Kleppendekselpakking Kawasaki ZRX1200

Naba

MF veteraan
7 feb 2004
2.343
1
Hallo allemaal,

Bij mijn Kawasaki ZRX1200S viel me afgelopen weekend op dat het kleppendekselpakking flink aan het zweten was. Dit vind ik vreemd omdat bij een beurt van een paar weken geleden deze pakking nog goed was en daarom weer is terug gezet (bij deze beurt werden de kleppen gesteld).

Nu is het mogelijk dat deze beschadigd is geraakt bij het terugzetten maar ik vraag me af of het ook mogelijk is dat deze pakking stuk is gegaan omdat ik bij de erg hete dag van vorig weekend ook een flink stuk heb gereden.

Bij de Ardennenrit van vorig weekend hield de pakking zich goed trouwens.

Dus is mijn vraag: is het mogelijk dat zo'n pakking het niet houdt bij hitte? Ik heb zo'n vermoeden van wel maar wil het even zeker weten. Garage heeft al aangeboden om deze pakking als garantiegeval te repareren tegen sterk gereduceerd tarief.

Groet,
Naba
 
Moet geen probleem zijn, maar als er bij het terug plaatsen een foutje gemaakt wordt kan hij wel beschadigen natuurlijk. Het is vrij makkelijk de boel even los te halen en te controleren of alles goed op z'n plek zit. De pakkingen bij de bougiegaten zijn wel gevoeliger en kan je beter vervangen.
 
en als je nu een antwoord op die vraag hebt, wat ga je dan met die info doen?
Stel dat je een antwoord krijgt van : "ja hoor dat kan" ga je dan niet meer rijden met warm weer????
gewoon een nieuwe pakking( laten) plaatsen, en knallen maar weer
 
Pakkingen zijn voor eenmalig gebruik.

Bij het los nemen van een motor onderdeel altijd de pakkingen vervangen.

De oude lijken vaak ogenschijnlijk nog goed. Echter deze zijn, ingedrukt, langer geworden, verhard, beschadigd of wat dan ook.

Let op montage instructies. Soms moet er vloeibare pakking worden gebruikt (Kawasaki) op een aantal plekken van de te monteren pakking.

Het lijkt simpel. de gevolgen zijn ook hier weer duidelijk.
 
gaat hier om een rubberen pakking, als die nog goed is kan je die echt wel hergebruiken. Met 110000km op de teller had ik nog steeds geen last van een zwetende pakking. (zelfde motor) En die vloeibare pakking is ook niet nodig.

Maargoed, ik ben maar een zuunige hobbyist ;)
 
gaat hier om een rubberen pakking, als die nog goed is kan je die echt wel hergebruiken.
Kan wel.
De situatie van TS laat zien wat er kan gebeuren.
En die situatie is niet een norm voor alle motoren, en wat bij andere motoren gebeurd is geen norm voor de motor van ts.
Met 110000km op de teller had ik nog steeds geen last van een zwetende pakking. (zelfde motor) En die vloeibare pakking is ook niet nodig.
Soms is voorgeschreven dat de rubberpakking (op delen) met vloeibaar wordt gemonteerd. Dat is bij meerdere merken en modellen. Niet bij alle.

Maargoed, ik ben maar een zuunige hobbyist ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan