Valbeugels monteren

kjiratsiekoedel

Die hard MF'er
28 jul 2011
307
2
Utrecht
Ik heb een set valbeugels bij mijn Honda NTV 650 en wil deze monteren voor 't motorkamperen (kunnen tooltubes aan enzo). Nu moeten deze beugels aan de bouten die door 't frame&motorblok heen gaan en deze bouten moeten met valbeugels een stuk langer zijn.

Ik heb 't vermoeden dat de juiste bouten niet/nauwelijks te vinden zijn (of heel duur). Zou ik ook kunnen werken met een draadeind (wel goede kwaliteit natuurlijk)

Hier een plaatje om welke twee bevestigingspunten 't gaat (niet mijn NTV trouwens):
NTV+valbeugels.jpg


Hier mijn NTV een valbeugel er even naast gehangen voor 't idee.

7ajLyZAVCn7lkC2hDrPZwI3_iQJlKF0d65StdBfJwyQ=w1105-h829-no


OZyMdLpm5sQwK-pTaINRvUEIlmU_5vfMeHOLqNj08yk=w1105-h829-no
 
Laatst bewerkt:
Ah, er ontbrak idd een vraag...

De beugels moeten zeker buiten op 't frame worden geplaatst. De bouten zitten iets verzonken in 't frame, dus er moeten nog bussen tussen om dit op te vullen. De bouten moeten zo'n 6-8cm langer worden denk ik

ik zal nog wel een foto van 't frame posten
 
Laatst bewerkt:
Als het normale bouten zijn, met normale diktes en normale schroefdraad, dan kan je die in zowat elke doe-het-zelf-zaak vinden in langere versies.

Maar ook dan geldt de regel, neem er van goede kwaliteit.

Als je met draadeind wil werken moet je wel goede zelfborgmoeren nemen. En zorgen voor een correcte aftopping van het draadeind (scherpe randjes)

Maar nu een andere vraag. Heb je die valbeugels zelf gekocht? Want steken ze daar dan geen gepaste vervangbouten bij in het packet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is idd ivm de bussen. De bouten liggen 2-3cm verzonken, dat moet worden opgevangen met de bussen. En dan nog wat extra natuurlijk voor de beugelbevestiging en nog een moer. Qua maat red ik mij inderdaad wel, moet 't nog even uitmeten.

Maar mijn vraag is dus of ik 't verantwoord met een draadeind kan oplossen of iets moet laten maken/bestellen.
 
is idd ivm de bussen. De bouten liggen 2-3cm verzonken, dat moet worden opgevangen met de bussen. En dan nog wat extra natuurlijk voor de beugelbevestiging en nog een moer. Qua maat red ik mij inderdaad wel, moet 't nog even uitmeten.

Maar mijn vraag is dus of ik 't verantwoord met een draadeind kan oplossen of iets moet laten maken/bestellen.
Draadeind kan, maar die van de bouwmarkt zijn van een te lage kwaliteit.

En je moet nog goed passende opvulbussen hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan