USB lader voor motor

Meneerke

Rookie
5 aug 2014
7
0
Maasmechelen
Hey


Ik vraag mij af of het mogelijk is een usb lader te vinden die je Iphone , Gps of draadloze boxen kan opladen als je op de motor aan het rijden bent.

Ik heb op mijn motorbatterij wel een acculader voor in de winter (en event vakantie) gezet dus super veel extra plaats is er niet denk ik.

Ik zoek dus eigenlijk een usb lader waar ik verschillende kabels kan steken (bv iphone 4 en 5 hebben een heel andere uitgangspoort om in de iPhone te steken.) maar het usb gedeelte is hetzelfde.

Bestaat dit? En zoja kan iemand mij een link geven eventueel want heb hier weinig verstand van...eventueel zijn er dingen waar ik op moet letten?

Heb een Yamaha YZF-R6 , BJ 1999

Hopelijk krijg ik wat reacties?

Alvast heel erg bedankt!
 
je hoeft ook niet voor elke vraag een topic te openen hoor ;)

je moet kijken welke batterijlader je hebt en of de fabrikant ook accesoires aanbied.

als je je lader aansluit breng je stroom NAAR je accu.
als je dus stroom VAN de accu wil gebruiken kan dit met dezelfde kabel, dit zit er natuurlijk al.

elke fabrikant heeft zijn eigen stekkertje op zijn lader zitten, die je ook zit zitten aan het uiteinde van je kabels met krokodillenbekje , als dit niet vast zit aan je lader.

dan heb je dat kabeltje nodig en dan naar usb (de poorten die ook op je pc zit of je usb hub.

wel liefst iets wat waterdicht is.
 
Laatst bewerkt:
ik heb laatst zoiets aangeschaft bij een automaterialenzaak, maar dan mét dop.

C0248.jpg


Als je een beetje handig bent kun je deze via een relais (google hoe) aan je accu hangen. Ergens vast zetten bij je dashboard en dan kun je je telefoon opladen aan je motor


Wat betreft het aansluiten via het relais kun je wat tips van dit topic over handvatverwarming gebruiken.

Het gebruik van een relais voorkomt namelijk dat je een keertje vergeet je telefoon, boxjes of iets anders los te koppelen als je van de motor weg loopt en je accu dan langzaam leeg loopt.
 
Laatst bewerkt:
Waarmee sluit je de accu op de lader aan? Ik heb zelf een optimate met een SAE-72 stekker en heb dit gemaakt:
http://www.amazon.com/MotoBatt-MBCCFP-Female-Cigarette-Socket/dp/B00ACEMTG2 (je kunt m natuurlijk ook gewoon bestellen)

71VTffxuWwL._SL1500_.jpg


Dit steek ik dan gewoon in onder t rijden, wanneer ik hem wegzet kan de lader er weer gewoon aan. Is gewoon een standaard sigarettenaansteker-plug die ook in auto's zit, daar kun je vervolgens iedere autolader voor gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Als je waterdichtheid ook belangrijk vindt, kan ik deze aanraden: KLIK

Dat ziet er dan gemonteerd op een motor zo uit:
Capture_zps7a94e42d.png


Waar je wel even op moet letten is dat je hem aansluit op een 12v bron die alleen prik geeft als je contact 'aan' staat, want anders vreet dat ledje continu stroom. Duurt even voordat 'ie je accu leeg heeft getrokken, maar je kunt het net zo goed gelijk goed doen. :)
 
Sigarettenaanstekers zijn kud. Die hebben een klemkracht van 3x nix. Daarom bestaat een Hella stopcontact.
Maar waarom zou je moeilijk doen? Er bestaan zat prachtige USB poortjes die je op de motor kunt plaatsen. En alles wat je er op aan wil sluiten is USB.
Die dingen trekken vrijwel geen vermogen dus die kan je gewoon op je stadslicht aansluiten, zonder relais.
 
let even op hoeveel laadstroom je nodig hebt. Veel van die dingen leveren maximaal 1000 mA. Als je meer nodig hebt voor je phone, tablet of wat dan ook heb je nog niets...
 
Een smartphone laadt helemaal niets onder een bepaalde basisspanning. Er zit kennelijk een drempelwaarde in. Je hebt 2100mAh nodig.

Toch raar dat zowel mijn Samsung S2 en S4 mini (beide dacht ik toch wel een redelijke smartphone) een lader hebben van 1000 mA.
Deze wordt prima opgeladen door de usb sigarettenaanstekerplug.
De optie van de spanningsregelaar 7805 vind ik minder fijn. Pootjes die los gingen enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan