Kilometerteller, kabel of meenemer?

Retired

MF'er
4 dec 2007
50
0
Hallo,

Ik heb een Bandit. Kilometerteller heeft het sinds ik de motor heb nooit goed gedaan.
Trillende naald, en hoe harder je ging, hoe groter de afwijking.
Vanaf een week of 2 geleden doet deze niets meer... Das lastig.

Wat heb ik gedaan:
- Kabel losgehaald bij meenemer en klok. Kabel draait goed.
- Kabel losgehaald bij meenemer. Als ik draai zit er ietsjes aan beweging in de naald. Maar dan moet je je best wel doen.

Naar mijn idee is het de meenemer. Nu wil ik een nieuwe bestellen... Maar wat is de goede naam voor zo`n ding?
En heb ik gelijk met mijn conclusie?

Alvast bedankt!
 
Wat je kan proberen is de km teller kabel in een accu boormachine op spannen en dan kijken hoe de km teller het doet.
Als hij het dan goed doet is het waarschijnlijk de meenemer.

Uhmmm waarom moet je de benaming weten?
Als je naar de motorzaak gaat met de meenemer of je legt het hun uit snappen ze het echt wel.

Kijk anders even op CMSNL.nl staat de engelse benaming bij.

Groeten en succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een Bandit. Kilometerteller heeft het sinds ik de motor heb nooit goed gedaan.
Trillende naald, en hoe harder je ging, hoe groter de afwijking.
Vanaf een week of 2 geleden doet deze niets meer... Das lastig.

Wat heb ik gedaan:
- Kabel losgehaald bij meenemer en klok. Kabel draait goed.
- Kabel losgehaald bij meenemer. Als ik draai zit er ietsjes aan beweging in de naald. Maar dan moet je je best wel doen.

Naar mijn idee is het de meenemer. Nu wil ik een nieuwe bestellen... Maar wat is de goede naam voor zo`n ding?
En heb ik gelijk met mijn conclusie?

Alvast bedankt!

sinds het begin, dan weet je misschien niet hoe het hoort te zitten ?

je hebt de kabel uitgesloten als je het zo leest dus zal het idd die 'meenemer'zijn.

kilometer teller tandwiel, zou ik het uit het engels vertalen.

jammer dat het een 'set' is als je het zo ziet.

Dit bedoel ik en Tvdh met de reactie over cmsnl :

Suzuki GSF600S BANDIT 1996 (T) USA (E03) - buy original spares online
 
Laatst bewerkt:
Wat je kan proberen is de km teller kabel in een accu boormachine op spannen en dan kijken hoe de km teller het doet.
Als hij het dan goed doet is het waarschijnlijk de meenemer.

Uhmmm waarom moet je de benaming weten?
Als je naar de motorzaak gaat met de meenemer of je legt het hun uit snappen ze het echt wel.

Kijk anders even op CMSNL.nl staat de engelse benaming bij.

Groeten en succes ermee.

De benaming kan op zich helpen met het zoeken op google.

ikzelf sta er verbaasd over dat ijzeren ring met 'opnemer' oftewel pennekes :+ niet los verkrijgbaar is.
had pas nog een motor gezien waarbij die al een keer niet goed heeft gezeten en dan duurt het even eer dat weer is rechtgebogen, ALS dat nog kan.

nou is 70 euro niet de wereld voor een complete opnemen die ook gelijk een bus voor je voorwiel is,maar ik zou liever alleen die ijzeren/stalen ring binnenin vervangen.

niet onmogelijk dus afhankelijk van merk/type :

GL1500-Front-Wheel-Bearings-11.JPG


het hele (lange) verhaal :

How to replace your front wheel bearings • GL1500 DIY Articles • goldwingdocs.com
 
Laatst bewerkt:
Anders proberen bij een lokale motorsloop zon ding op de kop te tikken.
Zullen vast wel op meerdere types gezeten hebben en kosten 2ehands geen drol.

Succes ermee.

Volgens mij zijn het inderdaad vrij standaard dingen, een soort tijdloos ontwerp waar toch eigenlijk niks aan verbeterd kan worden.

Ongetwijfeld dat 1 zo'n ding op meerder motoren is gebruikt, voor misschien zelfs tientallen jaren lang. Ze gaan echt niet voor iedere nieuwe motor een compleet nieuw teller ding gebruiken.
Gewoon even kijken naar het merk en type van dat ding, zoiets moet bij wijze van op iedere hoek van de straat te vinden zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan