*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer wat leuke spulletjes op de planning staan.
Moet sowieso de koppeling vervangen en heb een mooie set gezien van EBC type SRK , inclusief stalen platen en sterke veren. De platen zijn voorzien van aramide vezel en schijnen geschikt te zijn voor sportief gebruik en motoren met hogere vermogens

Daarbij wou ik al een tijdje stalen leidingen aan de voorzijde, lijkt me een hele goede upgrade aangezien ik van plan ben meer circuit te gaan rijden.
Mij werd geadviseerd om dan DOT4 vloeistof te gaan gebruiken.

Mensen nog tips / trucs / ervaringen ??

P.s. Het mooie weer schijnt er nu echt aan te komen :)
 
Goede leidingen voor een mooie prijs: Motorrad Stahlflex Bremsleitungen und mehr - Bremsen wie Profis

Ik heb er van de week een Li-ion accu ingezet. Kon hem voor een leuke prijs kopen. Scheelt behoorlijk in gewicht:
20170509_204820.jpg
 
Dankje voor de link !
Ze zijn inderdaad goedkoper dan in Nederland maar met de verzendkosten van bijna €15 ben ik maar iets van €5 minder kwijt dan in NL.

Wel gaaf hoor zo n accu ;) scheelt meer dan de helft in gewicht hé
 
Ja dat kan, voor een zx9 4cillinder met geen startonderbreking lampjes etc voldoet een normale accu heel goed😉
Ook staan de Lithium ion accu's nog een beetje in de kinderschoenen en is niet iedereen op de hoogte dat bij het verkeerd gebruik de accu zeer brandgevaarlijk is.
Deze accu's moeten ook anders afgevoerd worden als normale accu's en deze aparte bak met lithium accu's staat bij ons niet binnen.

Het gewichtsvoordeel is minimaal ,je moet een andere lader kopen want tegen bepaalde fases van een druppellader daar kan de Lithium accu niet tegen😒
 
Nee, ik heb nog geen nieuwe lader. Mijn optimate heb ik afgekoppeld. Ik hoop stiekem dat ik geen lader nodig ga hebben. De ZX6R heeft injectie en start daarom vrij vlot na de winter. De ZX9R had altijd wat tijd nodig om de vlotterkamers te vullen en was een goede, volle accu noodzakelijk na de winterstop.
 
Ja dat kan, voor een zx9 4cillinder met geen startonderbreking lampjes etc voldoet een normale accu heel goed😉
Ook staan de Lithium ion accu's nog een beetje in de kinderschoenen en is niet iedereen op de hoogte dat bij het verkeerd gebruik de accu zeer brandgevaarlijk is.
Deze accu's moeten ook anders afgevoerd worden als normale accu's en deze aparte bak met lithium accu's staat bij ons niet binnen.

Het gewichtsvoordeel is minimaal ,je moet een andere lader kopen want tegen bepaalde fases van een druppellader daar kan de Lithium accu niet tegen😒


Bedankt voor je uitleg :t
Het meeste wist ik gelukkig al wel , maar dat het gewichtsverschil minimaal is ben ik niet helemaal mee eens ( al maakt het voor straat gebruik natuurlijk niet heel veel uit )
 
Bedankt voor je uitleg :t
Het meeste wist ik gelukkig al wel , maar dat het gewichtsverschil minimaal is ben ik niet helemaal mee eens ( al maakt het voor straat gebruik natuurlijk niet heel veel uit )
Ja hoe groter de accu dus hoe meer het gewichts voordeel. Bij zo'n kleintje is dat dus in vergelijking weinig. Je kan beter met een halve tankbezine rond crossen dat helpt meer😉
 
Ik ga zondag over drie weken een weekje op vakantie. Ik krijg het nog druk want nu willen er nog twee mensen meer mee op vakantie en nu hebben ze mij gevraagd om de motoren van hen even een beurtje te geven.

De Aprilia val wel mee. Deze hoeft maar een kleine beurt te hebben. Deze heb ik twee jaar geleden nog helemaal uit elkaar gehaald na 6 jaren stilstand.....Nu hoeft hier alleen maar de olie + filter en remvloeistof te worden vervangen.

Mijn oude ZX6R daar moet meer aan gebeuren. De nieuwe eigenaar heeft maar 6000 km gereden vanaf 2010. Deze moet een grote beurt hebben incl.. kleppen stellen. Ook moeten de remklauwen een revisie hebben en moeten er nieuwe remleidingen gemonteerd worden. Ook moeten de voorvorkolie en keerringen vervangen worden. Dit alles is een hele klus, pffff

Dan moet ik ook nog een beurt doen aan mijn eigen ZX9R, d.w.z. olie + filter, remvloeistof, remklauwrevisie, voorvorkolie en keerringen.

Ik heb de afgelopen 2 weken ziek op bed gelegen en nu moet alles in 3 weken klaar zijn. Dat worden heel veel avonden doorbrengen in mijn garage.

De ZX6R is klaar en mijn niner is half klaar. Na dit weekend is die ook klaar.
Volgende week nog 1 avondje aan de Aprilia werken en we zijn klaar voor vertrek *O*

Oh ja nu nog DROOG weer _O- dat zou fijn zijn....
 
De ZX6R is klaar en mijn niner is half klaar. Na dit weekend is die ook klaar.
Volgende week nog 1 avondje aan de Aprilia werken en we zijn klaar voor vertrek *O*

Oh ja nu nog DROOG weer _O- dat zou fijn zijn....
Dat rijdt iid beter een droge weg, succes👍
 
De ZX6R is klaar en mijn niner is half klaar. Na dit weekend is die ook klaar.
Volgende week nog 1 avondje aan de Aprilia werken en we zijn klaar voor vertrek *O*

Oh ja nu nog DROOG weer _O- dat zou fijn zijn....

Mijn niner is klaar....btw alle motoren zijn klaar....krijg ik eergisteren 2 afmeldingen...grr.
Nu gaan we met z'n tweeën, ook goed. De weersvoorspellingen zijn perfect dus zondag vertrekken we voor 6 dagen :] in de bergen *O* 8-)
 
Mijn niner is klaar....btw alle motoren zijn klaar....krijg ik eergisteren 2 afmeldingen...grr.
Nu gaan we met z'n tweeën, ook goed. De weersvoorspellingen zijn perfect dus zondag vertrekken we voor 6 dagen :] in de bergen *O* 8-)
Nou zeker ziet het weer der goed uit, veel plezier!
 
We zijn weer veilig thuis.
De eerste km's voor dit jaar zijn weer gemaakt, wel meteen 3000 km met ongeveer 40 passen in zes dagen. Het weer was perfect dus al met al was het weer een geweldige vakantie. Oh ja en mijn niner deed het weer perfect. Dit is toch echt een dijk van een machine :}

Ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen.
 
We zijn weer veilig thuis.
De eerste km's voor dit jaar zijn weer gemaakt, wel meteen 3000 km met ongeveer 40 passen in zes dagen. Het weer was perfect dus al met al was het weer een geweldige vakantie. Oh ja en mijn niner deed het weer perfect. Dit is toch echt een dijk van een machine :}

Ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen.
👍 goed bezig jaloers hier werkewerkewerke😒 nu weekend
 
Hallo, ik ben de gelukkige eigenaar van ZX9R bouwjaar 2000. Nu is het knipperlicht rechtsvoor afgebroken. Wil de knipperlichten vervangen door een led exemplaren met een weerstand ertussen, welke ik al in huis heb.

Mijn vraag is of jullie een soort werkbeschrijving hebben om de kuip netjes te demonteren en monteren?? En zijn er verder nog tips of zaken waar ik op moet letten??

Groeten Marco
 
Hallo, ik ben de gelukkige eigenaar van ZX9R bouwjaar 2000. Nu is het knipperlicht rechtsvoor afgebroken. Wil de knipperlichten vervangen door een led exemplaren met een weerstand ertussen, welke ik al in huis heb.

Mijn vraag is of jullie een soort werkbeschrijving hebben om de kuip netjes te demonteren en monteren?? En zijn er verder nog tips of zaken waar ik op moet letten??

Groeten Marco
Zie de OP, daar staat een WPHB van elke 9 in. Kan je gelijk nog veel meer dingen zelf doen ;).
Heb verder geen ervaringen met de 9, op mijn vorige fiets zaten al LED knippers gemonteerd :).
 
We zijn weer veilig thuis.
De eerste km's voor dit jaar zijn weer gemaakt, wel meteen 3000 km met ongeveer 40 passen in zes dagen. Het weer was perfect dus al met al was het weer een geweldige vakantie. Oh ja en mijn niner deed het weer perfect. Dit is toch echt een dijk van een machine :}

Ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen.
Ha, lekker begin van je motorjaar. Effe een ritje doen en dan 3000 km bijschrijven :). Goed bezig :t
 
Zie de OP, daar staat een WPHB van elke 9 in. Kan je gelijk nog veel meer dingen zelf doen ;).
Heb verder geen ervaringen met de 9, op mijn vorige fiets zaten al LED knippers gemonteerd :).

Bedankt voor je reactie Ninjaturtle, maar als ik ff een stomme vraag mag stellen, waar kan ik die OP vinden??
 
OP betekend Openings Post... Op pagina 1 dus ;)

En als je een foto plaatst van je bike zal ik je ook aan de OP toevoegen...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan