Moertjes vraag?

Sonador

MF veteraan
16 apr 2014
2.128
1
Op de berg!
Even een "stomme" vraag:

Ik heb mijn RVS spruitstuk gedemonteerd, en nu wil ik nieuwe tapeinden en moertjes monteren.

Maar welke type moeren kan ik het beste gebruiken (niet qua maat, maar qua materiaal)?

RVS, koper, verzinkte moeren etc etc.

Het gaat om een speed triple, dus het zit flink in de elementen.
Ondanks dat het een mooi weer fiets is
 
OEM wordt er tegenwoordig vaak koper gebruikt, dit kan je in geval van vastrotten makkelijk met een beitel stukslaan. Aangezien je het zelf doet kan je eigenlijk alles gebruiken zolang je het invet met keramische pasta.
 
RVS tapeinden, RVS moeren.
Het RVS en het aluminium van je kop gaan niet samen. Maar in dit geval is dat niet erg, dat gaat met gewoon staal ook niet. Laat het RVS maar lekker vastrotten, je krijgt de moeren er nog af als de tapeinden in de kop vast zitten. Moertjes lekker in de copaslip, met een RVS veerringetje er onder.
Als je de ruimte hebt, lekker stevig M8 nemen.
 
RVS tapeinden lijkt me niet verstandig ivm wisselende temperaturen, RVS zit weinig "rek" in.. Moeren zou je eventueel wel van RVS kunnen doen.
 
RVS tapeinden lijkt me niet verstandig ivm wisselende temperaturen, RVS zit weinig "rek" in.. Moeren zou je eventueel wel van RVS kunnen doen.

Hoe denk je dat rvs uitlaatbochten wisselen van temperatuur? *D
Als je de draadeindjes eruit hebt zou ik rvs nemen en rvs moeren,anders enkel rvs moeren.
 
Mooi he, advies vragen op het forum, verschillende alternatieven te horen krijgen en vervolgens zelf de allerslechtst mogelijke keuze maken tegen alle adviezen in.

Volgend jaar het vervolg: Hoe verwijder ik een weggerotte en afgebroken draadeind uit m'n blok?
 
Terug
Bovenaan Onderaan