Dashcam monteren

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
Ik heb een bulletcam gekocht. Hiermee wil ik aankomende week mijn motorvakantie gaan filmen. Nu zit er divers bevestigingsmateriaal bij, maar geen geschikt om hem praktisch te monteren op mijn vfr750f. Omdat het mijn eerst camera is twijfel ik een beetje waar ik de moet monteren (en wat ook een leuk beeld effect heeft). Ik had onderstaande foto gemaakt. Nu denk ik eraan om hem nog iets meer naar de spiegel de zetten omdat hij daar steviger zit. Ik wil dan 4 gaatjes boren in het windscherm en dan stevig met 4 schroeven en rubbertje vastzetten. Heeft iemand nog een idee of iets anders meer wijs is? Het gaat mij erom dat het goed stevig vast zit en dat ik mooie beelden kan maken.

27zg0vd.jpg





edit;

gaat om deze cam
http://www.x-capture.nl/index.php?o...mart_category_id=53&virtuemart_product_id=149
 
Laatst bewerkt:
Nee nog niet, maar het geeft niet mee als ik er stevig tegen aan loop te duwen of te trekken, daarom doe ik het ook meer richting te spiegel. Daar is het steviger.
Trillen tijdens rijden gebeurt op de gekste plekken, vandaar dat ik het vroeg :)

Kan zomaar je beelden tekort doen.

Heb je ev plek op de dash, achter het ruitje?
 
Bedankt voor je snelle reactie martell, maar helaas nee daar pas het niet.

zou het morgen eens met een stuk ductape vast kunnen zetten en eens kijken hoe dat werkt. maar wilde er zowieso ook stukje rubber tussen doen
 
Ik zet mijn cam met een zuignap op het ruitje, draadje er aan als extra zekering. Een VFR trilt wat meer als een lijn motor, maar dankzij de zuignap worden de trillingen aardig gedempt. Camera op de spiegel was bij mij geen succes, veel teveel trillingen.
 
Wat ik zelf heb gemerkt met montagepunten bij de GoPro:
- Montage op plastic delen geven vaak meer trillingen
- Hoe 'langer' je mount is (bijv. zuignap of steeltje) hoe erger trillingen worden
- Montage op een onafgeveerd gedeelte levert gek genoeg zeer stabiele plaatjes op

Ik heb een mount op m'n helm, achterbrug en voorspatbord (TRX850).
Bij m'n vrouw zitten ze op de helm en tank (Duc 600SS) en met een zuignap op de kuipruit.

Vaste verbinding werkt het mooist :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan