XT660X Deel 11; The XTraordinary Mix

Meeting

  • 31 augustus

    Stemmen: 12 80,0%
  • 7 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 14 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 21 september

    Stemmen: 1 6,7%
  • 28 september

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 oktober

    Stemmen: 1 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.
die potten zullen ook wel geen E keur hebben 😂.....

# Het schilderwerk van het blok zouden ze wel wat beter mogen doen inderdaad.Er zijn zeer veel xt s waarvan het verf van het blok af valt. Je kunt het blok uit elkaar halen en stralen vervolgens weer coaten. je kunt hem volgens mij ook net zo snel in de verfafbijt smeren en dan na een paar uur goed afspoelen en dan weer netjes spuiten , schilderen ofzo. Roesrige spaken zou ik maar 1 optie voor hebben velgen wegbrengen om te opnieuw te laten spaken.


Trouwens is het iemand al opgevallen dat we pagina 100 bereikt hebben.
We zouden een nieuw toppic aan kunnen maken... ik heb echter erg weinig tijd om een OP bij te houden.. wellicht een nieuweling zin om er eens iets moois van te maken?? })
 
Ik heb een vraag voor de XT experts. Ik ben aan het rondkijken om weer een eigen motor te kopen en na een XTX te hebben gehuurd ben ik mij voornamelijk op dit model aan het focussen.

Gisteren ben ik bij een XTX gaan kijken en deze bleek optisch wel aardig wat aandacht nodig te hebben. Nu geeft mij dat mogelijk de kans om relatief goedkoop een XT aan te schaffen en er zelf wat moois van te maken. Van de meeste zaken weet ik ongeveer wat ik kwijt ben, behalve het blok.

Deze XT is door een eerdere eigenaar (vermoed ik) gebruikt in de winter en / of buiten gestald. Hierdoor zijn er o.a spaken verroest en is de verf van het blok in slechte conditie. Nu lees ik op andere fora's dat dit laatste vaker voorkomt bij XT's maar ik vraag mij af wat het zou kosten om dit weer netjes te krijgen. Helaas ben ik niet dusdanig handig om zelf het blok uit de XT te halen en in delen aan te leveren of zelf te spuiten en mis ik hier ook de ruimte voor.

Zijn hier mensen die last hebben gehad van slechte verf op het blok? Hoe is dit opgelost en wat koste dit ongeveer? Of weet iemand misschien een bedrijf die dit kan doen? Heb hier zelf naar gezocht maar nog niets kunnen vinden.

[afbeelding]



wat ik zie bij jou blok is dat de kop heel erg afgebladerd is. de cilinder zelf niet. OTR kan deze spuiten maar volgensmij alleen icm het flowen en tunen van de kop. wellicht doen ze ook alleen spuiten. ik heb bijna geen last van afbladerende verf op me blok. op een paar kleine puntjes na dan. ik heb me motor nu zelf iets meer als 1,5 jaar en rij alleen met droog/ mooi weer. geen pekel of regen. dat scheelt heel veel. en de vorige eigenaar heeft denk ik ook geen pekel gereden.

maar de verf is niet heel erg. maar je moet opletten dat de rest van de motor niet heel geoxideerd is zoals bouten van t frame en blok. dit kan wel problemen geven met losmaken. in de vorm van afbreken etc. teminste dit is mijn ervaring.

mvg, Dave
 
Bij schuuropruimen.. ben ik nog een neiuwe cdi tegengekomen. Die ik had aangeschaft om van mijn bonkerig rijdend xt af te komen.. nu deze helaas gestolen is. Heb ik cdi over. Nieuw nog nooit gebruik. Misschien kan ik er hier iema5d blij mee maken. 50 euro
 
Omdat niemand zich geroepen voelt een nieuw topic te openen heb ik dat maar op me genomen. gewoon lekker door gaan waar we mee bezig zijn alleen dan in XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11.

Na 100 paginas besluiten de heren mods de topics te sluiten, en dient er een volgend deel opgestart te worden mits dat gewenst is.
 
Als iemand even de link naar het volgende topic erin plakt kan deze dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan