Motor-Forum

Select Forum

Yamaha TRX850 topic deel 10

Reg. datum:
22 sep. 2002
quote:
kwastert schreef op 26 oktober 2017 @ 12:56:

[...]

Nee hoor, die ene was zo lek als een zeef, dus die heb ik gerepareerd O-)

[afbeelding]

H, dat gat ken ik ... ;)

nu even niet

Reg. datum:
24 mei. 2007
quote:
Vieze schreef op 25 oktober 2017 @ 19:20:

[...]

..maar waar heeft ie het koelvloeistofreservoir verstopt?

Gewoon een overloopflesje aan de zijkant monteren zoals hier op de OVER-TRX.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/22712146_10214630665426084_7880251560368403239_o.jpg?oh=5dad57bf175088499abe9a6094fbebe9&oe=5A7E6A31
TRX 850= yamaha big twin supersports

Reg. datum:
17 okt. 2007
De achterschokbreker wilt zich niet laten reviseren. Alles zit muurvast. En aan de technieker zal het niet liggen, dat is een beslagen man. Twee opties dus: blijven rijden met de stock schokbreker, of er iets anders onder mikken. De stock lijkt wel nog mooi te werken, maar we weten allemaal dat die dingen z langzaam verslechteren dat je het verschil pas merkt als je eens rijdt met nieuwe.
Dus ga ik maar eens wat prijzen verzamelen: wilbers, wp suspension, hyperpro en hagon. Dat zijn zo wat de merken die ik ken. Ohlins heeft blijkbaar ook een exemplaar voor de TRX (werd veel mee geraced) maar die heeft geen progressie veren, wat toch wel aangenaam is op slechte openbare wegen.
Leap, and the net will appear

Reg. datum:
21 aug. 2016
Je hebt ook nog Bart Meukens Bree Belgie ik weet niet waar je woont maar hij is best goed
https://bmsuspension.com/about.html
quote:
Muug schreef op 28 oktober 2017 @ 12:46:
De achterschokbreker wilt zich niet laten reviseren. Alles zit muurvast. En aan de technieker zal het niet liggen, dat is een beslagen man. Twee opties dus: blijven rijden met de stock schokbreker, of er iets anders onder mikken. De stock lijkt wel nog mooi te werken, maar we weten allemaal dat die dingen z langzaam verslechteren dat je het verschil pas merkt als je eens rijdt met nieuwe.
Dus ga ik maar eens wat prijzen verzamelen: wilbers, wp suspension, hyperpro en hagon. Dat zijn zo wat de merken die ik ken. Ohlins heeft blijkbaar ook een exemplaar voor de TRX (werd veel mee geraced) maar die heeft geen progressie veren, wat toch wel aangenaam is op slechte openbare wegen.

Reg. datum:
16 dec. 2007
Dag Muug,

Ik heb mijn originele schokdemper binnen gedaan bij Luytenimport in.oud turnhout.
Geen enkel probleem, 75euro alles terug als nieuw.
Die originele demper is eigenlijk een hlins, let wel, geen topversie, heb ik me laten vertellen.
In de periode dat de trx gemaakt werd, was hlins van yamaha.
Weet niet of dit klopt, misschien kennen onze motor forum vrienden de waarheid...

Grtjes

Reg. datum:
17 okt. 2007
Hey gasten, merci om te antwoorden.
De techniekers van dienst zijn Mototech, in Westrem, Oost-Vlaanderen. Ik heb alle vertrouwen in die mannen. Ze racen al jaren en hebben een behoorlijk serieus CV op vlak van motortuning, motormechanica en veringtuning. Ze zegden dat als ze nog harder gingen wringen met hun gereedschap, dat ze dan de boel kapot zouden draaien. Dus als zij dat niet loskrijgen, dan gaat een ander dat ook niet loskrijgen.

Reg. datum:
17 okt. 2007
quote:
yamverda schreef op 28 oktober 2017 @ 16:06:
Je hebt ook nog Bart Meukens Bree Belgie ik weet niet waar je woont maar hij is best goed
https://bmsuspension.com/about.html
[...]

Ha, leuk om weten. Nu, als ik echt toplevel wil laten customizen, dan kan ik hier in de buurt terecht bij Steven Casaer. ;-)
Maar goed, ook Mototech kan desnoods personaliseren hoor.

Reg. datum:
17 okt. 2007
nondenondenonde
TRX staat al drie weken bij de dealer te wachten op een setje gaskabels. Dingen staan in back order. En aangezien de kabel nu nog maar met n vezeltje vast hangt....
Afin, het is toch rotweer. :-(

TRX850 & SZR660

Reg. datum:
13 dec. 2002
quote:
Muug schreef op 11 november 2017 @ 12:51:
nondenondenonde
TRX staat al drie weken bij de dealer te wachten op een setje gaskabels. Dingen staan in back order. En aangezien de kabel nu nog maar met n vezeltje vast hangt....
Afin, het is toch rotweer. :-(

Och gaskabels! Daar heb ik meerdere setjes van liggen. :X
Bochten- of circuit training? 2TheExperience - vraag me naar de kortingscode

trx 850 & gn400 projectje

Reg. datum:
15 mei. 2013
:o :o _O- _O-

das balen....
GN-400-cafebrattracker-project/vulcan 1500 verbouwen,opfrissen, gr650zijspan

Reg. datum:
21 aug. 2016
Kwastert heeft de Tank klaar hij heeft er nog iets heel moois van gemaakt echt tof

TRX850 TDM900

Reg. datum:
19 jul. 2008
quote:
yamverda schreef op 14 november 2017 @ 07:59:
Kwastert heeft de Tank klaar hij heeft er nog iets heel moois van gemaakt echt tof

Heb je een linkje :)

TRX850 & SZR660

Reg. datum:
13 dec. 2002
quote:

Kwastert aan de TRX 850!

Nu op TRX850!

Reg. datum:
10 feb. 2005
quote:
yamverda schreef op 14 november 2017 @ 07:59:

KomKom, zo bijzonder is het nu ook weer niet. Het is gewoon een TRX-tank waar nu boterhammen, een waterflesje en wat klein grut in meegenomen kan worden.

(ik weet alleen nog niet of die boterhammen geen tosti's gaan worden. Maar dat gaan we beleven _O- )
Hybride: Nageslacht afkomstig van twee genetisch verschillende organismen. Deze organismen kunnen beiden een verschillende wenselijke eigenschap bezitten. Kruising kan leiden tot een nieuw organisme dat beide wenselijke eigenschappen bezit.

TRX850 TDM900

Reg. datum:
19 jul. 2008
quote:

Dank u :t

nu even niet

Reg. datum:
24 mei. 2007
http://media.snimka.bg/s1/5943/038129503-big.jpg?r=0
TRX 850= yamaha big twin supersports

RSV

Reg. datum:
10 jun. 2003
quote:

:9~
Life is too short to remove USB safely

Reg. datum:
15 mei. 2013
Zekers :9~ :9~ :t :t

Reg. datum:
17 okt. 2007
Ik heb gelezen dat de koplamp van een FRZ 600 beter is en n op n past? Heeft iemand hier dat al geprobeerd?

Oja, als ik er midden in de bocht mee op de gas ga, dan snokt ie toch wel effe redelijk hard aan de ketting. Volgens wat ik links en rechts lees zou het "normaal" zijn, en enkel een andere CDI kan dit oplossen. Zelfde vraag: heeft iemand hier dat al geprobeerd?

TRX850 & SZR660

Reg. datum:
13 dec. 2002
quote:
Muug schreef op 30 december 2017 @ 23:54:
Ik heb gelezen dat de koplamp van een FRZ 600 beter is en n op n past? Heeft iemand hier dat al geprobeerd?

Oja, als ik er midden in de bocht mee op de gas ga, dan snokt ie toch wel effe redelijk hard aan de ketting. Volgens wat ik links en rechts lees zou het "normaal" zijn, en enkel een andere CDI kan dit oplossen. Zelfde vraag: heeft iemand hier dat al geprobeerd?

FZR 600, 3HE. Dat past inderdaad. Soms zijn die hetzelfde als die van een TRX. Er zijn modellen met een projector koplamp, ideaal voor xenon. Ik heb er nog eentje liggen.

Bokken of nukkig rijden is een combinatie van factoren is mijn ervaring. Ketting in goede staat, carbs synchroon en netjes afgesteld dat helpt allemaal. Maar CDI heeft inderdaad ook een aandeel. Ignitech TCIP4 heb je het dan over.

Reg. datum:
15 mei. 2013
quote:
Muug schreef op 30 december 2017 @ 23:54:

met snokt bedoel je trekken ?
ik probeer zo te rijden dat ik hier geen last van heb. maar vooral is de algemene gashandeling stukken verbeterd door nieuwe gasnaalden en buizen. het bokken of rustige snelheid (fahrer rukln ofzo) is ook grotendeels verdwenen

Reg. datum:
17 okt. 2007
quote:
ronaldt schreef op 31 december 2017 @ 12:39:

[...]
met snokt bedoel je trekken ?

ja inderdaad, je gaat remmend de bocht in, en dan ter hoogte van de apex ga je terug op het gas. Op dat moment komt ie wat te bruut in en destabiliseert de motorfiets.
Motorfiets heeft heel groot onderhoud gekregen (+ carb reiniging) dus afstelling zou in orde moeten zijn.

RSV

Reg. datum:
10 jun. 2003
Jongens, ik loop al een paar maanden met de gedachte om mijn TRX toch van de hand te doen..
Ik heb 'm nu 10 jaar in bezit en ik merk dat ik er te weinig op rij, en dat is zonde.

Ik zit wel in dubio; f in onderdelen verkopen (Akra systeem, blok loopt goed, enz.) f toch in n keer (h Pieter, TRX kopen? :P )

Omdat het geen originele TRX meer is, denk ik dat in onderdelen verkopen wat meer kan opleveren.

Wat denken jullie?

http://s26.postimg.org/dwe9hgiix/20140419_130007_Android.jpg

Hondama

Reg. datum:
19 sep. 2006
quote:
Kars schreef op 02 januari 2018 @ 09:19:
Jongens, ik loop al een paar maanden met de gedachte om mijn TRX toch van de hand te doen..
Ik heb 'm nu 10 jaar in bezit en ik merk dat ik er te weinig op rij, en dat is zonde.

Ik zit wel in dubio; f in onderdelen verkopen (Akra systeem, blok loopt goed, enz.) f toch in n keer (h Pieter, TRX kopen? :P )

Omdat het geen originele TRX meer is, denk ik dat in onderdelen verkopen wat meer kan opleveren.

Wat denken jullie?

[afbeelding]

Gewoon houden. Wat zijn de (vaste) lasten voor dat ding? Niet veel toch?

Hoeveel denk je er voor te kunnen vangen? Ding oogt nog netjes...
Overdag is hij een hele normale jongen...

RSV

Reg. datum:
10 jun. 2003
quote:
Eerf schreef op 02 januari 2018 @ 10:32:

[...]

Gewoon houden. Wat zijn de (vaste) lasten voor dat ding? Niet veel toch?

Hoeveel denk je er voor te kunnen vangen? Ding oogt nog netjes...

Nee de vaste lasten voor een motor zijn laag, maar ik hou 'm niet. Er staat hier nog een Duc 600 SS in de garage, dus wat dat betreft geen motorloosheid :)

Qua prijs, tja, € 1500 lijkt me wel redelijk in mijn ogen. Maar goed, das mijn gevoel.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.