project : schuur motor lopend krijgen Suzuki gsxr 600

15 jul 2014
12
0
Lemmer
Hallo,

ik ben nieuw hier op het forum,
even kort:
hans,19 jaar, woonplaats Lemmer.

het gaat om een suzuki gsxr 600 1997.
veel brommer sleutel ervaring, motor weinig!

de startmotor trekt binnen no time mijn hulp accu leeg en het start toerental is heel erg laag, de startmotor opnieuw gevet en getest dat is het niet, waar moet ik zoeken.

ik heb weinig ervaring maar wil hier graag veel van leren!

groeten hans
 
Stationair toerental hoger zetten. Wieltje zit links net achter kuipdeel, thv je knie.

En wellicht is je accu wat op aan het raken.

Reageert de motor verder goed op gasgeven?
 
bedankt voor de snelle reactie ik heb het stationair toerental al hoog gedraaid en ik kan maar 6 x 5sec starten ongeveer met een 72 amp accu ongeacht ik een accu gebruik van een lopende auto, is het al heel snel de moeite niet waard om proberen te starten. ik heb hem lopende gekregen door benzine rechtstreeks in de carbs te spuiten met choke aan en volgas. 1 min wil die aanblijven en als ik gas geef valt hij weg ipv oploopt
 
vervolgens heb ik gekeken of alle 4 de bougies het deden en alle 4 de carbs heb ik van onder bekeken en schoongemaakt maar dat leek allemaal als nieuw en geen vuil dus dan houd het met mijn kennis gauw op
 
Dan trekt je starter te veel, of ook de extra accu is gaar.
Indien eerste: controleer koolborstels en op stof in de starter.

Als ie beroerd loopt, ook met gasgeven en zo, is mij eerste gedacht: oude benzine en aanslag in brandstofsysteem.

Al verse benzine er in?

En carbs kunnen er schoon uitzien, dat hoeft dan aan de binnenkant niet hetzelfde te zijn.

Vertel nog eens wat meer over de motor, als je wilt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aan de accu kan het niet liggen want hij doet het niet beter bij 2 verschillende auto's die beide gewoon goed lopen en 1 daarvan nog maar een jaar oud is. de koolborstels waren nog lang niet op en heb alles schoon en met vet op juiste delen in elkaar gezet.

de geschiedenis van de motor kan ik helaas niks over zeggen want heb hem als risico gekocht als schuuropruimer en heeft 37k op de teller. ik heb hem alleen aan het infuus proberen te starten dus voor en na het schoonmaken van de carbs schone brandstof gekregen. de enige slang die ik gebruik is die op carburateurs zit, ben ik genootzaakt een ander vacuüm sslang of iets in die richting af te knijpen ?
 
Hoe zijn jouw startkabels? zet de min startkabel rechtstreeks op de motorblok en de plus startkabel op de kabel aansluiting van de startmotor, draait die dan wel goed rond?
En wat martell zegt een schoon uitziende carburateur is nog geen garantie voor schone kanalen/sproeiers.
 
Laatst bewerkt:
Toch eerst maar eens even carbs goed schoonmaken, en starter 'los' proberen (kabels er rechtstreeks op).

En je hebt toch niet een setje joetsieflatsie startkabels, want dan kom je nooit verder :)
 
ik heb ze er af maar hoe moet ik ze echt goed schoonmaken heb alleen alles door geblazen en gekeken of alle sproeiers mooi open en schoon waren. met tinner en een kwast de rest gereinigd. maar of de kanaaltjes echt schoon zijn geen idee
 
het lukt mij niet om een foto up te loaden maar ik zie 3 coperkleurige pennen waarvan ik niet weet hoe ze er uit moeten en of ze er uit kunnen. kan ik gewoon de luchtstelschroeven er uit halen of moet ik de slagen onthouden ?
 
Dat ie afslaat als je gas geeft is idd een teken dat ie geen peut genoeg krijgt.
De vlotter kamers zullen wel niet genoeg gevuld zijn.
De hoofdsproeiers verstoppen niet, dat zijn beste gaten.
Dus volgas had ie moeten lopen als de vlotterkamers op niveau zijn.
Er zit een vacuum benzinekraan op, op welke stand heb je die staan of wordt deze alleen vacuum gestuurd?
Verder heeft deze fiets een electrische benzine pomp volgens mij, dat kon wel eens de boosdoener zijn.
De vacuumkraan gaat open als de motor gaat draaien en onderdruk produceerd, vervolgens pompt de benzinepomp de vlotterkamers vol.
Hier zal het ergens mis gaan :/
Je kunt ook even de tank er af halen en de carbureteurs vullen met een klein trechtertje op de benzineslangen.

:W
 
de kraan word inderdaad alleen vacuüm gestuurd en die slang komt van onder 1 van de spruitstukken deze vacuüm slang heb ik afgesloten,
de tank is lek dus daar heb ik het nog nooit mee geprobeerd. ik heb een fles aan het dak hangen met de benzine slang er aan waarvan ik maar 1 ingang op mijn carburateurs heb en die alle vlotters zou moeten vullen.
dus ik zie nergens een pompje of iets er tussen.
ik heb me laten vertellen door iemand dat mijn start toerental te laag ligt om vlot te willen starten en krijg hem ook niet meer aan nu.
 
Pompje zit in de tank denk ik en die omzeil je zo, maar misschien heb je de druk die deze normaal levert wel nodig om de vlotterkamers vol te krijgen.
Als je starttoerental laag blijft met een goede accu, vrees ik dat het startmotortje gestorven is.
Ik zou even op zoek gaan naar een tankje en startmotor voor niet te veel.
Misschien even een advertentie hier plaatsen voor die delen, er is vast wel een mede MFfer die nog eea heeft liggen voor je.

Succes :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan