Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit!
Vraagje, wat voor spiegels zijn dat!?

Hey bedankt!

Ik heb ze gewoon bij Aliexpress bestelt duurde ongeveer twee weken voordat ik binnen had. ik heb ze eral een seizoen op en geen klachten nog. ze kunnen boven de 200km/u gaan verschuiven maar tegen kan je ze vast lijmen.

link die ik nu heb.

link voor de ronde.

ik heb nu de ronde variant bestelt voor onder me stuur. moet alleen kijken of het nog past enzo. vind deze iets te ver uitsteken voor in de file.
 
Vraagje..

Ik ben van plan om m'n motor te voorzien van een nieuwe luchtfilter BMC, katvervanger en een PC V.

Ik heb ook gelezen dat je bij aanschaf van een PC V een mapping erop kunt laten zetten. Ook specifiek
voor de uitlaat en luchtfilter wat je op de motor hebt zitten.

Is dat al voldoende om te laten doen, om hem goed te laten lopen? Of sowieso een test maken op de rollerbank.

Dan is het niet per definitie nodig om hem vooraf te installeren..?

Ik zie de reacties graag tegemoet :)
 
Vraagje..

Ik ben van plan om m'n motor te voorzien van een nieuwe luchtfilter BMC, katvervanger en een PC V.

Ik heb ook gelezen dat je bij aanschaf van een PC V een mapping erop kunt laten zetten. Ook specifiek
voor de uitlaat en luchtfilter wat je op de motor hebt zitten.

Is dat al voldoende om te laten doen, om hem goed te laten lopen? Of sowieso een test maken op de rollerbank.

Dan is het niet per definitie nodig om hem vooraf te installeren..?

Ik zie de reacties graag tegemoet :)

Hey,

Ik heb een K&N filter en een PC V erop zitten en voor de fine tuning op een bank laten zetten. Maar de Motorcentrum zei van als je de mappings download is het eigelijk ook wel goed. Maja persoonlijk heb ik liever nog een uitdraai en een goed gevoel dat die ook nagelopen is. Moet zeggen na de PC V en filter knalt die af en toe zo lekker.
 
De PC V heb ik inmiddels.

Ik heb voor mezelf al een stappenplan gemaakt.
Een mapping op de PC zetten, daarna ergens een test run maken of de instellingen juist zijn.
Als de instellingen niet goed zijn of beter kan laat ik hem verder finetunen :)

Dat lijkt me de beste optie.
 
Ik wil graag een Yoshimura R77 3/4 systeem bestellen voor mijn CB1000R uit 2008.
Hebben jullie tips of weten jullie waar ik deze het beste kan bestellen?
Klopt het tevens ook dat deze uitlaat gewoon past onder een 2008 model ondanks er bij de info staat vanaf 2011?
Volgens mij is technisch gezien deze motor niet gewijzigd?!
 
Ik wil graag een Yoshimura R77 3/4 systeem bestellen voor mijn CB1000R uit 2008.
Hebben jullie tips of weten jullie waar ik deze het beste kan bestellen?
Klopt het tevens ook dat deze uitlaat gewoon past onder een 2008 model ondanks er bij de info staat vanaf 2011?
Volgens mij is technisch gezien deze motor niet gewijzigd?!

Bij de mijne zat al een leovince op toen ik hem kocht. Maar anders had ik toen een G&G uitlaat gekocht. Maar als ik nu een uitlaat zou halen wat eigelijk ook de bedoeling was dit seizoen. Maar kwam een mooie bobber tegen en keuzes zijn gemaakt haha.

Dan zou ik een IXIL SX1 halen. Link

Betaalt rond de 800€ volgens mij en dan heb je een volledige uitlaat systeem. En persoonlijk vind ikhet mooi dat je hele kont vrij is. En dese zit mooi onder de body geplaatst.

Food for the mind zeg maar ;)
 
Iemand ook enig ervaring met het monteren van de Yoshimura op een CB1000R uit 2008? Levert dit problemen?? Op internet lees ik dat het pas geschikt is voor modellen vanaf 2011.
Volgens mij komt dat doordat Amerika pas in 2011 de CB1000R is gaan verkopen. En in Europa al vanaf 2008.
Vanaf toen heeft Yoshimura ook deze uitlaat ontwikkelt.
Kan dit kloppen en hoef ik er moet bang voor te zijn dat het niet gaat passen?
Alvast bedankt.
 
Iemand ook enig ervaring met het monteren van de Yoshimura op een CB1000R uit 2008? Levert dit problemen?? Op internet lees ik dat het pas geschikt is voor modellen vanaf 2011.
Volgens mij komt dat doordat Amerika pas in 2011 de CB1000R is gaan verkopen. En in Europa al vanaf 2008.
Vanaf toen heeft Yoshimura ook deze uitlaat ontwikkelt.
Kan dit kloppen en hoef ik er moet bang voor te zijn dat het niet gaat passen?
Alvast bedankt.

Alle CB1000's vanaf 2008 zijn gelijk qua uitlaat, linkpipe en montagepunt, dus daar hoef je je inderdaad geen zorgen om te maken. Er zijn qua motormanagement wat kleine aanpassingen geweest, maar als je de Yoshimura met kat.-vervanger monteert moet je hem sowieso opnieuw afstellen.
Voor afstelling is een EJK een goed alternatief, scheelt nogal qua prijs ten opzichte van een PowerCommander 8-)
 
Oke, dat is mooi om te horen. Hoe zit het precies met een PowerCommander of EJK. Bij een PowerCommander heb ik mappings nodig voor de desbetreffende motor en uitlaat?! Bij een EJK regelt de unit dit zelf? En zijn de prijsverschillen dan zo groot? Ik zie EJK rond de 250 euro zitten en zie een PC voor 285 euro.
 
Oke, dat is mooi om te horen. Hoe zit het precies met een PowerCommander of EJK. Bij een PowerCommander heb ik mappings nodig voor de desbetreffende motor en uitlaat?! Bij een EJK regelt de unit dit zelf? En zijn de prijsverschillen dan zo groot? Ik zie EJK rond de 250 euro zitten en zie een PC voor 285 euro.

De EJK is load-based, dus die doet veel meer zelf, en is daarnaast makkelijker zelf in te stellen. Bij de PowerCommander moet je voor hetzelfde resultaat ook nog op de bank, dus bovenop de € 422,- (adviesprijs) voor de PowerCommander komen de kosten voor afstelling.
Uiteindelijk is de PowerCommander 5 nauwkeuriger af te stellen, maar dan kost het je ook meer. Beide zijn plug-and-play qua montage, maar bij de PowerCommander moet je de map vooraf maken (aangezien je de input vanuit de ECU modificeert, en die input dus tevoren moet meten) terwijl de EJK op basis van de belasting van je motorblok werkt en dus direct aan de slag gaat.
 
Oke duidelijk. Bedankt voor je reactie.
Maar in principe moet je dus ten alle tijden een ejk of pc toepassen wanneer je een katvervanger toepast!? Of hangt het ook af van het bouwjaar?
 
Oke duidelijk. Bedankt voor je reactie.
Maar in principe moet je dus ten alle tijden een ejk of pc toepassen wanneer je een katvervanger toepast!? Of hangt het ook af van het bouwjaar?

Bij de CB1000R schijnt/blijkt dit wel het geval te zijn. Veel motoren hebben er minder problemen mee, maar rond de CB1000R zijn wat verhalen omtrent motorblokschade als je de afstelling niet aanpakt. Hoe waar deze exact zijn heb ik nog niet 100% vast kunnen stellen, maar het blijft hardnekkig rond de CB hangen.
 
Oke duidelijk. Bedankt voor je reactie.
Maar in principe moet je dus ten alle tijden een ejk of pc toepassen wanneer je een katvervanger toepast!? Of hangt het ook af van het bouwjaar?
Gewoon op de bank met dat ding, dan weet je of het nodig is. Die van mij had catvervanger i.c.m. een Arrow demper zonder pc of iets dergelijks, na een testbankrun was de reactie "Niets meer aan doen".

2d25c0401fcb5372bf1d107402d63b7b_zpsfgvqtpon.jpg
 
Weet iemand hier het aanhaalmoment voor de ophanging van de voorpoten?
Wil de poten los aanleveren bij de motorzaak maar moet wel even de aanhaalmomenten weten bij terugplaatsen.

Kan iemand mij die vertellen? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Oke duidelijk. Bedankt voor je reactie.
Maar in principe moet je dus ten alle tijden een ejk of pc toepassen wanneer je een katvervanger toepast!? Of hangt het ook af van het bouwjaar?

Ik snap je, de ene zegt is niet nodig en de andere zegt weer van juist wel. Ik had toen voor mezelf de redenering gelegd dat als ik geen PC zou plaatsen en dat die dan kapot zou gaan het me meer zou kosten dan een PC plaatsen en afstellen.....
 
Nieuwe liefhebber erbij! Dus ik lees mee in dit topic.
Bijna eigenaar van een zwarte CB1000 R. Zodra er foto's zijn komen ze hier terecht.
Ook inmiddels een whishlist opgesteld:

- Hugger
- Heel Plate stickers
- kort kentekenplaathouder
- Stuurdemper

Via Ali inmiddels led knipperlichten besteld inclusief relais.
De links in de start post zijn enigszins achterhaald, dus ik ben benieuwd wie mij kan helpen met het mooie linkjes naar onderdelen van mijn wishlist.
Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe liefhebber erbij! Dus ik lees mee in dit topic.
Bijna eigenaar van een zwarte CB1000 R. Zodra er foto's zijn komen ze hier terecht.
Ook inmiddels een whishlist opgesteld:

- Hugger
- Heel Plate stickers
- kort kentekenplaathouder
- Stuurdemper

Via Ali inmiddels led knipperlichten besteld inclusief relais.
De links in de start post zijn enigszins achterhaald, dus ik ben benieuwd wie mij kan helpen met het mooie linkjes naar onderdelen van mijn wishlist.
Thanks!

Hey CPM,

Mijn Hugger: Link
Je kan bv je heel plate gewoon wrappen ga ik ook doen: Link
Mijn kentekenplaathouder: Link
Stuurdemper geen ervaring mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan