kawa gtr 1000 uit 99, benzine in luchtfilter huis

Laurynas

Rookie
22 jul 2014
1
0
Hallo,
Ik heb recent een kawasaki gtr 1000 gekocht die een een jaartje stil heeft gestaan, heb ermee 80km gereden en toen stond ie weer 1 maandje stil met hetzelfde tank.

Bij het starten begon er benzine uit de uit de carburateurs te lopen. Ik heb daar de onderste schroefje van losgeschroefd en wat uit laten lopen. Ook de carburateurs schoongeblazen van de bovenkant.Weer gestart, nog steeds benzine dat uitloopt. In het luchtfilter huis gekeken, gestart en benzine lijkt aan de onderkant van de luchtfilter huis omhoog te lopen.

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt, Lau
 
Hallo,
Ik heb recent een kawasaki gtr 1000 gekocht die een een jaartje stil heeft gestaan, heb ermee 80km gereden en toen stond ie weer 1 maandje stil met hetzelfde tank.

Bij het starten begon er benzine uit de uit de carburateurs te lopen. Ik heb daar de onderste schroefje van losgeschroefd en wat uit laten lopen. Ook de carburateurs schoongeblazen van de bovenkant.Weer gestart, nog steeds benzine dat uitloopt. In het luchtfilter huis gekeken, gestart en benzine lijkt aan de onderkant van de luchtfilter huis omhoog te lopen.

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt, Lau
Carburateurs schoonmaken, op de goede manier.

Controleer of er benzine in je cilinders of olie terecht is gekomen.
 
Samen met lauw de carb eraf gehaald en open gemaakt geen narigheid gevonden alle vlotternaalden eruitgehaald en bekeken (met bril) niets aan te zien.Boel weer teruggezet zonder luchtfilter aan te sluiten starten lopen weer hetzelfde. benzine kraan is goed.Zat toch te denken aan blijven hangen vlotter naalden. Iemand nog een idee alvast bedankt.
 
Heb je voor dat je de vlotterkamer dicht draaide getest of de vlotternaald ook wel afsluit?

Vlotter langzaam omhoog bewegen en b.v. met slangetje op benzine aansluiting met je mond blazen, dan merk je heel snel of die ook dicht is of niet.

Bij mijn CBR1000 zijn carburateur 1 en 2 samen aangesloten op dezelfde overloopslang als vlotter blijft hangen zodat brandstof dan elders weg loopt via een slang. Zelfde geldt voor 3 en 4.

Ik heb zelfde probleem gehad, vlotternaald blijft hangen en of sloot niet goed af door vuiltje. Motor had ook bij vorige eigenaar lang stil gestaan.

Ultrasoon gereinigd zelfs twee x en vlotter ook iets bijgesteld dat hij iets eerder gaat afsluiten.
Verder een filter geplaatst tussen tank en carburatie.
 
Was het zat heb net een setje niewe naalden gehaald. En bedankt voor de tip denk ook dat de bezine door is gelopen via het luchtfilterhuis het carter in dit doordat de benzine kraan op pri stond (een maandje).Dus dat word ook nog olie verversen.Zal kijken of ik goed kan controleren of ze afdichten en op tijd dicht gaan 17mm geloof ik.
 
Ik heb ook problemen met de carburatie. Maar kunnen jullie ook even in het kort uit leggen op welke manier de carburateurs het best verwijderd kunnen worden zonder een halve motor te moeten slopen. Ja, beginnen met de tank en het zadel. Maar dan zitten ze tussen het luchtfilter en het blok. En het luchtfilter meen ik niet zomaar te kunnen verwijderen. Of vergis ik mij?
Is er iemand die mij uit de droom kan helpen?
 
is geen droom, maar een nachtmerrie (voor veel oude 4 cylinders).
Je moet alle klemmen lossen en dan het luchtfilter zover mogelijk naar achter trekken, al is het maar 1cm.
Dan de carbs ertussen uit zien te fröbelen, in het wphb staat welke kant het eenvoudigst gaat.
Omdat alle rubbers oud en stug zijn gaat dit erg lastig. Met behulp van een föhn oid kun je de rubbers wel wat verwarmen zodat het iets gemakkelijker gaat.
Terug plaatsen is net zo'n frustratie of je moet alle rubbers vervangen voor nieuwe...
Zorg/check of de carbs ook echt schoon zijn en afsluiten voor het terug plaatsen.

Succes
 
Ik vindt t wel meevallen, meestal zit t luchtfilterhuis met een paar boutjes vast,
door deze los te halen ontstaat er wat ruimte om de carbs ertussen uit te halen,ik druk ze eerst achter naar beneden dan komen ze voor ook los, en dan een beetje drukken en dan haal ik ze er aan de rechterkant eruit,t is wel makkelijker als t warmer is idd
 
Jongens of meisjes, bedankt. Ik weet nu dat ik er de nodige tijd voor moet uittrekken en niet te hard aan de rubbers moet wringen. Gaat mij zeker lukken. Nogmaals bedankt.
 
Ik heb ook problemen met de carburatie. Maar kunnen jullie ook even in het kort uit leggen op welke manier de carburateurs het best verwijderd kunnen worden zonder een halve motor te moeten slopen. Ja, beginnen met de tank en het zadel. Maar dan zitten ze tussen het luchtfilter en het blok. En het luchtfilter meen ik niet zomaar te kunnen verwijderen. Of vergis ik mij?
Is er iemand die mij uit de droom kan helpen?


Hoe kom je daarbij als ik vragen mag?

Heb je een werkplaatshandboek van jouw motor? Daar staat het meestal gewoon in.
 
Laatst bewerkt:
Ai, check ook even of je geen hydrolock hebt gehad. De carbs van de GTR hebben geen overloop, als de vlotternaald en de benzinekraan allebei doorlopen komt er benzine in de cilinders, mogelijk gevolg na het starten: verbogen zuigerstangen, een bekende complicatie bij de GTR. Ik vraag me ook af waar er benzine uit de carbs loopt? Enige wat ik me voor kan stellen zijn pakkingen die niet in orde zijn.

Luchtfilter verwijderen is een kwestie van het kapje open schroeven en het filter eruit trekken.

Carbs verwijderen is niet heel moeilijk, tank er af natuurlijk, slangen los en klemmen om de rubbers losdraaien. Dan, terwijl je het luchtfilterhuis naar achteren trekt (even alle boutjes lossen, hoeven er niet helemaal uit) kun je de inlaatkant van de carbs naar boven draaien, op een gegeven moment floept alles er zo uit. Als laatste maak je de twee gaskabels los.

Succes! ik heb evt een werkplaatshandboek voor je.

en, laatste tip, bij oude GTR, reviseer de benzinekraan! Kost je 50 euro en een uurtje werk, dan weet je weer zeker dat er geen benzine doorloopt.

Edit: Zie nu pas dat je de carbs al hebt losgekregen: Maak ze alsnog schoon, al is het maar om dat uit te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Ai, check ook even of je geen hydrolock hebt gehad. De carbs van de GTR hebben geen overloop, als de vlotternaald en de benzinekraan allebei doorlopen komt er benzine in de cilinders, mogelijk gevolg na het starten: verbogen zuigerstangen, een bekende complicatie bij de GTR. Ik vraag me ook af waar er benzine uit de carbs loopt? Enige wat ik me voor kan stellen zijn pakkingen die niet in orde zijn.

Luchtfilter verwijderen is een kwestie van het kapje open schroeven en het filter eruit trekken.

Carbs verwijderen is niet heel moeilijk, tank er af natuurlijk, slangen los en klemmen om de rubbers losdraaien. Dan, terwijl je het luchtfilterhuis naar achteren trekt (even alle boutjes lossen, hoeven er niet helemaal uit) kun je de inlaatkant van de carbs naar boven draaien, op een gegeven moment floept alles er zo uit. Als laatste maak je de twee gaskabels los.

Succes! ik heb evt een werkplaatshandboek voor je.

en, laatste tip, bij oude GTR, reviseer de benzinekraan! Kost je 50 euro en een uurtje werk, dan weet je weer zeker dat er geen benzine doorloopt.

Edit: Zie nu pas dat je de carbs al hebt losgekregen: Maak ze alsnog schoon, al is het maar om dat uit te sluiten.
Begrijp me niet verkeerd, je opmerking is logisch en je hebt gelijk dat hydrolocking heeft kunnen optreden als er benzine op de cilinders gestaan heeft. Maar dit soort informatie levert weinig handelingsperspectief op op dit moment en mogelijk wel angst.

Hij is nu toch al zo ver dat hij de motor bijna weer kan gaan starten, en als (een van) zn drijfstangen krom zijn/is gaat hij het vanzelf wel merken. Dus, om er een constructieve bijdrage van te maken:

(1) Werkzaamheden afmaken, (2) checken dat de cilinders nu niet vol benzine staan en dan (3) gewoon starten.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er de carb"s uitgekregen met behulp van jullie. Bedankt. Maar je wilt niet weten wat ik daarin aantrof. Ongelooflijk, wat een troep. Een gasnaald zat vast in de behuizing. Met kleine tikjes eruit gekregen. Ben benieuwd of ik dit alles zuiver kan krijgen. Sproeiers en vlotterkamer zijn allemaal een groene "roestvorming" aangetast. Ben benieuwd wat de eigenaar ( mijn petekind) ervan zegt. Haha.
 
Rubbers tussen carburateur en luchtfilter van te voren opwarmen in warm water wil ook wel helpen met het terugplaatsen.
Een beetje siliconenspray ook, maar niet teveel anders heb je geen grip met jouw vingers.

Groene aanslag op de koperen sproeiers? Water(damp) in de tank en/of carburateur misschien.

Kijk ook even naar de carterolie(al gezegd) of er geen benzine in zit en controleer de benzinetank of er troep en/of water in zit en of het filter nog wel op de kraan zit.

Carburateur er af en er op was mijn 1e kennismakingsklus met mijn Kawa, ik droom er nog wel eens van.

Succes en geduld, lukt het vandaag niet, dan morgen maar verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan