Yamaha TRX850 topic deel 10

Na jaren uitstellen en een paar maanden lessen heb ik gister eindelijk m'n rijbewijs gehaald!! Ik ben nu aan het kijken naar een mooie tweedehands en met name de TRX850 vind ik wel erg gaaf. Is dat een fijne beginners-fiets? Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij aanschaf?
 
Ik ben ook op een trx begonnen en heb haar nog steeds :)
Niks mis mee om te beginnen dus.
Algemene staat van onderhoud checken en vraag naar het olie en benzine verbruik. Kleppen stellen moet bij 42000 km gebeuren.

Hoog benzine verbruik en bij behorende zwarte rook bij vol gas betekend waarschijnlijk nieuwe gasnaalden en emulsiebuisjes. Olie vervuil is normaal bij een trx, niet erg maar wel rechtmatig controleren ;)
 
Ik ben ook met de mijne begonnen, bevalt nog steeds ontzettend goed.
Je kunt er lekker mee rammen maar lange tochten zijn ook prima uitte houden.
 
De TRX was mijn -ehm- (even tellen) 7de motor en dat na heeel lang sparen.
Ik heb er dus wel moeite mee dat 'ie nu wordt 'afgedaan' als een goedkoop beginnersmotortje. '( :P
Maar verder is het wel een goede motor om op te beginnen, denk ik. -O- :+

Ik ben ook op een trx begonnen en heb haar nog steeds :)
8<

Hoog benzine verbruik en bij behorende zwarte rook bij vol gas betekend waarschijnlijk nieuwe gasnaalden en emulsiebuisjes. Olie vervuil is normaal bij een trx, niet erg maar wel rechtmatig controleren ;)
* vervuil = verbruik.
Ik ben ook met de mijne begonnen, bevalt nog steeds ontzettend goed.
Je kunt er lekker mee rammen maar lange tochten zijn ook prima uitte houden.
Dat is het fijne van de TRX inderdaad, dat multifunctionele. Kalme toertochtjes, woon-werken, circuitdagen of 800 km in 1 dag, hij kan het allemaal. *O*
 
Laatst bewerkt:
En dat zonder karakter te verliezen *O*

ik wilde een trx omdat hij lekker eigenwijs is en een 2 cilinder.
Kreeg hem toen als verrassing van mijn vrouw :Y
 
Na jaren uitstellen en een paar maanden lessen heb ik gister eindelijk m'n rijbewijs gehaald!! Ik ben nu aan het kijken naar een mooie tweedehands en met name de TRX850 vind ik wel erg gaaf. Is dat een fijne beginners-fiets? Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij aanschaf?
Gefeliciteerd dan!
Van het rijtje uit je andere topic:
- Suzuki TL1000S
- Yamaha TRX850
- Honda VTR 1000F
- Honda VFR 750F
- Suzuki SV650S

Is de TRX de op 1 na fijnste om te beginnen denk ik.
Een TL1000S lijkt me - zoals je zelf al schrijft - inderdaad teveel van het goede. Een SV is wel een heel goed motortje hoor en ik denk niet eens dat je er snel op uitgekeken zult raken. De TRX heeft wel wat meer, mja, karakter denk ik. Oh en op een SV650S leun je meer op je polsen dan op de TRX.

ik wilde een trx omdat hij lekker eigenwijs is en een 2 cilinder.
Kreeg hem toen als verrassing van mijn vrouw :Y
Ik heb niks te klagen (al moet ik mijn motoren wel zelf kopen :+ ) maar een hoop kerels zullen jaloers zijn op zo'n wederhelft! :}
 
Laatst bewerkt:
Van het rijtje uit je andere topic:
- Suzuki TL1000S
- Yamaha TRX850
- Honda VTR 1000F
- Honda VFR 750F
- Suzuki SV650S

TL1000S is inderdaad niet voor beginners. Ding wordt niet voor niets widowmaker genoemd B| Mijn broertje heeft er één ;)

Zo'n VTR schijnt wel een fijne motor te zijn, en Hond dus goed! Alleen verbruik is astronomisch. Zou voor mij, zeker icm een kleine tank geen optie zijn. VFR is ook een erg leuke motor. Leuk V4 blok met supergeluid. Wel totaal anders dan de rest van je lijstje en volgens mij wat meer racer. SV650 is wel een prima beginnersfiets volgens mij. Niet al te veel vermogen maar wel lekker speels :Y

TRX is natuurlijk wel meer karakter 8-)
 
Na jaren uitstellen en een paar maanden lessen heb ik gister eindelijk m'n rijbewijs gehaald!! Ik ben nu aan het kijken naar een mooie tweedehands en met name de TRX850 vind ik wel erg gaaf. Is dat een fijne beginners-fiets? Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij aanschaf?


ik zou zeggen kom eens langs voor een proefrit, ik heb nog een mooie rood/zwarte TRX staan! heeft alle benodigd onderhoud gehad.
die koop je voor een nette prijs en met 3 maanden garantie.

groet,

Pieter
 
Is de TRX de op 1 na fijnste om te beginnen denk ik.
Een TL1000S lijkt me - zoals je zelf al schrijft - inderdaad teveel van het goede. Een SV is wel een heel goed motortje hoor en ik denk niet eens dat je er snel op uitgekeken zult raken. De TRX heeft wel wat meer, mja, karakter denk ik. Oh en op een SV650S leun je meer op je polsen dan op de TRX.

Bedankt voor de info! Het verschil in zithouding tussen den TRX en SV had ik bijvoorbeeld al andersom verwacht, dus goed om te weten.

ik zou zeggen kom eens langs voor een proefrit, ik heb nog een mooie rood/zwarte TRX staan! heeft alle benodigd onderhoud gehad.
die koop je voor een nette prijs en met 3 maanden garantie.

groet,

Pieter

Is dat toevallig deze? http://m.marktplaats.nl/a/motoren/m...-trx-850-zeer-mooie-en-betrouwbare-motor.html
Ziet er vet uit, maar ik heb ondertussen een op het oog die iets dichter bij huis zit. Laat het je anders weten!

Heel erg bedankt voor de info iedereen! Lijkt me een heel gave bike :] oja, Tarwe: sorry, was zeker niet respectloos bedoeld ;)
 
Bedankt voor de info! Het verschil in zithouding tussen den TRX en SV had ik bijvoorbeeld al andersom verwacht, dus goed om te weten.Is dat toevallig deze? http://m.marktplaats.nl/a/motoren/m...-trx-850-zeer-mooie-en-betrouwbare-motor.html
Ziet er vet uit, maar ik heb ondertussen een op het oog die iets dichter bij huis zit. Laat het je anders weten!

Heel erg bedankt voor de info iedereen! Lijkt me een heel gave bike :] oja, Tarwe: sorry, was zeker niet respectloos bedoeld ;)
Denk er wel aan dat je bij Pieter geen kat in de zak koopt en elders misschien wel.
Heb er zelf 1 gekocht en die lust tot op heden geen druppel olie. :N En die rijdt :9
 
Kreeg hem toen als verrassing van mijn vrouw :Y

Netjes ingepakt bij de boom? :+

1451409_577411995663329_240385350_n.jpg
 
Ik heb een Japanse uitvoering,maar die is volledig herspoten en ik weet niet wat de originele kleur was.
 
hallo, ook ik heb de stap gemaakt naar de TRX 850. Vanmiddag opgehaald na een eerder testritje te hebben gedaan die me volledig overtuigde van het fijne rijgedrag. Er zit ook een dubbele laser hotcam op. Maar wat een motor!

Enige puntje wat ik op het moment heb: vanmiddag reed ik hem op de snelweg naar huis, zo'n 30 kilometer. Bij 120 kmh in de 5 begon hij alleen wat te haperen wat zeer waarschijnlijk te danken is aan de open K&N filters. Op zich vind ik het wel mooi rijden met open filters maar de vraag is kan ik wat doen aan het haperen rond de 4000 toeren? bijvoorbeeld gedeeltelijk afplakken zodat hij minder lucht krijgt? of is dit slecht voor de motor?

Verder nogmaals, het 'ding' rijd echt super!
 
Welkom :) dat haperen is waarschijnlijk te danken aan de rijwind die de carburateurs van slag brengen , wat wel gedaan word is een bak erom heen maken om de filters uit de wind te houden,
Simpeler is gewoon de luchtfilter kast er weer op zetten , daar kan de carter ontluchting dan ook weer op aangesloten worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan