Lakschade, spuiten of lakstift?

Stripe_cr

Rookie
3 jun 2014
1
0
Amsterdam
Hee hallo,

Even kort een vraagje voor de mensen die hier meer ervaring mee hebben dan ik.

Iemand vond het leuk om 'barry de banaan' ( de fiets) te versieren met ze sleutel. :(
Dit voor de 2e keer in 2 weken. Ik dacht eerst dat ik het zelf deed maar nu zijn de krassen toch echt te groot en let ik er teveel op.
Zie foto.

Nu is mijn vraag, aangezien de lak op plekken echt weg is, of het zin heeft om met een lakstift hem weer in te kleuren.

Of is op de verzekering gooien de beste optie aangezien inkleuren geen zin heeft ?

Tips, trucs en/of pointers hoor ik graag :)
full
 
Dat is k*t! :(

Gouden regel is: als je de kras met je nagel voelt krijg je 'm niet weggepoetst.
Bijwerken met een lakstift wordt nooit echt mooi ondanks dat jij zo te zien een uni lak hebt (geen metallic).

Er zijn bedrijfjes die ''spot repair'' doen. Wellicht is dat een optie?
 
Je zou hem bijna laten gaan overnachten buiten voor de deur met een onopvallend cameraatje erop gericht. 2e keer in 2 weken; dan zou ik gewoon even bij wat buren aanbellen dat je motorfiets bekrast is. En of hun vergelijkbare dingen hebben mee gemaakt de afgelopen tijd. Als dat zijn rondje gaat doen in de buurt geeft dat meestal snel aanknopingspunten.

Met polijsten krijg je veel weg, maar zo diep zal je altijd wel blijven zien.
 
Laatst bewerkt:
Voor je iets gaat proberen met lakstift of iets dergelijks: Ga eerst langs een goede autolakken handel en zorg dat je een spuitbus of lakstift in de goede kleur te pakken krijgt. Als dat niet lukt is laten overspuiten de beste optie.

Wat ik doe met dit soort schades:
-Met 1200 waterproof schuurpapier de scherpe randjes er af schuren.
-Beetje lak in de dop van de spuitbus spuiten
-Met een tandenstoker iedere keer een druppel in de kras laten vallen net zo lang tot de lak boven de kras uitkomt
-5 dagen laten uitharden
-Gladschuren met 1200
-Polijsten met Commandant

Klaar voor de prijs van een spuitbus.

Voor de berijders van zwarte BMW's goed nieuws: Kleurnummer 670 is hetzelfde als hoogglanszwart van de Action a 2,99 per bus! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan