Yamaha R6 2006 Bougies vervangen

hop

Rookie
2 jun 2010
6
0
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het vervangen van de bougies van mijn Yamaha R6 2006, via de standaard 'route'. Dus tank er af, luchtfilterkast er af (luchtfilter ook meteen vervangen), dat kapje daar onder verwijderd. Tot zover alles soepel en geen problemen, nu ben ik bezig met het verwijderen van die luchtslangen... Opzich moet dit ook wel lukken, maar het is een heleboel gepriegel in een hele kleine werkruimte B|

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel handige tips of is het gewoon lekker verder chirurgeren? Ik heb wel eens gehoord dat het ook via de radiator 'route' kan, geeft dit misschien meer ruimte?

En nu ik toch jullie aandacht heb, hebben jullie nog tips en tricks bij het daadwerkelijk vervangen van de bougies zelf straks?
 
Ja, ervaring. (zoonlief heeft zo'n ding)
Het filmpje in de post van Jim is ons óók behulpzaam geweest. (er zijn nog wel een paar te vinden) Eerste keer waren we er een uurtje mee zoet.
Het is inderdaad chirurgenwerk. :Y De keren daarna ging het wel sneller.
Bij het monteren van de bougies toch maar even momentsleuteltje gebruikt om ze alle 4 keurig vast te zetten.
Bougies hadden we in GB besteld. (zeer voordelig)
 
Heb het laatst bij een '07 R1 gedaan, daar ging het vrij gemakkelijk door de radiateur aan de bovenzijde los te maken en deze een stukje te laten zakken. Weet niet of dit ook opgaat voor een R6 natuurlijk, maar is het proberen waard.
Wees voorzichtig mer de coils en spuit ze voor herplaasten in met siliconenspray.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het vervangen van de bougies van mijn Yamaha R6 2006, via de standaard 'route'. Dus tank er af, luchtfilterkast er af (luchtfilter ook meteen vervangen), dat kapje daar onder verwijderd. Tot zover alles soepel en geen problemen, nu ben ik bezig met het verwijderen van die luchtslangen... Opzich moet dit ook wel lukken, maar het is een heleboel gepriegel in een hele kleine werkruimte B|

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel handige tips of is het gewoon lekker verder chirurgeren? Ik heb wel eens gehoord dat het ook via de radiator 'route' kan, geeft dit misschien meer ruimte?

En nu ik toch jullie aandacht heb, hebben jullie nog tips en tricks bij het daadwerkelijk vervangen van de bougies zelf straks?

Via de radiator kom je er met geen enkele mogelijkheid bij. Als je de luchtboxs helemaal heb verwijderd kom je er met veel gepriegel net bij. Je kunt de bougies alleen los draaien met de origineel bijgeleverde bougiesleutel van yamaha.

Neem je bobines ook meteen mee ;)
 
Bedankt allemaal! Voor jullie reacties, tips, tricks en links

Ik ga van het weekend weer verder sleutelen en ik zal jullie aanbevelingen over geduld en vloeken zeker ter harte nemen :)
 
Dit is ook een handig tooltje om je bougies los of vast te draaien.
Wel natuurlijk met een bougiesleutel eerst even los draaien en daarna met dit rubberen ding.
Ook heb ik daarvoor wel eens een stuk tuinslang gebruikt met daaromheen een tie wrap.
full


Louis.de.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan