aprilia rs 125

blue 206

MF'er
29 mrt 2014
57
0
oudenhoorn
Goedemiddag.

Ik heb van de week een aprilia rs 125 gekocht. De verkoper kon mij vertellen dat er pas geleden nieuwe spullen waren op gegaan zo als zuiger. Remblokken olie enzo. Alles ging goed tot dat ik thuis kwam.

Ik wilden vandaag met de motor naar me werk. Maar na zo 5km wilden ik weg rijden bij het stoplicht in ze 1 en wilden de motor niet op toeren komen en viel uit.
Heb de motor meerdere x opnieuw gestart. Als hij in ze vrij staat kan ik gewoon flink toeren maken maar zo dra ik hem in de versnelling zet en weg wil rijden dan komt de motor nauwelijks vooruit en zakt het toeren tal en valt uit.
Na 4/5x opnieuw gestart te hebben wilden de motor helemaal niet meer aan slaan. Ben toen verder maar gaan lopen.

Heeft iemand een idee welke richting ik op moet gaan zoeken?

Er zit benzine in de tank heb voor de zekerheid ook de benzine kraan op resev gezet maar kreeg ook geen verrandering.

Grt patrick
 
Hey

Hij rijd gewoon op mengolie dus aparte olie tank. Ik ga vanavond als ik thuis kom ( lopend) even alles controleren. Kwa aansluiting. En als die vonk heeft en benzine krijgt.
En dan horen jullie nader

Tnx alvast
 
Hey.

Nou ik ben ( met moeite) naar huis gekomen al rijdend.
# Heb het luchtfilter gechekt en is mooi schoon en zat op ze plek.
# Carb eraf gehaald en de sproeiers waren schoon.
# Het membraam werkt, ik weet niet hoe hard hij moet zuigen? Maar ik voel enige zuiging.
# en aangezien die start en al rijdend naar huis ben gekomen vonkt die dus ook.

wat me wel opviel is dat als ik de koppeling inknijp en hem in de versnelling zet. Dat de motor gelijk gaat/wil gaan rijden/rolle.
Heb daarom de nippel op de kabel uitgedraaid maar dat schijnt geen efect te hebben!?!
 
Lastig zeggen vanaf de pc maar klinkt idd als brandstof/afstelling. Maar kan van alles zijn, ga langs een 2t (let wel, 2t!!!!) expert en laat die er naar kijken. Ik heb het idee dat je er zelf niet al te veel verstand van hebt dus kom er dan verder beter niet aan. Begrijp me niet verkeerd, qua afstelling kom ik er zelf ook niet aan.
 
hey

ja tis altijd lastig om het via de pc uitteleggen,

ik ben langs een garage geweest (met de auto) en het probleem uitgelegd en de monteur dacht zelf aan kromme koppelingsplaten/ tussen platen en dat die daarom niet koppelt.

ik ga morgen een poging wagen om naar de garage te rijden, zodat de monteur ernaar kijken en zijn oordeel over kan vertellen.

dus ik ben benieuwd wat hij er van gaat zeggen.
 
hey

ja tis altijd lastig om het via de pc uitteleggen,

ik ben langs een garage geweest (met de auto) en het probleem uitgelegd en de monteur dacht zelf aan kromme koppelingsplaten/ tussen platen en dat die daarom niet koppelt.

ik ga morgen een poging wagen om naar de garage te rijden, zodat de monteur ernaar kijken en zijn oordeel over kan vertellen.

dus ik ben benieuwd wat hij er van gaat zeggen.
Hij valt in zijn vrij toch uit? Je beschrijft dat je gas geeft en dat hij dan stilvalt. Die monteur zou ik niet aan de motor laten zitten. Zolang hij in zijn vrij staat heeft het niets met je koppeling te maken.
Het klinkt als brandstof gebrek. Vul eerst de tank eens af.
 
hahah ja vertrouw hem ook maar op zijn blauwe ogen hha

mmm ff int kort

als ik hem in ze neutraal heb staan, is er nix aan de hand, kan gewoon gas geven alles doet het.
zodra ik de koppeling inknijp (nog nix aan de hand) tot dat ik hem in ze versnelling zet (ze 1 bijv) dan gaat/ wil de motor al gaan rollen.

zodra ik dan weg wilden rijden dus gas ga geven en koppeling laat opkomen dan krijgt de motor het moeilijk en zakt het toerental en valt die uit.
of ik moet met dus danige toerental weg rijden dat is dan niet gezond meer.


het probleem kwa uitvallen, was pas onderweg naar me werk dus niet voor de deur, maar had al een km 5 gereden toen die niet meer wilden weg komen bij het stoplicht, heb toen voor de zekerheid de benzine kraan ook op ze reserve gezet maar dat hielp niet.

maar voor de zekerheid zal ik morgen even benzine halen en hem helemaal vol gooien.
 
Laatst bewerkt:
Als de motor in de neutraal goed start, goed oppakt en netjes blijft lopen, vind ik het idee van de monster over kromme/beschadigde platen niet eens zo raar. Had echter eerst gekeken of de koppelingskabel niet gewoon versleten is en/of gedeeltelijk geknapt is.

( Er van uit gaande dat de versnellingsbak niet aan gort is :) )
 
Laatst bewerkt:
hey,

hij start goed, en loopt netjes in ze vrij.

de koppelingskabel heb ik ook al (met de nipper bij het stuur) strakker /strak gezet, en er was geen verschil.

over de powervalve is schijnt open tegaan bij 8000toeren als goed is.
heb met de motor kunne rijden en klopt hij, loopt op naar de 8 en dan gaat die als een raket van de 8000, je hoort en voelt het verschil dus dan zal de valve moeten werken.

Zuiger, de verkoper vertelde mij dat er een nieuwe al zou moeten zitten maar begin zelf ook beetje te twijfel aan heeeeeeel zijn verkoop praatje.
mocht er nix uit komen morgen bij de garage dan gaat zo i zo de koppeling eraf en de cilinder eraf om eens een goede inspectie uit te gaan voeren.
 
Ben net terug van de garage. Op de heen weg rijd de motor goed geen problemen. Tot de konteur en rondje wilden.
Hij starten hem en wilden in ze vrij wat gas geven maar hij smoord hem gelijk dus hebben 1 min gewach met draaiende motor. Maar nogsteeda het zelfde.

De monteur zijn " ik zou hem maar terug brengen naar de vorige eigenaar"

Ben toen zelf richting huus gegaan. Maar ik was nog geen 1km verderop en de motor begon als de ziekte in te houden. En te stotteren.
Heb hem met pijn en moeite erdoor heen kunne krijgen en ben voor de zekerheid gaan tanken.

Maar de de tankbeurd was het helemaal feest.
Ik kwam niet meer bij het tankstatiin weg. Stationail liep die maar zodra ik gas wilden geven smoorde die hem en viel uiteindelijk dan uit.
Ben toch uiteindelijk met 15/20km/u naar huis gekomen.

Heb zelf geen flauw idee meer nu
 
Dat klinkt toch wel alsof het vermogen weg is. Als hij zo makkelijk afgeknepen wordt.
Als hij eenmaal rolt en je hebt de koppeling los zou hij gewoon in toeren moeten klimmen.
Misschien gewoon een verstopte hoofdsproeier?
 
Hey.

Zal bij de testrit beginne.
Opzich de rit liep die op wat stotter na verder normaal. Aant begint was wel het probleem dat die weg wilden rotte in de versnelling. Maar naar een slinger aan de stel nippel was dat voor die rit weg.

Heb zojuist weer de carb uitelkaar gehaald en de sproeiers zijn schoon.
Heb het luchtfilter eraf gelaten en dan klinkt die in ze vrij beter dus da kan ik zo i zo nog proberen al rijdend.

Heb de powervalve los gemaakt aangezien de kabel in een knik lag en dus makkelijkt naast het voetjes kon schieten ( blijft dan open staan) maar het maganisme werk niet 100% heb hem getest met een accu en als die gemonteerd zit gaat die niet open. Alsnik hem dan ff een handje help met open gaan dan doet die het. Maaaaaar dan gaat die maar voor 50% weer dicht dus weet niet hoeveel zo valve invloed kan hebben onderin als die open blijft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan