bandit 1200

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.829
426
Heb sinds kort een zwarte bandit 1200 GSF 1997 met nu 56000 op de klok .
Hij start en rijd prima maar in de derde versnelling sinds ik hem heb komt bij lage toeren rond de 3000 toeren een snel tikkend geluid te voorschijn als je erop zit aan de linkerkant uit het blok .
Het verdwijnt als je toeren toenemen .
Het is alleen in de derde versnelling hoorbaar .
Wie herkend dit ??
Dacht in eerste instantie de collector die lekkage vertoonde dat kan ook een tikkend geluid geven maar zou het dan in alle versnellingen op die toeren moeten doen ?
Maar nu verdenk ik toch de bak zelf ?
Heb de veer van de NAK spanner vernieuwd die was 10 mm ingezakt.
 
haha nee , hij heeft hiervoor 1 eigenaar gehad die heeft er 55800 km op gezet .
Het zou kunnen dat deze juist te laag in de toeren heeft gereden in die versnelling ?
 
Laatst bewerkt:
haha nee , hij heeft hiervoor 1 eigenaar gehad die heeft er 55800 km op gezet .
Het zou kunnen dat deze juist te laag in de toeren heeft gereden in die versnelling ?
tja, we kunnen we gaan gokken hoe iemand die we niet kennen op deze motor heeft gereden.

Ik zou zelf meer geinteresseerd zijn in wat je euvel is :)
 
Gebeurt wel eens dat veel lage toeren in de vijf een "whine" doet ontwikkelen, maar da's geen tikkend geluid. Kettingspanning? Speling op lagers ergens? Anders moet er toch van dichterbij gekeken worden.

Je bent heel zeker dat het alleen de drie is?
 
Ja het is alleen in z"n derde versnelling .
Warme of koude motor bij rond de <3000 toeren hoor je een vreemde ratelachtige tik en gaat mee met de toeren . Bij >4000 toeren verdwijnt het weer . De motor schakelt prima en rijd ook perfect . Opties ziet de motor er prima uit . De tik komt duidelijk van links af waar de start motor zit.
 
Ook gecheckt , ketting loopt soepel en heeft geen strakke punten .
Set is vrij nieuw .
Geluid komt echt uit het blok .
Moet haast wel de bak zijn aangezien het alleen in de derde versnelling zit , je hoopt het niet natuurlijk . Heb een afspraak gemaakt voor een nader onderzoek .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan