Hobby draaier gezocht omgeving Oss of Eindhoven

Ronald21

Die hard MF'er
6 jun 2006
539
6
Wil een alum. bus laten maken van ca. uitwendig rond 80 mm en ca 35 mm lang

mvg,

Ronald
 
beetje onduidelijke omschrijving....
heb je een bus die afgedraaid moet worden, moet er een gat in zitten, en zo ja centrisch of excentrisch?
is 70mm ca, of 80, 001.......
 
details volgen als draaier gevonden is

is nu ook niet zo belangrijk
Hoe meer info hoe beter, de hobbyman moet ook wel het juiste gereedschap hebben.
Inwendige diameter, toepassing, uit welk materiaal (buis, staf), oppervlakte ruwheid en tolerantie. En wat al 1-2 keer genoemd is hier. -O-
 
schets gemaakt, details besproken

Prof. draaier gevonden in Volkel (Ton) Jansen Verspaningstechniek

Morgen af

slotje

gr.

Ronald
 
Laatst bewerkt:
schets gemaakt, details besproken

Prof. draaier gevonden in Volkel (Ton) Jansen Verspaningstechniek

Morgen af

slotje

gr.

Ronald
Dat is de reden :)

Hobbyman zoeken, uiteindelijk bedrijf vinden, wss zwart.

Doel onbekend, resultaat onbekend.

Niet echt bevorderlijk voor een forum, helaas.

Ik hoop dat het niet duurder was dan het andere alternatief, als je meteen voor een bedrijf had gekozen.

Veel plezier er mee, :)
 
Dat is de reden :)

Hobbyman zoeken, uiteindelijk bedrijf vinden, wss zwart.

Doel onbekend, resultaat onbekend.

Niet echt bevorderlijk voor een forum, helaas.

Ik hoop dat het niet duurder was dan het andere alternatief, als je meteen voor een bedrijf had gekozen.

Veel plezier er mee, :)

Het zal bij Jansen geen € 5,-- kosten, maar je hebt dan wel snel je onderdeel, wat dat ook mag zijn.
 
Het zal bij Jansen geen € 5,-- kosten, maar je hebt dan wel snel je onderdeel, wat dat ook mag zijn.
Ik zit naast twee metaalbedrijven.
En daar werken motor-gekke mensen, met gouden handjes.

Die vinden het gewoon leuk als ik eens met iets kom (idee/kapot iets/etc).

Vaak wordt er dan echt voor een euro, of twee euro iets gemaakt.

Ik moet vaak vragen naar wat het kost en aandringen, het meeste is voor de leut.

Maar: ik waardeer hun vakmanschap, en het feit dat ze voorraad hebben en machines. Dus als zij zeggen dat iets echt drie dagen moet gaan duren, dan ga ik bijvoorbeeld niet mopperen over dat het lang duurt.
Daarnaast breng ik ze via via ook weer werk en klanten. want ze zijn goed, netjes en niet duur.

Maar ze hebben een hekel aan hobby-mensen die proberen voor een kratje bier iets te maken, wat vaak net - niet is. Een soort beroepstrots, om het zo maar eens te zeggen :)
 
Het zal bij Jansen geen € 5,-- kosten, maar je hebt dan wel snel je onderdeel, wat dat ook mag zijn.
Wij maken ook wel eens wat voor een particulier.
Maar dit is toch best wel een aardig werkstuk.
Voor die aardige buurman van een Martell die om twee uur in de nacht en om acht uur in de ochtend op forums slotjes zet snap ik dat ze een oogje dichtknijpen.
Maar vijf euro is inderdaad niet bepaald een marktwaarde / materiaal / arbeid. O-)
 
Vandaag een mooie gsxr 1000 schokbreker gemonteerd op een gsxr 1100, met een stuggere veer en 35 mm overbrugd /opgevuld met een alu.bus/cilinder, omdat de veer voor een andere (kortere) schokbreker in eerste instantie was.

Dus bus gemaakt van rond alu. stafmateriaal rond 80 mm (a 8 euro internetprijs) voor 35 mm. Incl. arbeid, denk max 1 uur 40 euro afgerekend. Tevens witte veer gespoten met oranje plastidip (= rubber coating).

En tip mijnerzijds ;volgende keer iets meer geduld (voor sommige) heren alvorens meteen beginnen te sluiteren, dan komt de info nl vanzelf (ik hou nl wel van How To's) 't Zijn de kleine dingen die het doen, die het doen....... :$
En by the way , denk niet dat die buurman uit Tilburg belasting betaald over die 5 euro (iets met pot en ketel) . En daar heb ik helemaal niks op tegen (= hobby = leut).


schets bus/cilinder





nieuwe veer (150 mm lang, orginele = 190 mm lang)



nieuwe veer met bus

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan