gs 450 l uit 82 start moeilijk!

Buffel83

MF'er
6 feb 2010
246
0
Beetsterzwaag
Hallo,

Ik heb van een gs 450 een bobber gemaakt maar nu start hij moeilijk! Ik heb de carburateur goed schoon gemaakt! Als hij eenmaal loopt kan ik ook gewoon rijden en loopt goed stationair! Nu heb ik er wel openlucht filters op misschien is dat een probleem? Maar een openlucht filter hoort er gewoon op! :P

Misschien kan iemand mij hier bij helpen of heeft er een oplossing voor?
 
Ik dacht eerst zelf dat hij geen vonk kreeg dus ik dat testen en idd maar toen draaide ik er ook een in het blok en 1 in de bobine en toen zag ik wel een vonk! Dit vind ik dus ook vreemd!

Heeft iemand hier misschien een verklaring voor!
 
Waarschijnlijk klopt de afstelling niet meer door de open luchtfilters, er zullen groter sproeiers in moeten om extra brandstof in de motor te krijgen.
Door de open filters krijgt de motor meer lucht, dat moet je compenseren door meer brandstof toe te voegen aan het mengsel.
 
Krijgen waarschijnlijk nergens maar kopen gaat bij de brommer/motor zaken wel lukken denk ik ;)
Maar dit antwoord over andere sproeiers had je in het andere topic ook al gekregen hoor btw
 
Waarschijnlijk heb je de CV carbs zonder hoofdsproeiers, die zaten namelijk ook op mijn gs450.
Je kan de naald helemaal boven in zetten en dan kan je half gas rijden maar het is ONMOGELIJK om ze goed te laten draaien met open lucht filter.
Ook door de turbulentie van deze filters werken de membramen niet lekker meer door het verstoorde vacuuum signaal.

Dat word dus zoeken naar ander carburateurs, makkelijkste oplossing is dezelfde types zoeken waar wel een verwisselbare hoofdsproeier in zit.
Mikuni onderdelen vinden is lastig, je kan bij tuners terecht en anders bij http://www.mikuni-topham.de/ENGLISHSITE/ENGLISH/Frame_English.html
Mischien heb ik wel wat sproeiers voor je liggen, want ik had sproeiers besteld voor mijn standaard carbsen toen ik mijn filters er op wou zetten kwam ik er dus achter dat er geen hoofdsproeier in kan XD
 
Misschien helpt dit:
db937d1aca925db6a6ea78ba6e41a87f_zps66790a46.jpg
 
Haha! Sorry maar daar begin ik zelf niet aan! Weet niet eens wat ik moet opboren!
Dan is het inderdaad beter om dat zelf niet te doen. :)
Ik kan zo niet vertellen wat goede vervangingscarburateurs kunnen zijn.
Misschien carburateurs van een motor van vergelijkbare cilinderinhoud?
Honda cb 450 of iets in die geest?
 
Mikuni VM 30mm of 32mm, dat zijn roundslides, goed zoeken op marktplaats, flatsides kan ook maar zijn duurder en minder geschikt voor straat gebruik.

Of een setje zoeken die wel sproeiers heeft.

CB450 heeft keihins, met zo een metalen "membraam" maar wel met verwisselbare sproeiers, ik heb nog een setje liggen van een 250, daar heeft die 450 mee gereden, of het ideaal is: geen idee. weet de diameters niet uit mijn hoofd maar groter is niet altijd beter.
 
Laatst bewerkt:
Stel niks voor, ik noem een paar opties.

Makkelijkste lijkt mij een set CV carburateurs van Mikuni te zoeken die wel sproeiers hebben.

Als je iets verder wil gaan zoek je 32MM vm roundslide carburateurs en ga je die jetten.


Ik denk dat je nu Mikuni BS34 cv carburateurs heb, ik zou een oproep hier op het forum plaatsen, die dingen staan niet zoveel op marktplaats maar veel mensen hebben ze gewoon in de kast liggen, goed met de verkoper communiceren of er daadwerkelijk sproeiers in zitten!
Dat is gewoon een 1:1 swap, lijkt mij het makkelijste, ik ben op dit moment bezig met het werkend krijgen van een setje Vm32 carbs en dat is zo makkelijken niet, onderdelen vinden is moeilijk.
 
Ik heb het setje carburateurs overgehouden van mijn gs450 l, daar zitten wel sproeiers in. Moet je ze wel afstellen. Doe maar een inbox berichtje als je interesse hebt
 
Laatst bewerkt:
Als je op cas zijn aanbod ingaat, dan heb ik een set sproeiers voor je die een goed uitgangspunt zullen zijn voor die open filters, je zal daarna zelf de juiste sproeiermaat zien te vinden door middel van trial en error ;)
 
Maar weet iemand misschien ook hoe het komt dat de bougie buiten het blok in de bobine niet vonkt en als ik hem in het blok heb gedraaid en ik test hem met een andere bougie in de bobine en die dan op het blok hou dat hij dan wel vonkt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan