Honda CB1000R meetingpoint deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er verschil tussen Powercommander III en Powercommander V in dit geval met CB1000R?

Wie kan daar over praten?

Als ik het goed weet is PC V verder doorontwikkeld en heeft wat meer mogelijkheden dan de PC III.
Zelf heb ik Rapid Bike Evo besteld omdat die nog net iets meer mogelijkheden heeft en meegenomen kan worden naar andere motor (alleen andere kabelset nodig).

Heeft even een PC V op gezeten omdat er niet geleverd is wat ik besteld had. Die is na meningsverschil retour en daar kom ik niet meer.
Reed wel merkbaar beter, maar denk dat er onderin nog wat te halen valt.

Maandag gaat fiets naar Ruud Fredriks om Rapid Bike te monteren en goed afstellen (geen standaard mapping zoals in PC gezet was door motorzaak).
 
PC5 heeft aansluitmogelijkheid voor een dynojet quickshifter. Op een PC3 kan je ook eventueel nog gewoon een universele quickshifter aansluiten, als je dat echt graag wilt

Met allebei kan je prima je air/fuel goed afstellen
 
-Doen ongeveer hetzelfde. Sowieso AF ratio is het zelfde
-Size PC-V is de helft kleiner en platter
-PC-V meer upgrades: quickshifter, dubbele Lambda
-PC-V niet alleen gas positie, maar ook versnelling aanpassing (PC-III niet dus)
-PV-V meer fuel range change
-PC-III heeft knopjes om het eventueel zelf aan te passen op kastje zelf
-PC-V alleen via computer

Ik zou gaan voor de PC-V alleen al voor het makkelijker wegwerken
 
Iemand ervaring met een Lithium vervangings accu in zn CB1000Ra?

Merk/type?
Waar gekocht/welke prijs?

Mocht hem vanmiddag aanrennen _O-
 
Ik heb deze.... (gebruiken we ook in onze racemotor)

1CAD436C-2CD3-45D3-9DD6-73951006AB46_zps5bsrb2lz.jpg


Minpunt
- Hij is prijzig

Pluspunten:
+ Is 3 kilo lichter dan een standaard accu
+ Weegt dus maar 0,5 kilo
+ Zit een testknop op om te zien wat de status van je accu is

link: http://www.tenkateshop.com/x-racer-accu-lithium-10-150x87x93-55-88100
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met sc-project uitlaten? Ik ben zeer geïnteresseerd in de sc project oval met de-cat. Sc project zegt op de site dat deze uitlaat e keur heeft. Geld deze e keur dan ook in combinatie met de bijgeleverde de-cat!?
En is een pc of iets dergelijks noodzakelijk? Aangezien ze het wel aanraden op hun site. Ben benieuwd naar jullie bevindingen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met sc-project uitlaten? Ik ben zeer geïnteresseerd in de sc project oval met de-cat. Sc project zegt op de site dat deze uitlaat e keur heeft. Geld deze e keur dan ook in combinatie met de bijgeleverde de-cat!?
En is een pc of iets dergelijks noodzakelijk? Aangezien ze het wel aanraden op hun site. Ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Dat hangt van de constructie af, als er in de uitlaat zelf wel een katalysator conform Euro-3 geplaatst is en hij niet boven de geluidsnorm uit komt dan kan hij best E-gekeurd zijn. Heeft hij geen katalysator dan is het E-merk sowieso ongeldig.

Ja en nee: ik ken diverse mensen met een CB1000R die zonder katalysator en zonder aangepaste afstelling rondrijden, zonder problemen. Er zijn echter zoveel fabrikanten (waaronder G&G) die waarschuwen voor verhoogd risico bij de CB1000R, hoger dan bij bijv. een CBR1000RR oid, dat het verhaal met niet geheel uit de lucht gegrepen lijkt. Daar is maar één oplossing: meten is weten, zet hem bij een ervaren tuner op de testbank, dan weet je het zeker.
 
Ik heb een SC project eronder hangen alleen heb de kat laten hangen. Om legaal te blijven. Zonder kat ben je niet meer legaal dus geen e-keur.

Met kat en zonder db killer is het geluid al redelijk hard. Ik denk zelfs dat zonder de kat je hem al snel te hard zal vinden. Ik rij nu ook gewoon met killer erin. Is hard zat!

Mijne is overigens niet afgesteld...

BB1E39EC-8324-43CE-909B-4F584E8D5B93_zpstop4xw8k.jpg
 
Laatst bewerkt:
dag heren, ik heb een vraagje...

Ik probeerde vandaag mijn ermax ruitje te bevestigen...

Ik ben geen sleutelaar, maar eigenwijs genoeg om het zelf te willen uitzoeken, dus ik ging met een gevonden handleiding aan de slag om kapje en koplamp los te maken. Lukte prima, maar ik heb wel lang naar de ermax handleiding zitten staren... 'place the fastener on the fitting bracket. Insert the provided bracket between whole of the meter and the original fitting bracket of the meter' :?
...totdat ik doorhad dat ik het wel goed had, maar dat het boutje gewoon niet meer paste.
Met een nieuw boutje kwam ik een heel eind, maar nu krijg het ik het kapje niet goed vastgezet.

Volgens mij heb ik alles weer goed teruggeplaatst, maar ik krijg de dopjes van dat kapje niet meer goed teruggezet. Het kapje sluit helemaal niet goed aan, waardoor de dopjes geen effect hebben.

full

(deze dopjes bedoel ik)

Zijn er mensen die zo'n zelfde ruitje hebben? En klopt het dat dat kapje echt niet goed past of ligt dat aan mij? Of heeft iemand een tip?
 
Ik heb een SC project eronder hangen alleen heb de kat laten hangen. Om legaal te blijven. Zonder kat ben je niet meer legaal dus geen e-keur.

Met kat en zonder db killer is het geluid al redelijk hard. Ik denk zelfs dat zonder de kat je hem al snel te hard zal vinden. Ik rij nu ook gewoon met killer erin. Is hard zat!

Mijne is overigens niet afgesteld...

[afbeelding]

Ze staat te koop.... http://www.autoscout24.nl/Moto/Details.aspx?smid=TAF-SM-TL-S&id=296443182
Te koop: Honda CB 1000 R
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede cb-ers,

Ik heb een vraagje. Kan je de nokkenasketting-spanner ook verstellen? En dan bedoel ik daarmee de ketting iets strakker zetten.
Het lijkt alsof het centrale schroefje een stelschroefje verbergt... (dus de middelste van de drie)
Is dat zo? Of is het vervangen als je blok teveel ratelt?

inmiddels 22K op de teller, als het blok koud is dan de bekende rammel maar ook als hij na 35+ Km warm (78°C) is maakt de ketting wel wat herrie.
Met 25K gaat de deksel eraf om de klepspeling te bekijken dus dat zoiezo..

THX
Dennis
 
hallo

wil kleine knipperlichten op mijn cb1000 monteren,is hier een duidelijke uitleg over ivm monteren van weerstanden en het monteren va de knipperlichten in bestaande kappen..nu zal deze vraag al meerdere malen beantwoordt zijn vermoed ik, maar kon deze niet vinden,

wie kan mij hier meer info over verstrekken?!

alvast bedankt voor de moeite!!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan