afslaan r1 2007

knutselaar67

Rookie
22 jun 2014
3
0
Bennekom
ik heb een r1 van 2007 die steeds afslaat bij het remmen als je de koppeling inknijpt dan moet je hem eerst van kontct af en daarna opnieuw starten
 
Bij koude motor of warme motor? Hoeveel toeren loopt hij stationair?
Heb je een open systeem erop?

Weet niet of bij een R1 2007 je het stationair toerental kan verhogen. Maar als hij te laag stationair heeft dan kan hij doodvallen bij ontkoppelen.

Het gekke is alleen als het bovenstaande de oplossing zou zijn waarom je het contact uit en aan moet zetten. Dat zou namelijk niet nodig hoeven zijn met het bovenstaande.

Maargoed gewoon iets om even na te gaan en om dingen uit te sluiten.
 
Bij koude motor of warme motor? Hoeveel toeren loopt hij stationair?
Heb je een open systeem erop?

Weet niet of bij een R1 2007 je het stationair toerental kan verhogen. Maar als hij te laag stationair heeft dan kan hij doodvallen bij ontkoppelen.

Het gekke is alleen als het bovenstaande de oplossing zou zijn waarom je het contact uit en aan moet zetten. Dat zou namelijk niet nodig hoeven zijn met het bovenstaande.

Maargoed gewoon iets om even na te gaan en om dingen uit te sluiten.


dit zou idd kunnen maar dan zou het denk ik wel op vallen dat de motor te laag toerental draait, en ik twijfel er aan of de 2007 een stationairstelschoef heeft.

het kan ook iets simpels zijn als bv (te) vuil luchtfilter of brandstoffilter, het is altijd moeilijk te zeggen als je niks kan horen/ weinig info hebt.


GR NEMO
 
ja dat klopt, maar ik neem aan dat jij het probleem al weet en hier een mooie uit leg gaat geven?


Nee, topicstarter geeft naar mijn bescheiden mening te weinig info om hier vanachter de PC een goede diagnose te kunnen stellen.
Maar als jij stelt dat een te grote klepspeling een storing als deze kan veroorzaken, dan zal ik wel ergens het spoor bijster geraakt zijn.., want naar mijn bescheiden mening is dat toch wel echt onmogelijk...
 
dit zou idd kunnen maar dan zou het denk ik wel op vallen dat de motor te laag toerental draait, en ik twijfel er aan of de 2007 een stationairstelschoef heeft.

het kan ook iets simpels zijn als bv (te) vuil luchtfilter of brandstoffilter, het is altijd moeilijk te zeggen als je niks kan horen/ weinig info hebt.


GR NEMO

Dat is juist het punt. Het hoeft helemaal niet op te vallen dat hij te laag stationair loopt. Ding kan prima stationair draaien op 900 toeren, waardoor hij hem niet afvangt bij ontkoppelen maar geen probleem geeft met gewoon stationair draaien. Dit probleem heb je niet bij 1100~1200 toeren waar hij met een open pijp op moet lopen door de gereduceerde tegendruk.
 
Laatst bewerkt:
Nee, topicstarter geeft naar mijn bescheiden mening te weinig info om hier vanachter de PC een goede diagnose te kunnen stellen.
Maar als jij stelt dat een te grote klepspeling een storing als deze kan veroorzaken, dan zal ik wel ergens het spoor bijster geraakt zijn.., want naar mijn bescheiden mening is dat toch wel echt onmogelijk...

Ik ben het met Ritzen eens. Klepspeling zou ik nooit verdenken bij een probleem als dit.
Maarja daarentegen heb ik geen diploma voor motormonteur. Maar een diploma kan niet op tegen ervaring bij een praktijkberoep.
 
idd wel erg weinig info.
Over de kleppen tja onwaarschijnlijk naar mij idee. maarja je komt welis van die rare dingen tegen.

Ooit wel is een auto mee gemaakt die niet meer wou schakelen (automaat) en allerlei storingen aangaf.... omdat er de verkeerde bougies inzaten. ja echt...

Doordat er bougies nodig waren met een weerstand erin, en die er niet in zaten was de masaa over de auto niet naar behoren waardoor het regel eenheid overal fouten begon te zien. en de motor uit zetten.

Of mijn z750 die er totaal mee stopt omdat een bobine slecht begon te werken bij 65 graden, en de ecu blijkbaar de motor helemaal afsluit.

Dus meer info zou handig zijn.
hoe loopt de motor stationair?
loopt de motor uberhaubt stationair?
rijdt hij voor de rest nog anders?
 
Laatst bewerkt:
het is weldegelijk mogelijk dat een motor afslaat bij het ontkoppelen wanneer de klepspeling te groot is, let wel ik geef alleen aan dat het een mogelijk heid is en dat het dus gemakkelijk wat anders kan zijn.
maar ik heb TS nog niet horen reageren op mijn vraag, hoe meer info hoe beter en het kan idd zijn dat zijn toerental te laag ligt maar dat is voor mij (en ik neem aan ook voor jullie ;) ) niet te zien dus voor we elkaar hier gaan afvallen op opmerkingen van wat het probleem zou kunnen zijn laten we dan ff wachten tot TS meer info heeft gegeven ;) .


@s100spit,


ik ben ook geen motorfiets monteur hoor ;)



GR NEMO
 
.~[/quote]
omdat ik die link niet leg met het probleem. Zeg ook niet dat ik het wel weet wat de oorzaak is, maar geef hem wel iets wat makkelijker te checken is.~[/quote]


.~[/quote]
het kan ook iets simpels zijn als bv (te) vuil luchtfilter of brandstoffilter.~[/quote]


ik ook ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heb ik ooit een keer gelezen dat dit probleem ook kan komen doordat de stelschroeven ergens bij de injectie niet goed staan. Dit is al wel eens besproken hier op het forum, de rn12 en de rn19 zouden hier last van hebben.

Op Youtube staat wel een beschrijving van hoe je dit kunt aanpassen, ik had het graag voor je opgezocht maar Youtube is geblokkeerd op mijn werk |( |(
 
Ik heb hetzelfde probleem (gehad).
Bij de R1 2007 zat de Exup vastgeroest terwijl deze open stond, daarnaast waren de bougies al een jaar of tig oud en hadden ze een mooie kegelvorm. Exup uitgeboord en kabels doorgesmeerd, bougies vervangen voor Iridium. Daarnaast liep de motor in te lage toeren bij stationair of bij het inknijpen van de koppeling dus deze is ook bijgesteld. Hiermee is het probleem nagenoeg verholpen, want iedere motor valt wel eens uit...
 
Laatst bewerkt:
hoe veel km geleden zijn de kleppen gecontroleerd?


dit kan namelijk gebeuren als de klepspeling te groot is geworden (kan natuurlijk ook wat anders zijn ;) )



GR NEMO


Ik dacht juist dat dit voort kan komen als de kleppen te strak staan.
En dat werd me pas ook nog verteld door Hoegee toen mijn SV uit sloeg met ontkoppelen. Uiteindelijk was dit het helemaal niet natuurlijk.. maar goed ;)
 
ik neem aan dat dat is bij een warme motor? misschien het toerental iets ophogen naar 1200 / 1300 toeren dat kan best het verschil maken.

zelf denk ik niet dat het de tps maar daar heb ik geen ervaring mee.


GR NEMO
 
Als de tps ingrijpt dan moet je wel eerst je contact uit zetten en weer aan voordat je weer kan starten. In ieder geval bij een 600RR. Als dit bij de R1 ook zo is dan beschrijft hij wel de kenmerken daar van.

Het verband tussen de koppeling en de tps kan ik dan weer niet leggen maar deze na laten kijken kan geen kwaad denk ik, aangezien deze net is vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan