Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Vorige week op het werk een nieuwe kolomboormachine van Strands neergezet. Echt een degelijke kolomboor, kostte wel €4500 euro en dan kan hij alleen maar boren hoor ;) .

De 30 jaar oude Strands die hij vervangt werkt nog prima, maar afgekeurd voor gebruik ivm geen CE keuring :Z

Dus zo'n ielig kinzo'tje met ce keuring, waar de onderdelen afbreken, als je er naar wijst mag wel en een degelijke industriële machine mag niet ??? Moet niet gekker worden, dan komt er maar zo'n keuringsknakker een stickertje van 200 euries voor een vluchtige keuring plakken.

Ik ken iemand die niets anders doet dan gewone normale draaibanken en freesmachines reviseren en dan weer verkopen, die kan het werk niet aan, omdat lang niet iedereen gediend is van cnc gestuurd spul.
 
K
Dus zo'n ielig kinzo'tje met ce keuring, waar de onderdelen afbreken, als je er naar wijst mag wel en een degelijke industriële machine mag niet ??? Moet niet gekker worden, dan komt er maar zo'n keuringsknakker een stickertje van 200 euries voor een vluchtige keuring plakken.

Ik ken iemand die niets anders doet dan gewone normale draaibanken en freesmachines reviseren en dan weer verkopen, die kan het werk niet aan, omdat lang niet iedereen gediend is van cnc gestuurd spul.

CE markering is geen keuring, maar een richtlijn.
gewoon zelf er op plakken heeft even veel waarde als 200 euro uit geven
 
Maar je kan een ter zake kundige keurmeester toch wel laten kijken, of de machine aan die richtlijnen voldoet en eventueel aanpassen. En dan een mooie keuringssticker er op, dat hij eventueel na aanpassing voldoet ?

Bedrijven moet al hun elektrische gereedschap tegenwoordig ook jaarlijks laten keuren op veiligheid.
 
Maar je kan een ter zake kundige keurmeester toch wel laten kijken, of de machine aan die richtlijnen voldoet en eventueel aanpassen. En dan een mooie keuringssticker er op, dat hij eventueel na aanpassing voldoet ?

Bedrijven moet al hun elektrische gereedschap tegenwoordig ook jaarlijks laten keuren op veiligheid.

klopt en dan krijg je een rapportje dat de machine aan de NEN richtlijn voldoet en een stikker op de machine.

CE markering word gedaan door de fabrikant of importeur bij nieuwe produkten, hiermee geven ze aan dat ze het volste vertrouwen hebben dat het produkt aan de Europese richtlijnen voldoet.
hiervoor hoeven ze geen tests te (laten) doen (is natuurlijk wel verstandiger).
 
Maar je kan een ter zake kundige keurmeester toch wel laten kijken, of de machine aan die richtlijnen voldoet en eventueel aanpassen. En dan een mooie keuringssticker er op, dat hij eventueel na aanpassing voldoet ?

Bedrijven moet al hun elektrische gereedschap tegenwoordig ook jaarlijks laten keuren op veiligheid.

Dat geld voor handgereedschap, de kolomboor moest voorzien worden van een afscherming die de boormachine uitschakelt als hij weggedraaid wordt.

Als de chef dan aangeeft dat er geld is voor een nieuwe is de technische dienst niet te beroerd om een nieuwe uit te zoeken. ;)
 
Dat bedrijven niet zoveel trek hebben in moeite om zo'n ding te laten keuren / ombouwen
kan ik ook wel begrijpen.

En toejuichen :)

Anders had ik nooit zo'n king-size kolomboor thuis in de schuur gehad..
Dat afdek kapje.. denk ik er wel bij hoor... beloofd :) :)
 
Sinds twee weken deze twee in bezit:
dk2013.jpg

BDF459 en BTD129. 18V 4.0Ah

Wat een enorme verbetering na mijn uitgeputte 6317d
6317d.jpg


Zelfs die koffer is nog best praktisch

Schroeven draaien met bruut geweld inhakken , zonder voorboren :9
Alleen wel betere bitjes noodzakelijk dan kelfort :r

Binnenkort een dopadapters regelen en kijken wat ie met boutjes en moertjes kan
 
Laatst bewerkt:
Sinds twee weken deze twee in bezit:
[afbeelding]
BDF459 en BTD129. 18V 4.0Ah

Wat een enorme verbetering na mijn uitgeputte 6317d[afbeelding]

Zelfs die koffer is nog best praktisch

Schroeven draaien met bruut geweld inhakken , zonder voorboren :9
Alleen wel betere bitjes noodzakelijk dan kelfort :r

Binnenkort een dopadapters regelen en kijken wat ie met boutjes en moertjes kan

Die 6317d heb ik hier ook nog liggen, op zich een fijne machine alleen zijn alle 3 de accu's gaar.

Ik wil nog steeds een nieuwere schroefmachine kopen maar aangezien ik in de bus van mijn werk daar gewoon een goede schroefmachine heb liggen zal dat nog wel even duren! :+
 
Sinds twee weken deze twee in bezit:
[afbeelding]
BDF459 en BTD129. 18V 4.0Ah

Zelfs die koffer is nog best praktisch

Schroeven draaien met bruut geweld inhakken , zonder voorboren :9
Alleen wel betere bitjes noodzakelijk dan kelfort :r

Binnenkort een dopadapters regelen en kijken wat ie met boutjes en moertjes kan

Had je een mooie deal ? Ik ben zelf ook op zoek naar zo'n setje :9~
 
Dat geld voor handgereedschap, de kolomboor moest voorzien worden van een afscherming die de boormachine uitschakelt als hij weggedraaid wordt.
Ik heb op de school waar ik één dag per week als vrijwilliger in het praktijklokkaal werkzaam ben 6 boormachines van een nulspanningsbeveiliging en zo'n wegdraaikap met beveiliging voorzien. Die afschakelfuncties waren mooi te combineren.
 
Ik ben op zoek naar een ladekast voor de garage. Afmeting ongeveer 90cm hoog en een meter breed. Een nieuwe Bott kast staat hoog op mijn verlanglijst maar overstijgt mijn budget flink.

Wie heeft er een tip voor een goede werkplaats ladekast.
 
Ik ben op zoek naar een ladekast voor de garage. Afmeting ongeveer 90cm hoog en een meter breed. Een nieuwe Bott kast staat hoog op mijn verlanglijst maar overstijgt mijn budget flink.

Wie heeft er een tip voor een goede werkplaats ladekast.

Als het goedkoop moet: Lege gereedschapswagen kopen en de wielen niet monteren ;)
Gemiddeld 85 hoog x 68 breed, of als je een jumbo neemt +/- 100cm breed.

En check ook Sonic:
http://www.sonic-equipment.com/nl/catalog/opbergsystemen-leeg/mss
 
Weet iemand waar ik onderstaande tool kan kopen (ik weet niet hoe deze tool heet)? Ik heb het liefste Hazet spul, maar als ik het niet van Hazet kan krijgen, dan maar wat anders.
spin_prod_1139685512


Ik moet in een vrij krappe ruimte een 14mm zeskant los- en weer vastmaken (55Nm). Ik heb een momentsleutel 3/8" opname (Hazet 5110ST). Het gaat om de olieaftapplug van een R1100S los te krijgen. De heren bij BMW zijn zo vriendelijk geweest om de uitlaat er erg krap onder te maken:
g-box.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan