSM silencer and linkpipe - +2TB. = 19.68HP@ 6500rpm. 12.35FT/LB@ 5500rpm 64.68HP at the rear wheel dyno results customized Trinity 2in1/TB+2/BSM 2in2 - .: XT660.com - The #1 XT660 Resource :.

Kev. XT660X standard motor, PCIII, DNA stage 3 air box. Stage 2 Raptor Hot Cam, Carbon can exhausts 14HP gain @ 7000rpm 59HP at the rear wheel. Stage 2 Hot Cam - .: XT660.com - The #1 XT660 Resource :.
 
Denk dat je qua PK's wel vergelijkbaar gaat uitkomen met 15/45 tandwielen en stage 2, vooral uit aanpassen inlaat is veel winst te halen begrijp ik.

Je bedoelt de luchtinlaat? De XTX schijnt vanuit de fabriek als astmapatiënt met kinkhoest door het leven te gaan qua ademen. Ik hoop idd dat de snorkel eruit halen en de stage 2 dna luchtfilter gaan zorgen voor een flinke winst.
 
Je bedoelt de luchtinlaat? De XTX schijnt vanuit de fabriek als astmapatiënt met kinkhoest door het leven te gaan qua ademen. Ik hoop idd dat de snorkel eruit halen en de stage 2 dna luchtfilter gaan zorgen voor een flinke winst.


Stage 2 zorgt voor een enorme winst. Snorkel wel of niet bij stage 1 en 2 is verwaarloosbaar.

Kev van xt660 forum heeft verschillende setups laten doormeten. Is wel interessant om te zien wat de verschillende aanpassingen oplevert..
 
Zijn er hier mensen die van een supersport afkomen? Ik heb nu een GSX-R600 K4, maar wil hem denk ik weg doen, ik rij er te weinig mee en mis een beetje de 'fun'. Het is alleen leuk als het 120+ gaat (op een dijk..) :P een SM achtig iets trekt mij erg. KTM SMC 690 is nog beetje buiten budget (iets met huis kopen binnenkort... :P), een XT660X is van alle andere SM's (buiten de hardcore SM's om, maar geen zin in sleutelwerk en iets comfort mag wel) de beste optie dacht ik.
Ben alleen bang dat uiteindelijk de PK's gaan tegenvallen van een XT.
Ik rij eigenlijk alleen met mooi weer en dan eigenlijk altijd dijkjes of binnendoor wegen. Nu zijn de meeste dijken (hier tenminste) ook voorzien van drempels, dus met een SM/XT wordt dat wel fun denk ik.
Andere optie die ik op het oog heb is een Ducati Multistrada 1000/1100, iets praktischer en wat meer vermogen, maar wel een stuk groter .
 
Zijn er hier mensen die van een supersport afkomen? Ik heb nu een GSX-R600 K4, maar wil hem denk ik weg doen, ik rij er te weinig mee en mis een beetje de 'fun'. Het is alleen leuk als het 120+ gaat (op een dijk..) :P een SM achtig iets trekt mij erg. KTM SMC 690 is nog beetje buiten budget (iets met huis kopen binnenkort... :P), een XT660X is van alle andere SM's (buiten de hardcore SM's om, maar geen zin in sleutelwerk en iets comfort mag wel) de beste optie dacht ik.
Ben alleen bang dat uiteindelijk de PK's gaan tegenvallen van een XT.
Ik rij eigenlijk alleen met mooi weer en dan eigenlijk altijd dijkjes of binnendoor wegen. Nu zijn de meeste dijken (hier tenminste) ook voorzien van drempels, dus met een SM/XT wordt dat wel fun denk ik.
Andere optie die ik op het oog heb is een Ducati Multistrada 1000/1100, iets praktischer en wat meer vermogen, maar wel een stuk groter .

Ik kom van de TRX 850 af ('Japanse Ducati 900 ss'). Was op een gegeven moment ook helemaal klaar met de snellere motoren. En dan is de TRX niet eens een powerhouse. Als je af en toe een uurtje wilt knallen is een SM echt zoooooo veel beter dan een SS. Broer en maat hebben een ZX10R en een RSV mille resp. Beide rijden nooit meer een rondje in Nederland voor de lol: ze vinden er niks aan want ze kunnen hier niks met die pk kanonnen. Ik had hetzelfde tot ik op de SM overstapte. Eerst een Duke 2 (ging binnen 8 maanden stuk door exploderende tuimelaar) en daarna een KTM 950SM (niets dan technisch gezeik). Ondanks de ellende met KTM was mij wel al snel duidelijk: SM is 10x leuker dan buikschuivers in Nederland.

Ben vervolgens na de ellende met KTM gaan kijken voor een SM die wel heel blijft. De XTX schijnt uber betrouwbaar te zijn en een mooie compromis tussen SM stuurlol en betrouwbaarheid / comfort. Het is geen die hard supermoto maar daarom heeft ie ook minder onderhoud nodig. Bijkomend voordeel is de balansas. De Duke II trilde echt ongelofelijk tot op het irritante aan toe. De XTX loopt zowat trillingvrij. Mensen onderschatten vaak hoe belangrijk dat is...

Als ik zo lees wat jij met de motor doet, is een SM jou op het lijf geschreven. Rest je de keuze: meer vermogen, minder gewicht en meer onderhoud en slechtere betrouwbaarheid of minder vermogen, meer gewicht, minder onderhoud en betrouwbaarder.

Ik lees wel met enige regelmaat dat mensen zijn uitgekeken op het vermogen van de XTX. Aan de andere kant zie je op youtube filmpjes dat mensen op een 50pk XTX alles en iedereen aan stront rijden. Ook zijn er zat mensen die al jaren zweren bij hun XTX

Voor Nederlandse snelheden is de XTX prima. Je kan er flink gek mee doen, wetende dat de boel heel blijft. Wil je die hard hooligan raggen met wheelies, stoppies etc; zoek je denk ik toch beter bij de Europese SM. Maar bedenk je wel dat die veel meer sleutelwerk nodig hebben en een stuk minder comfortabel / betrouwbaar zijn.

(plus de XTX is goed te tunen, maar dan betaal je wel meer dan wanneer je een krachtige SM had gekocht to begin with.)

Maar om je originele vraag te beantwoorden: ja, ik kom van de ss af en ben SM gaan rijden. En nee, ik ga nooit meer terug naar ss :P
 
Laatst bewerkt:
Grappig, toen ik net m'n rijbewijs had wilde ik heel graag een TRX, vanwege het motorblok (en design), maar heb toen beetje doorgespaard en ben toen voor een GSX-R gegaan :P
Maarja, wat je omschrijft van je vrienden, dat heb ik dus ook. Een keer een rondje over de dijk o.i.d., en dan houdt het ook op. Het is ook niet een motor die je ff pakt om een boodschapje te doen aan de andere kant van de stad ofzo.
Over KTM's, m'n zwager heeft een KTM LC4 SM gehad, die zei ook dat hij er nooit langer dan een uurtje op kon rijden, daarna had 'ie pijn aan z'n rit en geen gevoel meer in z'n handen. Wel leuk om (een uurtje) mee te knallen ,maar meer ook niet :P Zo'n 950SM stond ook een beetje op mijn lijstje, die zijn niet heel veel duurder dan een XT, maar las idd dat het allemaal wat minder betrouwbaarder is.
Het (moeten) sleutelen ben ik wel klaar mee. Onderhoud geen probleem, maar dat de boel echt stuk gaat om dubieuze redenen, daar zit ik niet op te wachten.
Las idd ook wel dat uit een XT ook wat meer (bruikbaar) vermogen te persen is, en dat het allemaal goed zelf te doen is, dat lijkt mij dan ook leuk.
Qua hooligan uithangen, wheelies lijken me wel leuk, op de GSX-R doe ik dat nooit want je gaat dan al gauw richting (of over) de 100 km/h :P
Mss toch maar eens gaan proefzitten op de motorbeurs binnenkort
 
Na 3 maanden voor het eerst de motor weer eens uit de schuur getrokken.

lichte koelvloeistoflekkage bij de waterpomp (fuck)

maar wel starten en lopen zonder kuchen of rochelen.

Vervolgens valt er spontaan een bout van de motor af _O-
Bleek het boutje te zijn die de slack van de ketting op moet vangen dus geen man overboord. Morgen effe moertje opdraaien en dan zit dat ook weer maar ik moest wel lachen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had hem woensdagmiddag even lekker uitgelaten. Het leek wel voorjaar. Gelijk langs KMS in poeldijk gereden en een afspraak gemaakt om de XT op de bank af te stellen. Volgende week vrijdag mag hij erop.

Zojuist 3cm spacers (kev mod) in de voorvork geplaatst en de snorkel verwijderd. Ben benieuwd naar het resultaat van de spacers.

En dan wordt het tijd om die dikke kont eens aan te passen. Ik heb al een kleiner kontje liggen met led verlichting liggen. Die ik heb ik op ebay gekocht en uit china laten komen voor nog geen 20 euro inclusief verzending. Ik denk wel dat ik hem moet aanpassen (kokend water en wat om zien te buigen) omdat anders de kentekenplaat iets te horizontaal zal komen. Daarna de zaag in de achterkant.
 
Hij is op de bank geweest. Stond veel te arm dus een flink stuk rijker gezet met de PC. Mooie koppelcurve en over een flink toerengebied een dikke 5 NM er bij.

Op zich mooie winsten. Het blok draait nu ook een stuk lekkerder rond lijkt wel. De gepatenteerde XTX klote-injectie-sjorren zijn helemaal weg. Ik ben best tevreden.

Setup:

Leo X3
K&N stage 1
DNA stage 2
Snorkel verwijdert
full
 
Hij is op de bank geweest. Stond veel te arm dus een flink stuk rijker gezet met de PC. Mooie koppelcurve en over een flink toerengebied een dikke 5 NM er bij.

Op zich mooie winsten. Het blok draait nu ook een stuk lekkerder rond lijkt wel. De gepatenteerde XTX klote-injectie-sjorren zijn helemaal weg. Ik ben best tevreden.

Setup:

Leo X3
K&N stage 1
DNA stage 2
Snorkel verwijdert[afbeelding]

Ziet er goed uit. Ook hier, wat een verschil maakt een goede afstelling!

Zijn ze lang bezig geweest voor dit resultaat? Zie staan run 03 en 015......
 
Aanstaande vrijdag mag ik. Kijken of er nog veel verschil zit tussen dezelfde setup en een andere fiets. Zeker is in ieder geval dat het blok mooier gaat lopen, want die mappen die te downloaden zijn, zijn niet goed genoeg!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Ook hier, wat een verschil maakt een goede afstelling!

Zijn ze lang bezig geweest voor dit resultaat? Zie staan run 03 en 015......

De monteur heeft een hele zooi runs gemaakt. We zijn zo'n 2 -3 uur op de bank wezen klooien. Maar hij wilde zelf lekker experimenteren en heeft wat variabelen (zoals de konijn-knuffel-valve aan en uit) getest en niet in rekening gebracht.

De mapping die ik er nu in heb is er eentje die hij op zijn laptop had en vervolgens hier en daar rijker heeft gezet. Ik denk dat dat de beste methode is om een mapping te maken. niet vanaf nul opbouwen maar een bestaande mapping ombouwen.
 
En? Ik ben benieuwd. Trekt ie al de stenen uit de straat?


Weinig nieuws te vertellen helaas. Het is afgelopen vrijdag niet doorgegaan :(

Het blijkt voor KMS lastig om een afspraak na te komen.

Ik ga van de week eens contact opnemen met Tovami. Is wel een eind weg maar als het weer goed is ook wel weer een leuke rit.
 
Vervelend om te horen Stael. Ik kom ook uit omgeving den haag en heb hem juist gisteren afgeleverd bij KMS om af te stellen. Hij ging wel al vroeg sluiten wegens een vervelende gebeurtenis in zijn nabije omgeving, misschien dat dat er iets mee had te maken.
 
Weinig nieuws te vertellen helaas. Het is afgelopen vrijdag niet doorgegaan :(

Het blijkt voor KMS lastig om een afspraak na te komen.

Ik ga van de week eens contact opnemen met Tovami. Is wel een eind weg maar als het weer goed is ook wel weer een leuke rit.

Dat is balen. Volgende keer beter dan maar.
 
Ik kwam er vandaag achter dat mijn accu overleden is. (ondanks dat hij achter de optimate 4 hing)
Het is de standaard loodaccu. Ik wil nu eens kijken voor gel accu.(scheelt weer wat gewicht)
Heeft iemand een goed merk/type gel accu in de ze xt660x zitten ?
 
Hallo,
Mijn naam is Dave
Ik heb een xt660 uit 2005 die verbouwd is naar 2007
Ik heb een aantal mods uitgevoerd op mijn motor en ben nog van plan er veel meer aan te doen


Gr, Mr.Semicolom
 
Ik kwam er vandaag achter dat mijn accu overleden is. (ondanks dat hij achter de optimate 4 hing)
Het is de standaard loodaccu. Ik wil nu eens kijken voor gel accu.(scheelt weer wat gewicht)
Heeft iemand een goed merk/type gel accu in de ze xt660x zitten ?

Mss dat Kev van XT660.com zo een hele rits suggesties voor je heeft.
 
Ik kwam er vandaag achter dat mijn accu overleden is. (ondanks dat hij achter de optimate 4 hing)
Het is de standaard loodaccu. Ik wil nu eens kijken voor gel accu.(scheelt weer wat gewicht)
Heeft iemand een goed merk/type gel accu in de ze xt660x zitten ?


Ik heb zelf sinds een maand JMT Accu Gel YT9B-BS erin zitten
Ben er tevreden over doet het goed en slaat altijd snel aan. En hij is maar €42 bij mlm parts online.

Mvg, Mr.Semicolom
 
Ik heb zelf sinds een maand JMT Accu Gel YT9B-BS erin zitten
Ben er tevreden over doet het goed en slaat altijd snel aan. En hij is maar €42 bij mlm parts online.

Mvg, Mr.Semicolom

Thanks, ik heb hem besteld. Ik ben benieuwd.
Het was trouwens de originele accu die erin zat. (gezien de datum op de accu).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan