Zekeringen honda vt 600?

Adibo

MF'er
27 jul 2014
194
1
Hoi,

Ik probeerde net nieuwe knipperlichten te plaatsen. Na aangesloten te hebben op de draadjes hoorde in een zoom en daarna is alles dood.. :N

Where to look, kan iemand helpen aub?

tnx, Adnan.
 
Iemand in de buurt van Den Bosch die een bakkie wil doen en mee wil kijken/helpen :) Heeft geen haast..
Ik heb t al gezien: geen led.
Er zit een klein halogeentje in.

Maar goed, dat lost je kortsluiting niet op. Hoewel Booster niet bekend staat om de kwaliteit van de producten.

Heb je de verschillende lampjes al eens op een losse accu geprobeerd?

Dingen uitsluiten, zo vind je een kortsluiting.
De manier waarop je uitsluit, bepaalt de tijd die je er mee kwijt bent, en het aantal zekeringen.
 
Ik heb t al gezien: geen led.
Er zit een klein halogeentje in.

Maar goed, dat lost je kortsluiting niet op. Hoewel Booster niet bekend staat om de kwaliteit van de producten.

Heb je de verschillende lampjes al eens op een losse accu geprobeerd?

Dingen uitsluiten, zo vind je een kortsluiting.
De manier waarop je uitsluit, bepaalt de tijd die je er mee kwijt bent, en het aantal zekeringen.

Dankje wel. Ik heb nog niets geprobeerd behalve zoeken naar de zekeringen. Daarna even wat anders, km meter vervangen.

Morgen maar verder gaan kijken.
 
Hoi,

net een en ander getest met losse lampjes ed.

Ik merkte het volgende. Bij het controleren of er stroom zat in de draadjes, na links of rechts knipperlictt signaal te geven, maakte het knipperlicht relais een korte zoom geluid en daarna niet meer. De stroom bleef daarna continue! Volgens mij is dat niet goed, relais zou stroom signaal om de zoveel sec moeten onderbreken, toch?

Wat ik ook merkte nadat ik stroom controleerde op de relais zelf. 3 draadjes. Groen is massa, oranje/bruin is stroom en er is een derde draadje, grijs en die deed niets. Waar dient deze voor weet iemand dat?


En hoe weet ik nou of relais kapot is. Ik heb deze geopend maar zag niets vreemds..

oh ja, er worden alleen achterknipperlichten gebruikt, voor niet. Zou dat hem zijn?

full


Alvast bedankt weer!
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel watt zijn je lampjes?
Een standaard relais werkt pas goed als je het belast met 2x21watt.
Als je b.v. 10 watt lampjes heb gaat je relais niet of juist veel te snel knipperen.
Of je plaatst lampjes van 21 watt of je vervangt het relais door een belastings-onafhankelijk type.
 
23W per lampje.
Dan zou het moeten werken.
Als je de schakelcontacten op het knipperrelais doorverbind moeten de lampjes continue gaan branden aan de kant waar de raw schakelaar staat.
Als dat goed werkt is je relais gewoon stuk.
Je moet wel 2x21watt hebben.
Als je maar een lampje per kant hebt gaat het niet werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok. Heb net even getest met 23W links voor en 23W links achter. Op moment dat ik dit aangesloten heb, met knipperrelais, was er een kortsluiting?! Dus zekering van 15A kapot.

Nu ben ik even lost. Komt dit omdat ik 23W gebruik of is relais gewoon kapot.

Ik heb overigens hiervoor zonder relais getest met 1 lampje. Die brandde continue.
 
Probleem met de knipperlichten is dus opgelost met een universele knipperrelais, in dit geval 12V, 0,02A-20A.

NU kan ik dus alleen knipperlichten achter gebruiken.

Dank iedereen. Slotje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan