Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor projectje, iemand nog 1 set originele knipperlichten voor weinig liggen ? 1x links en 1x rechts gaat met met name om de oranje lampjes en de doorzichtige kapjes dus voetje mag beschadigd zijn. inmiddels voorzien
 
Laatst bewerkt:
Mijn abs versie gaat een "kleine" metamorfose ingaan en een non-abs/non-combined braking worden.

Komt een irc-rempomp en hendels en rempotjes op en stalen remleidingen.

Afgelopen donderdag op circuit geweest en weer remproblemen gehad en dit zelfs terwijl de abs niet aangekoppeld was. Ben het beu dus we kiezen maar voor een drastische aanpak.

En aangezien we wat vaker op circuit gaan om wat supersport-rijders te pesten is dat gewoon de beste keuze imo.
 
Mijn abs versie gaat een "kleine" metamorfose ingaan en een non-abs/non-combined braking worden.

Komt een irc-rempomp en hendels en rempotjes op en stalen remleidingen.

Afgelopen donderdag op circuit geweest en weer remproblemen gehad en dit zelfs terwijl de abs niet aangekoppeld was. Ben het beu dus we kiezen maar voor een drastische aanpak.

En aangezien we wat vaker op circuit gaan om wat supersport-rijders te pesten is dat gewoon de beste keuze imo.
Ik zie je al gaan _O- :]
 
Heren,

Ik ben nieuw hier... Altijd fireblade gereden, en nou sinds kort een cb1000r 2014 xtreme white edition.

Meteen een vraagje:
De duc's hebben mooie accessoires voor hun enkele wielophangingen zoals deze sprocket carriers.

gruppo-corona-spin-usa-hyper-02-1163x960-600x495.jpg



Weten jullie of zoiets ook voor onze CB's te krijgen is? Lijkt me een stuk beter ogen dan die gekke carrier die er std op zit :)

Gr Jasper
 
Heren,

Ik ben nieuw hier... Altijd fireblade gereden, en nou sinds kort een cb1000r 2014 xtreme white edition.

Meteen een vraagje:
De duc's hebben mooie accessoires voor hun enkele wielophangingen zoals deze sprocket carriers.

[afbeelding]




Weten jullie of zoiets ook voor onze CB's te krijgen is? Lijkt me een stuk beter ogen dan die gekke carrier die er std op zit :)

Gr Jasper

Welkom :Y

En hoop dat het te verkrijgen is :Y *D

Let me know :Y
 
Zooo daar was ik weer. Huis opgeleverd gekregen en wat weken ana het klussen geweest. Brommer staat nu in haar hokje naar het huis. Binnenkort project garage inrichten. Niet veel gemist hier zie ik wel.
 
Heren,

Ik ben nieuw hier... Altijd fireblade gereden, en nou sinds kort een cb1000r 2014 xtreme white edition.

Meteen een vraagje:
De duc's hebben mooie accessoires voor hun enkele wielophangingen zoals deze sprocket carriers.

[afbeelding]


Weten jullie of zoiets ook voor onze CB's te krijgen is? Lijkt me een stuk beter ogen dan die gekke carrier die er std op zit :)

Gr Jasper

Ik heb me suf gezocht, die vraag heb ik van meerdere klanten gekregen, maar tot noch toe heb ik niets gevonden :( het ligt al bij CNC Racing, maar so far hebben ze nog niets geproduceerd, hopelijk komt dat nog.
Een mooi alternatief voor het tandwiel is de SuperSprox variant, maar daarmee ben je nog niet van die vormeloze kern af...
sscb1000r.jpg

(afgebeeld: GSX-R1000)
 
Hallo

Ik kom van een FJR 1300 af, net verkocht en ben nu opzoek naar een CB1000R van het jaar 2009,
nu zal deze vraag al wel eens gesteld zijn maar kon deze zo niet terug vinden... en omdat hier veel experts zitten...die mij zouden kunnen helpen?!

waar moet je op letten bij het aanschaffen(zwakke punten van de motor)van een CB1000r en dit bouwjaar?! en bij hoeveel KM moeten de kleppen gesteld worden?

hoop dat ik jullie niet verveel met deze vraag!!!!

gretje
 
En voor de rest.... het is een Honda *D

Een aantal pagina's terug staat meen ik ook zo'n vraag en daar was een reactie: 140 gaan rijden, stuur los. Gebeurd er niets, dan heb je een rechtuit fiets.

Voelt het goed, dan is het goed.
 
Hallo

Ik kom van een FJR 1300 af, net verkocht en ben nu opzoek naar een CB1000R van het jaar 2009,
nu zal deze vraag al wel eens gesteld zijn maar kon deze zo niet terug vinden... en omdat hier veel experts zitten...die mij zouden kunnen helpen?!

waar moet je op letten bij het aanschaffen(zwakke punten van de motor)van een CB1000r en dit bouwjaar?! en bij hoeveel KM moeten de kleppen gesteld worden?

hoop dat ik jullie niet verveel met deze vraag!!!!

gretje

Welkom Gretje,de dynamo schijnt een zwak punt te zijn maar ik persoonlijk heb hier geen last van,gelukkig. ''afkloppend op hout''
de voorvering schijnt ook een item te zijn maar ik vind t niet storend en dan heb ik 1 van het eerste bouwjaar(2008).
 
Vering is standaard wat aan de slappe kant maar dit is goed af te stellen met de voorvork door iemand met vering kennis. Vaak is de olie in de voorvork de belemmering gezien de leeftijd. Vervang deze ga dan met standaard setting rijden en als dit je niet bevalt dan kan je altijd nog je instellingen laten aanpassen.
 
Hallo

Ik kom van een FJR 1300 af, net verkocht en ben nu opzoek naar een CB1000R van het jaar 2009,
nu zal deze vraag al wel eens gesteld zijn maar kon deze zo niet terug vinden... en omdat hier veel experts zitten...die mij zouden kunnen helpen?!

waar moet je op letten bij het aanschaffen(zwakke punten van de motor)van een CB1000r en dit bouwjaar?! en bij hoeveel KM moeten de kleppen gesteld worden?

hoop dat ik jullie niet verveel met deze vraag!!!!

gretje

Honda geeft op klepspeling inspecteren bij 24.000km... maar voor de 35000 hoef je de boel niet open te maken om na te meten hoor, laat staan stellen.
24000 is ERG safe :+
 
Hallo

Ik kom van een FJR 1300 af, net verkocht en ben nu opzoek naar een CB1000R van het jaar 2009,
nu zal deze vraag al wel eens gesteld zijn maar kon deze zo niet terug vinden... en omdat hier veel experts zitten...die mij zouden kunnen helpen?!

waar moet je op letten bij het aanschaffen(zwakke punten van de motor)van een CB1000r en dit bouwjaar?! en bij hoeveel KM moeten de kleppen gesteld worden?

hoop dat ik jullie niet verveel met deze vraag!!!!

gretje

Ik heb een pracht 2009 wit met Hyperpro voor en achter stuurt als een scheermes 12000 km pas gereden dn betrap me erop dat de enkele keer dat ik er op stap het een smile geeft van oor tot oor en helaas zou ik het meer moeten doen maar dat lukt niet altijd.
En kleppen moet je bij een Honda om de 48 dkm doen of als ze gaan tikken😜

Heel veel suc6 met je aankoop.

Maarten
 
Ik heb idd bij 3000 / 4000 toeren dat je licht tikken voelt in het blok. Toeren eronder, en alles erboven NIETS, loep zuiver.
Ongeveer 51K op de teller, en nooit kleppen gesteld.

Is dat wat je bedoelt met tikken, en zou afstellen het oplossen?
 
Ik heb idd bij 3000 / 4000 toeren dat je licht tikken voelt in het blok. Toeren eronder, en alles erboven NIETS, loep zuiver.
Ongeveer 51K op de teller, en nooit kleppen gesteld.

Is dat wat je bedoelt met tikken, en zou afstellen het oplossen?

Van meerdere goede monteurs heb ik altijd begrepen dat het zo werkt ja.

Mits je dagelijks op het circuit rijd en het uiterste eruit haalt en belast.
 
Je moet ze wel stellen als je ze hoort hoor. Dan slijt de boel harder dan je lief is!
 
Is er verschil tussen Powercommander III en Powercommander V in dit geval met CB1000R?

Wie kan daar over praten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan