Terug schakelen

Danny R1

Die hard MF'er
19 apr 2006
482
36
Weert
Sinds kort heb ik af en toe als ik wil terug schakelen dat het pedaaltje onder de standaard blijft hangen waardoor die niet meer terug komt. Als ik meerdere versnellingen terug wil dan gebeurd het meestal. Iemand een idee hoe dit ineens kan.
 
Foto
full
 
Zonder het type te kennen durf ik wel te beweren dat dat schakelpookje inderdaad verbogen is. Dat hoort nevernooitniet zo dicht bij de standaard te zitten. Het lijkt ook niet haaks op de rest te staan, en dat hoort wel degelijk. Hier heeft (ooit) iets zwaars bovenop gelegen!
 
Ik vermoed ook de standaard maar hier zit zo goed als geen speling op. Motor is ook niet gevallen.

Dan is je standaard deels verrot of heeft iemand zwaar op je motor staan leunen, waardoor de handel verbogen is. Uiteraard zijn er nog veel meer scenario's mogelijk.

Hoe dan ook, als je even je gezonde verstand gebruikt: het kan niet anders of je schakelpook dan wel je standaard is niet helemaal recht meer.
De oorzaak lijkt me ook veel minder belangrijk dan de oplossing. Bepalen welke van de twee krom is en rechtbuigen/repareren dan wel vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan