Probleem elektronica Falco

mark-k

MF veteraan
17 jul 2009
4.666
577
Ik heb mijn Falco eindelijk weer rijdend, ik hoopte dat het enige dat nog miste het afstellen was (waarvoor ik binnenkort eens ga informeren bij Ritzen, ik heb gehoord dat die nogal goed is met een testbank). Echter kwam ik toch nog voor wat probleempjes te staan met mijn goedkope teller uit China. Het is een Koso RX1N knock-off. Ik had namelijk de toerenteller draad (waarbij de pulsjes geteld worden om de RPM te berekenen) aangesloten op pin 10. Dit geeft wel iets van uitslag, maar geen goede. Ik schakelde op een gegeven moment over van zn 2 naar zn 3, waarbij de toerentellernaald opeens van 3k naar 5k ging (echte schakelmoment klonk meer als 6k trouwens, dus er gaat best veel mis). Heeft iemand enig idee of ik misschien de verkeerde pin aansluiting gebruikt heb en een andere moet pakken? Of wordt het toch een draadje om een bougiekabel wikkelen?

Dan had ik ook nog geen snelheidsmeter. De teller wordt geleverd met een magneetje en sensor met 2 draadjes, een signaal en een draad die met de min verbonden is. Ik heb de signaal op pin 6 gezet en de ground op pin 20. Echter heeft pin 12 ook een verbinding met de normale snelheidssensor van de Falco (die sensor heeft namelijk 3 draadjes). Is het een kwestie van wisselen of gaat dit ook niet lukken en moet ik gewoon het magneetje gaan gebruiken?

Als laatste heb ik een probleem met het brandstofniveau lampje. Die was netjes aan toen de tank bijna leeg was, maar ik heb er 10 liter bijgegooid en hij is nog steeds aan. Ik heb die gewoon aangesloten op een 12V ledje, de neutraal en de sidestand sensor zitten op een zelfde led en die doen het wel gewoon. Moet hier een speciaal lampje tussen of is mijn sensor kapot oid?


Alvast bedankt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan