Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt door een moderator:
iemand een tip voor een nette bandenprofiel meter ?

Waarom zou je die willen, als je goed kijkt heeft elke band slijtage indicators, dat moet genoeg zijn ..
Tenzij je wilt meten voor de APK, en dan moet je een goede kopen...

Of ga je 's morgens bij je motor staan.....

Hmmmm nog 1,8-1,9 mm profiel, dus ik kan vandaag nog 600 km rijden :? :? :? :? :?
 
Ondanks de algemene MF opinie dat een profieldieptemeter blijkbaar een achterlijke aanschaf is, gaan er hier +/- 700 per jaar de deur uit.

Al geef ik toe dat het op de auto een wat grotere meerwaarde heeft, om bijv. ongelijke slijtage vast te stellen.
 
Ondanks de algemene MF opinie dat een profieldieptemeter blijkbaar een achterlijke aanschaf is, gaan er hier +/- 700 per jaar de deur uit.

Al geef ik toe dat het op de auto een wat grotere meerwaarde heeft, om bijv. ongelijke slijtage vast te stellen.


Als ongelijkmatige slijtage gemeten moet worden, is het al zichtbaar en is uitlijnen een prioriteit geworden. Profiel meten is dan al te laat. ;)
 
Waarom zou je die willen, als je goed kijkt heeft elke band slijtage indicators, dat moet genoeg zijn ..
Tenzij je wilt meten voor de APK, en dan moet je een goede kopen...

Of ga je 's morgens bij je motor staan.....

Hmmmm nog 1,8-1,9 mm profiel, dus ik kan vandaag nog 600 km rijden :? :? :? :? :?

Motoren hebben geen APK O-)

en 0,8-0,9 mm verslijten op 600 km....dan mag je je rijstijl wel s aanpassen :P
 
Ondanks de algemene MF opinie dat een profieldieptemeter blijkbaar een achterlijke aanschaf is, gaan er hier +/- 700 per jaar de deur uit.

Al geef ik toe dat het op de auto een wat grotere meerwaarde heeft, om bijv. ongelijke slijtage vast te stellen.

Die dingen zijn ook gelijk stuk als je ze laat vallen :+

Behoorlijk aan de prijs ook...
 
Laatst bewerkt:
Stond gisteren met een buurman te praten, dat ik al lang op zoek was naar een aambeeld, maar de prijzen ze schofterig duur vond....
Komt ie een uurtje later met een steekwagen aan met daarop...

TAAAADAAAaAaaaa....voor gratis nada noppes
full




Zal hem morgen even zeggen dat ik nog een CNC freesbank zoek :+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Hai, mijn lasser, gebruikt voor dat doel een stuk spoorrails. Ik heb onmiddellijk een bestelling bij hem geplaatst maar dat spul schijnt zeldzaam te zijn. Begrijp ik eigenlijk niet, je verwacht hier dat iemand met een slijpschijf wel even wat gaat regelen als bijverdienste (nee niet Hai).
 
een gegeven paard..............


Inderdaad.
Ik heb er ook zo één die een opknapbeurtje mag hebben. Prijs was er ook naar natuurlijk. En ja, schofterig duur benoemd het wel ja. Holy molycote wat word er geld gevraagd voor die dingen.
Mijn buurman werkt andersom trouwens. Die wilde mijn aambeed hebben. Ikke; 'Als je hem tot de poort kan dragen mag je 'm hebben.'
Hij zag er van af.


Nieuw speeltje!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

full
 
Hai, mijn lasser, gebruikt voor dat doel een stuk spoorrails. Ik heb onmiddellijk een bestelling bij hem geplaatst maar dat spul schijnt zeldzaam te zijn. Begrijp ik eigenlijk niet, je verwacht hier dat iemand met een slijpschijf wel even wat gaat regelen als bijverdienste (nee niet Hai).

Op de vrije markt in Cuijk verkocht er eentje stukken , niet erg goedkoop , en vond het zo' n gesjouw
 
Zo te zien heeft die een eeuw lang dienst gedaan in een smederij.

De bovenkant mag wel eens een opknapbeurt krijgen om weer vlak te worden :+


Als je veel met staal werkt is zo'n holling ideaal, kan je net door het dode punt slaan en dan wordt het vlak omdat het altijd wat terug veert.
Voor aluminium en dergelijke moet de bovenkant wel vlak zijn.
 
iemand met ervaring van de kolomboormachines van hbm ?

zit een beetje te kijken voor een mooie zware kolomboormachine op netstroom.

HBM machines; oa voor metaalbewerkingsmachines & houtbewerkingsmachines

nu lees ik her en der wel dat de boor freesmachine die ze hebben voor dezelfde prijs niet echt een hele dikke kolom hebben. geen idee wat voor dikte die normaal hebben maar ik wil wil een beetje apparaat hebben voor heel wat jaren. heb helaas geen krachtstroom anders kwam er een oud beestje. of heeft iemand anderes een betere optie ?
 
Staat er 1 bij mijn broer in de werkplaats/garage . Boort gaten met veel lawaai en net wat te veel wat speling op de as. Als het echt zuiver moet , boort hij gaten op zijn werk. Genoeg info? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan