Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste allemaal, long time ago, maar heb jullie kennis toch echt even nodig.

Ik heb een nieuwe remschijf achter nodig. nu heb ik al een verkeerde toegestuurd gekregen, en via andere shop bieden ze me nu weer een volgens hen geschikte schijf aan maar die maten komen niet overeen met de mijne. Hun bieden 220x105x5 mm echter zit op mijn motor een grotere schijf.
Wat hebben jullie er op, en waar koop ik een passende remschijf?


Volgende is mijn voor tandwiel. deze aan het verwisselen, maar deze zit alleen met een moer vast. Klopt dat? zit hier bij een cb1000r geen borgring of zo op?

Dan ben ik nog op zoek naar een sleutel waarmee de ketting kan worden gespannen. Deze set zat er bij mij niet bij. Weten jullie iets waar dit te kopen? Hoe heet zon stuk gereedschap?

Jullie kunnen me vast op weg helpen:)
 
Yes yes yes!!! Bericht gekregen van SC-Project dat mijn nieuwe einddemper onderweg is. Nu al zin in!

Kwam Cayman maandag ook nog tegen met de Friesche Elfstedentocht. :W
 
Laatst bewerkt:
Yes yes yes!!! Bericht gekregen van SC-Project dat mijn nieuwe einddemper onderweg is. Nu al zin in!

Kwam Cayman maandag ook nog tegen met de Friesche Elfstedentocht. :W
Yeah, alweer ontmoeting.... :Y


Elfstedentocht was mooi, nieuwe route uitgezet, route was top. S'morgens was wel fris. Later werd het betere weersomstandigheden. Kortom prima dagje toeren.


Ben benieuwd naar je Sc-project sportuitlaat!
 
Zo daar is ie dan...

BB1E39EC-8324-43CE-909B-4F584E8D5B93_zpstop4xw8k.jpg
 
Regen ziet ie bijna niet ;)

Het mooie is als je de DB killer eruit haalt dat je dan recht de pijp kijkt. Zo tot aan de linkpijp. Is echt volledig open dan! Geluid is ook gruwelijk dan...

Hier hoeft geen DCAT pijp bij. De pijp is ook E3 goedgekeurd met DB killer erin. Geen geneuzel bij controles dus.
 
Laatst bewerkt:
De motorzaak waar ik kom voor deze klussen is erg netjes in wat hij doet. Is in de omgeving één van de snelst groeiende motorzaken. Twijfel geen moment aan zijn werk.

Heb vanmorgen een nieuwe uitlaat besteld voor de CB!

[afbeelding]

Welke motorzaak is dit dan, misschien zit ie wel bij mijn in de buurt, zodat ik er ook eens heen kan gaan. Ik heb dan wel geen Honda, maar dat kan gauw veranderen. :Y Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Hey gaste,

Sinds kort kan BR-Performance de CB1000R chiptunen naar 132pk met daarbij ook zo'n 7 Nm koppel winst.

Nu wat is volgens jullie het beste?

Powercommander laten steken of laten herprogrammeren via de ECU?

Via de ECU zou hij wel 3 dagen binnen moeten.

Iemand hier ervaring mee?
 
Laatst een stuurdemper in China besteld. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Een beetje stuurdemper van een gerenomeerd merk is al snel 500 euro. Deze 50 euro. Had de verkoper verzocht om op de verpakking 15 dollar te zetten zodat ik geen invoerrechten hoefde te betalen. ;)

Ik had hem in 10min gemonteerd. Tip: Gebruik een beetje locktide zodat bouten niet zo snel los trillen. In maximale stuuruitslag naar rechts raak je net met de bovenkant van je rechter voorvork de beugel maar dat komt sporadisch voor bij mij. De stuurdemper is volledig instelbaar.

Vrijdagavond een ritje gemaakt en ik moet zeggen dat dit wel erg fijn werkt! Het is merkbaar rustiger in je stuur. Zeker op hogere snelheden en bij het landen van wheely's. Geeft meer gevoel aan de voorkant.

3D22B386-503E-404D-8F10-3DB391E8C5C7_zpsrvyfyezx.jpg


DEE49A7F-09DA-452F-96E0-581796A86B8B_zpsmf2lmypo.jpg
 
Laatst een stuurdemper in China besteld. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Een beetje stuurdemper van een gerenomeerd merk is al snel 500 euro. Deze 50 euro. Had de verkoper verzocht om op de verpakking 15 dollar te zetten zodat ik geen invoerrechten hoefde te betalen. ;)

Ik had hem in 10min gemonteerd. Tip: Gebruik een beetje locktide zodat bouten niet zo snel los trillen. In maximale stuuruitslag naar rechts raak je net met de bovenkant van je rechter voorvork de beugel maar dat komt sporadisch voor bij mij. De stuurdemper is volledig instelbaar.

Vrijdagavond een ritje gemaakt en ik moet zeggen dat dit wel erg fijn werkt! Het is merkbaar rustiger in je stuur. Zeker op hogere snelheden en bij het landen van wheely's. Geeft meer gevoel aan de voorkant.

[afbeelding]
Ziet er goed uit, en voor dat geld...........
[afbeelding]
 
mijn cb gaat eruit...
niets ten nadele van de cb1r maar de zithouding nekt me na een paar uurtjes.
ik ga terug naar clippons (gek genoeg houdt ik het op sportfietsen uren achtereen vol, zowel qua rug als qua zitvlak...polsen heb ik nooit een probleem mee)

als er iemand is die nog een bok zoekt voor een cb1000r.
ik heb een zogoedalsnieuwe te koop van constands...

MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘montagestandaarden paddock stand’

let wel mijne is zwart...

laat maar weten anders gaat ie op mp...
 
Laatst een stuurdemper in China besteld. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Een beetje stuurdemper van een gerenomeerd merk is al snel 500 euro. Deze 50 euro. Had de verkoper verzocht om op de verpakking 15 dollar te zetten zodat ik geen invoerrechten hoefde te betalen. ;)

Ik had hem in 10min gemonteerd. Tip: Gebruik een beetje locktide zodat bouten niet zo snel los trillen. In maximale stuuruitslag naar rechts raak je net met de bovenkant van je rechter voorvork de beugel maar dat komt sporadisch voor bij mij. De stuurdemper is volledig instelbaar.

Vrijdagavond een ritje gemaakt en ik moet zeggen dat dit wel erg fijn werkt! Het is merkbaar rustiger in je stuur. Zeker op hogere snelheden en bij het landen van wheely's. Geeft meer gevoel aan de voorkant.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er netjes uit :o :Y

Voor dat geld wil ik dat ook wel proberen. Heb je het ebay nummer voor me aub :?
 
Hallo mede rijders.

Ben nieuw op het forum en sinds een aantal maanden trotse eigenaar van een cb1000r uit 2009.
Ik zal gelijk wel even met de deur in huis vallen wat betreft mijn vraag. Mijn ketting wil ik wat strakker zetten, maar heb geen tool set bij de motor gekregen. Nu heb ik van wat ik kon vinden wel speciaal gereedschap nodig om de as tussen de ketting en het wiel aan te draaien. Wat is hiervoor de oplossing? Zou ik deze ergens kunnen bestellen? Of misschien gewoon bij een garage langs? Wellicht dat een van jullie in de buurt van Groningen woont en ik er misschien gebruik van kan maken :)

Alvast bedankt!
 
Hallo mede rijders.

Ben nieuw op het forum en sinds een aantal maanden trotse eigenaar van een cb1000r uit 2009.
Ik zal gelijk wel even met de deur in huis vallen wat betreft mijn vraag. Mijn ketting wil ik wat strakker zetten, maar heb geen tool set bij de motor gekregen. Nu heb ik van wat ik kon vinden wel speciaal gereedschap nodig om de as tussen de ketting en het wiel aan te draaien. Wat is hiervoor de oplossing? Zou ik deze ergens kunnen bestellen? Of misschien gewoon bij een garage langs? Wellicht dat een van jullie in de buurt van Groningen woont en ik er misschien gebruik van kan maken :)

Alvast bedankt!

Ik heb daar zo'n soort kettingspanner voor, maar ik zie dat ik de Honda versie nog niet in de shop heb gezet B| ligt al wel op voorraad, want die vraag heb ik vaker voorbij zien komen.
 
Ik heb daar zo'n soort kettingspanner voor, maar ik zie dat ik de Honda versie nog niet in de shop heb gezet B| ligt al wel op voorraad, want die vraag heb ik vaker voorbij zien komen.


Super! Maar als deze nog niet online staat, hoe zou ik deze kunnen bestellen? Heb hier weldegelijk belang bij. Ben vandaag als laatste redmiddel maar naar een garage bij mij in de buurt geweest. Heb ik toch weer 20 euro kunnen aftikken. ;(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan