VT600 scheurtje in nokashouder

Adibo

MF'er
27 jul 2014
194
1
Hoi,

Ik was kleppendeksel aan het schoonmaken en ik zag een scheur. Ik weet echter niet hoe dit onderdeel heet, kan iemand helpen?

En waar kan ik deze bestellen?

Alvast bedankt!

full
 
Product Number: 12225MF5000

cam shaft hold


Te bestellen bij Hondadealer (iets van 25 euro)

Je eigenlijke houder zit in het midden van de kop. Daar heb je een beetje mazzel mee, als je het mij vraagt.
Sterker nog: mazzel dat je dit nu gezien hebt.

Ik durf even niet te zeggen hoe het met de passing van dit deel zit. De nokas zit er namelijk precies pas in. Het kan zomaar zijn dat ivm het ontwerp dit meer een onderdeel is om de nokas op de plek houden icm een montagepunt voor de boutjes van de kleppendeksel.

Misschien dat iemand anders daar iets nuttigs over kan zeggen.

En de hamvraag is ook: waarom is daar een scheurtje in gekomen?
Klepdekselboutje te hard aangedraaid?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tnx mannen. Aangezien ik een newbie ben is het voor mij abracadabra..

Moet ik deze camshaft holder door een professioneel iemand laten vervangen of kan ik het zelf doen?
 
Tnx mannen. Aangezien ik een newbie ben is het voor mij abracadabra..

Moet ik deze camshaft holder door een professioneel iemand laten vervangen of kan ik het zelf doen?
Ik ken je sleutelkwaliteiten niet.

Er is echter geen specifieke reden waarom jij dit niet zou kunnen.

Zorg er voor dat je een werkplaatshandboek in handen krijgt. Daar staat oa in op welke stand je de momentsleutel moet zetten om de boutjes aan te draaien.
 
:N Draaide zelfs aluminium cilinderkoppen van een 8 cilinder vast zonder momentsleutel.

Mag dat op gevoel schrijft Adibo, :Y dat mag als je er gevoel voor hebt.

Wauw, mag ik je aanraken?

Ik doe het al een tijdje maar ik neem de gok niet en draai het vast op moment. En nee, dat is niet omdat ik niet weet hoe x Nm aanvoelt, maar zodat alle bouten precies even vast zitten. Of dat nou 28 of 32 Nm is.
 
Nee hoor helemaal niet eigenwijs, integendeel. Maar als iemand een antwoord geeft dan ga ik er vanuit dat ie het ook meent.
Ga eens kijken in een fabriek waar ze nokkenassen monteren.
Ik denk dat de eerste die dat doet zonder momentsleutel zijn spullen mag pakken.
terwijl je toch zou verwachten dat iemand die heel de dag niks anders doet dan dezelfde bouten aantrekken dat zonder sleutel zou moeten kunnen.
Zou een sleutel dan toch beter werken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op motor forum :W

We hebben hier Prutsers, amateurs, pro's.
Vele hier weten niet wat ze zelf zijn, including me :+

Maar als ik iets niet weet ga ik geen onzin verkondigen

Dat is nu net het probleem..., de mensen die voor zichzelf met 100% zekerheid achter hun uitspraak staan, weten dan gewoonweg niet dat ze er volledig of gedeeltelijk naast zitten, en geven (soms met de béste bedoelingen) tips die compleet de plank mis slaan.. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan