stationair problemen zxr400

joost92

Rookie
7 jul 2014
9
0
Krimpen aan den IJssel
Ik heb en zxr400 gekocht uit 1999, met 25kw ringen erin. Nou wil hij moeilijk starte moet altijd met choke en extra gas starte. Ook als ik de gashendel dichtdraai en gelijk weer open verzuip ik de motor. Hij heeft bij de vorige eigenaar lang stilgestaan. Mischien slechte bougies ofzo? Ook is de stationair niet goed af te regelen, stel ik hem op 2000 toeren, loopt 10min later weer 1000 10 min later en 3500 toere 20 min later

Ook lijkt het of hij bij de 6000 toeren maakt niet in welke versnelling slordiger gaat lopen, meer trillinge en beetje gonzend geluid :? . Denk zelf dat de fout ergens bij de carburateurs ligt. :9

Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Vlotterkamers aftappen en even open maken om te kijken of er benzine smurrie in zit.
Zo ja ultrasoon reinigen, zo nee zou je een flesje forte carb cleaner kunnen proberen.
 
Joost bij de ZXR400 zit een deel van je probleem tussen de inlaat rubbers en de kop. Valse lucht zoals ze dat noemen. Opnieuw monteren met kit ertussen...Dat helpt je waarschijnlijk van je probleem af...
 
haha
Vooral TLRboy tegenspreken *D die snapt namelijk nix van het sleutelen aan een ZXR400 blok ..

:+ :+ :+ :+

Overigens dat trillen bij 6000 toeren..
Dat doen ze allemaal..
Als het echt heel erg is zou je je nokkenaskettingspanner eens kunnen controleren....
 
Laatst bewerkt:
Heeft niets met tegenspreken te maken hoor. Maar dit is een een gevalletje van lang stil staan, dus 99% zeker vervuilde carburatie. En kit of vloeibare pakking smeren op en om je aansluitrubbers?.....tja dat zijn toch echt beunaas praktijken.
 
Vicking, anoniem je mening geven en oplossingen afkraken is niet een vriendelijke manier van jezelf op een forum profileren..

De ZXR400 heeft last van ouderdom. Tussen de cilinderkop en inlaatrubbers ontstaat door ouderdom enige ruimte welke valse lucht genereerd. Dit is eenvoudig op te lossen door het Alu/Rubber deel van de cilinderkop te schroeven en het met vloeibare pakking in te smeren en terug te monteren.
 
Heel erg bedankt TLRboy, ik ga me carbs erafhalen en schoonmaken en gelijk ff vloeibare pakking tusse inlaatrubbers mikken, had ff bij de dealer geinformeerd over nieuwe spruitstukken. Das 84 euro voor een set. Dat vind ik beetje te gek. Ik ga het eind deze maand doen. Laat dan wel weten wat het resultaat is. Allemaal heel hartelijk bedankt;)
 
gescheurde spruitstukken ga je niet fixen met een beetje vloeibare pakking. Maar de boel loshalen en kijken wat er aan de hand is lijkt me een goede eerste stap. Waarschijnlijk kan je die rubbers nog wel ergens tweedehands vinden. Misschien sluit de airbox niet goed aan op de inlaat?
 
Goed lezen schijnt ook een vak te zijn ;)

"Tussen de cilinderkop en inlaatrubbers ontstaat door ouderdom enige ruimte welke valse lucht genereerd."

Depost erna zijn het ineens gescheurde spruitstuken :P

Joost 92.. succes.

Mocht je nog onderdelen voor de ZXR400 zoeken, stuur me dan even een berichtje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan