brandstofdruk ducati

NAJA59

Rookie
30 nov 2013
10
0
Nunspeet
Hallo,

Mijn Cagiva Elefant heeft een Monster 900 blok. Daarop zit een Facet brandstofpomp gebouwd. Deze heeft het opgegeven en ik moet dus vervangen.
Wie kan mij vertellen hoeveel PSI zo'n pomp op moet/mag brengen?
Op de pomp is dit niet te vinden en om evt. een alternatieve pomp te plaatsen moet is natuurlijk wel de druk weten die je op de brandstoftoevoer mag zetten om geen overstroomprobleem te krijgen.

Ik heb intussen wel een vacuümpomp voor de Monster 900 gescoord, maar ik denk dat een vorige eigenaar deze niet voor niets vervangen had voor een elektrische....

Ik heb dus eigenlijk 2 vragen

-wie heeft ervaring met de werking van de vacuümpomp
-welke druk moet een elektrische pomp leveren

Alvast bedankt voor je moeite!
 
Er zijn meer dan genoeg merken motorfietsen die een elektrische benzinepomp hebben in combinatie met carburateurs.
Honda cbr1000f sc21. Yamaha fzr1000. Kawasaki zzr1100 en dan kun je ook nog bij de automaterialenzaak een universele brandstof pomp halen van een koekblik die geschikt is voor carburateurs.
De werkdruk van de pomp die jij nodig hebt ligt rond de 3psi oftewel rond de 0,2bar.
Deze bijvoorbeeld.
http://www.biesheuvel.nl/product/53841/facet_solid_state_road
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn auto heb ik een universele op gezet, dat is een membraanpomp met druk afslag. Die schakelt het motortje uit totdat de druk voldoende daalt.

De originele membraanpomp die op het blok zit stopt ook automatisch. Bij teveel druk loopt de benzine intern via overdruk weg.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal,

Ik heb een nieuwe facetpomp bij Biesheuvel besteld. De tank van mijn Elefant komt veel lager dan die van de Monster. En daarom twijfel ik of de vacuümpomp voldoende opbrengt om ook de laatste liter uit de tank te halen. Die zit bij de Elefant erg ver beneden de carburateurs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan