Yamaha TRX850 topic deel 10

:t
Got it! Dat was eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.

[afbeelding]
Zo staat ie er inmiddels bij, hij is hiervoor een hele tijd van Trixz geweest geloof ik. Ik wil de kuip wel weer in originele kleurstelling met het zwart en zilver, dus als iemand er daar nog een van heeft slingeren :+

En de rechter demper is weleens mooier geweest. De vorige eigenaar is ermee onderuit gegaan
 
TRX ziet er inderdaad heel netjes uit, en de prijs is ook stevig, die extra plaatjes laten dan ook zien waarom die prijs zo stevig is . _O- _O- _O-
 
En dan nu mijn probleem:

Bij een warmgedraaide motor heeft hij regelmatig de drang om onder de 2000 toeren ofwel bij stationair, op éen cilinder te gaan lopen.
Ik merk dat doordat de roffel onregelmatig wordt en dan weer oppakt, dan weer onregelmatig, etc.
Met een flinke peut gas kan ik wel optrekken, maar doe ik dat niet dan hakkelt hij/valt hij uit.

Bougies zijn vervangen, carburateurs zijn onlangs superstrak afgesteld en naaldbuizen/naalden ook vervangen.
Zou dit een probleem met de bobines kunnen zijn of is dat onmogelijk? Het is zo opvallend dat hij het alleen doet als hij warmgedraaid is.

Tweedehands bobine is niet duur en het vervangen volgens mij ook niet lastig.

Graag jullie expert analysis! Als het nodig is zal ik eens een filmpje maken.

Alvast bedankt
 
Ik heb de carbs eraf gehaald en ik ga de gasnaalden en behuizing in combinatie met de aanzuigrubbers vervangen
die zijn poreus en de gasnaalden lijken ook niet optimaal
 
Ik had nog niet gereageerd, is gewoon lastig diagnose op afstand...
Maar die bobines/bougiekabels is wel een goeie suggestie. Mijn motor loopt de laatste tijd soms ook beroerd maar alleen in natte omstandigheden. Ik heb dus nieuwe bougiekabels besteld.
Vieze je schrijft dat het alleen bij warme motor optreedt, maar zegt droge/natte omstandigheden nog iets?
 
Ik heb de carbs eraf gehaald en ik ga de gasnaalden en behuizing in combinatie met de aanzuigrubbers vervangen
die zijn poreus en de gasnaalden lijken ook niet optimaal
Aanzuigrubbers zijn op een gegeven moment aan de beurt inderdaad. Maar dan verwacht ik met valse lucht eerder een hoog stationair toerental ipv. inhouden bij volgas.
Gasnaalden en uitgesleten naaldbuizen zijn sowieso een bekende kwaal. :Y :/
 
Ik ben opzoek naar inklapbare spiegels. M'n motor staat redelijk strak(in de gang XD) geparkeerd dus dat zou wel een uitkomst zijn.

Iemand tips?
 
Ik ben opzoek naar inklapbare spiegels. M'n motor staat redelijk strak(in de gang XD) geparkeerd dus dat zou wel een uitkomst zijn.

Iemand tips?
Eh, de originele zou je moet kunnen inklappen. Al zal het na al die jaren ongebruikt wel flink zwaar gaan. Niet keihard aan de spiegel lopen leuren zonder de rest te ondersteunen, anders maak je misschien je kuip stuk.
 
Haha echt?!

Goede tip _O- Ik maar denken dat ze met een inbus vast zitten. Ik ga t zo ff smeren en eens los krijgen
Dat zitten ze ook maar over dat punt kunnen ze dus draaien. Je zou die bout ook een beetje kunnen lossen, er zit wel een soort schuimrubber dopje op dat je er nooit weer zo netjes op krijgt als het hoort. Uit mijn hoofd weet ik niet of de inbus aan de boven- of onderkant zit.
 
Ik had nog niet gereageerd, is gewoon lastig diagnose op afstand...
Maar die bobines/bougiekabels is wel een goeie suggestie. Mijn motor loopt de laatste tijd soms ook beroerd maar alleen in natte omstandigheden. Ik heb dus nieuwe bougiekabels besteld.
Vieze je schrijft dat het alleen bij warme motor optreedt, maar zegt droge/natte omstandigheden nog iets?

Hoi,

Niet specifiek op gelet. Hoe dan ook 2 nieuwe bobines en bougiekabels van LucAsfalt gekocht, deze over een maandje monteren incl wat andere refreshments.

Heeft iemand nog een paar voorste remschijven en/of een achterste remschijf liggen waar niet meer dan 2 mm van af gesleten is?

Groet!
 
Niet specifiek op gelet. Hoe dan ook 2 nieuwe bobines en bougiekabels van LucAsfalt gekocht, deze over een maandje monteren incl wat andere refreshments.
Over een maand pas? :z :P
Heeft iemand nog een paar voorste remschijven en/of een achterste remschijf liggen waar niet meer dan 2 mm van af gesleten is?
Ik heb geen gebruikte meer liggen, alleen een paar 320mm over, je zoekt originele (300mm) neem ik aan.
Maarre, ebay staat er vol mee, in verschillende prijsklasses.
 
Over een maand pas? :z :PIk heb geen gebruikte meer liggen, alleen een paar 320mm over, je zoekt originele (300mm) neem ik aan.
Maarre, ebay staat er vol mee, in verschillende prijsklasses.


Haha ja ik heb dan 'groot' onderhoud gepland. Remrevisies, nieuwe remschijven, nieuwe bobines, olie verversen, uitlaten schrobben en in de blanke lak, etc.

Ik bedoel de originele idd, maar ik bedoel met mm vooral de schijfdikte. Ik ben zo slim geweest om gewoon op TDM model te zoeken, daar is idd veel te vinden.
 
Haha ja ik heb dan 'groot' onderhoud gepland. Remrevisies, nieuwe remschijven, nieuwe bobines, olie verversen, uitlaten schrobben en in de blanke lak, etc.
Grootse plannen :t
Ik bedoel de originele idd, maar ik bedoel met mm vooral de schijfdikte. Ik ben zo slim geweest om gewoon op TDM model te zoeken, daar is idd veel te vinden.
Ik meen dat die van een FZR-R hetzelfde zijn;
FZR 600 1994 voor remschijven zeer goeie gebruikte staat
(werkt die link als 'externeling'?)
 
Ik had nog niet gereageerd, is gewoon lastig diagnose op afstand...
Maar die bobines/bougiekabels is wel een goeie suggestie. Mijn motor loopt de laatste tijd soms ook beroerd maar alleen in natte omstandigheden. Ik heb dus nieuwe bougiekabels besteld.
Vieze je schrijft dat het alleen bij warme motor optreedt, maar zegt droge/natte omstandigheden nog iets?

Hoi!
Effe filmpje gemaakt.
https://youtu.be/XWAXNPvbmWI

Maat van me denkt dat er een vlotternaald blijft hangen? Zou wel verklaren waarom het met een peut gas over is.
Wat zou daar de remedie tegen kunnen zijn?
Ga hoe dan ook de bobines vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan