Ontstekings problemen gpz 600 r

madmax87

MF'er
26 jul 2014
49
7
Breda
Hallo allemaal, ik heb en gpz 600 r die de laatste tijd wat onstekings problemen heeft.

Af en toe begint de motor spontaan in te houden en te stotteren en valt hierbij soms zelf stil.
Dit gebeurt zowel bij lage als hogere snelheden, ook wil de motor wel eens doodvallen bij koppelen als je bijvoorbeeld stopt voor een stoplicht. De motor start overigens wel weer gelijk.
Opmerkelijk is dat bij het inhouden de toerenteller raar begint uit te slaan..

Ik heb recent bobines al vervangen pick up spoelen enkele jaren terug en deze heb ik onlangs nog doorgemeten en ook de bougies zijn nieuw.

De cdi heb ik na wat speurwerk op i-net open geschroefd en opnieuw gesoldeerd maar helaas zonder resultaat. Ik zit nu te denken aan het vervangen van de cdi.

Dit kost me wel weer rond de 60 euro dus ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die dergelijke problemen hebben gehad en misschien weten wat de oorzaak zou kunnen zijn....
 
Hallo allemaal, wederom weer eens een update.

De junctionbox heb ik helemaal opengehaald en de daarin aanwezige relais vervangen en het drietal diodes doorgemeten. Achteraf bleek dat van deze relais er een was die zorgt dat de koelvin aanslaat en een was voor het bedienen van het start relais (waarom er twee relais in zitten voor het starten is mij ook niet duidelijk).

Maar helaas maakt dit ook totaal geen verschil, heb de afgelopen weken zo'n 600 km gereden zonder problemen maar helaas begon de motor van de week toch weer ineens in te houden...

Zit nu te denken om misschien eens een andere cdi te zoeken.
Misschien dat iemand nog andere zwakke punten in de bekabeling weet waar ik eens naar zou kunnen kijken ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan