Gs 450 l Kleppen vervangen

jochem w

MF'er
23 jul 2014
59
0
zeewolde
Hallo,

Ik was laastst leuk bezig om mijn bougie draad te tappen van mij GS 450 L en toen ik de tap eruit haalde kwam ik er achter dat ik een klep geraakt had...

Dus hierdoor heb ik besloten om de motor te demonteren en te controleren. Nu heb ik de cilinderkop los liggen maar nu vroeg ik mij af hoe ik de kleppen het makkelijkst los krijg en er weer in krijg en zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

En is het nog handig om dingen te doen nu het blok toch voor een groot deel uit elkaar ligt?
 
Om je kleppen te verwijderen heb je normaal speciaal gereedschap voor nodig.
Dit omdat er spanning staat op de klepveren, waarna je de kleppen kunt verwijderen.
Misschien weet iemand hier er een DIY oplossing voor.

Aangezien je de kop eraf hebt, kijk dan even alles na op slijtage.
Kijk ook even naar de zuigers en cilinderwand voor eventuele slijtage.
Soms kom je meer 'schade' tegen dan je verwacht had.

Zo heb ik al eens mijn motorblok opnieuw kunnen opbouwen.
Nadat ik mijn koppakking zou vervangen, wegens lekkage.
Kwam veel meer achterweg dan enkel wat olie.
 
koop een special tool van suzuki om de buckets naar beneden te kunnen drukken voor het vervangen van de shims, ga je heel veel plezier mee beleven straks ;)

verder gaat er niet zoveel kapot aan een gs450, afhankelijk van de km-stand natuurlijk, maar kijken even naar de nokkenas lagers, die draaien in het aluminium van de kop dus bij slijtage wordt dat een zeer extensieve reparatie of een andere kop zoeken, en de lengte van je NAKS ketting controleren.
 
jezus....... of all places zeewolde...
heb hier een tang en een pneumatische de ene had je kunnen lenen, de andere gebruiken...
dus kom je nog in de buurt van nijmegen...hier ligt er een
 
jezus....... of all places zeewolde...
heb hier een tang en een pneumatische de ene had je kunnen lenen, de andere gebruiken...
dus kom je nog in de buurt van nijmegen...hier ligt er een

uurtje rijden, nog mooi ook als je binnendoor rijd ;)

maar je geeft al aan de kleppen te vervangen, heb je al andere dan ?
dan zou je het hele boeltje ook af kunnen geven bij een revisie bedrijf.

voor die paar keer dat je dat soort dingen doet is speciaal gereedschap niet interessant.
iig niet voor mij aangezien zo een soort bedrijf bij mij op wandelafstand zit.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet de kleppen niet opnieuw in te slijpen, niet alleen de nieuwe maar indien nodig ook de oude.
Bekijk/controleer nokasketting+ geleiders.
Vervang klepsteel hoedjes en voetpakking ook.
Controleer ook de zuigers en veren, laat zonodig ook opnieuw hohnen met nieuw setje veren.

Het is maar net hoever je wilt gaan en uitgeven.....
 
hmm.. veel informatie om even te verwerken!

Ik zat er eerst ook aan te denken om het te laten doen door iemand maar ik heb de motor gekocht om er zoveel mogelijk van te leren en om hem hopelijk volgend jaar te kunnen gebruiken. Dus dan is dit ook wel weer leuk om te doen.

Maar als ik het goed begrijp ben je met het vervangen van de kleppen er ook nog niet? Die moet je dus nog slijpen is dat lastig of doe je dat met zo'n houten stokje met een zuignapje erop (om het makkelijk uit te leggen)?
 
hmm.. veel informatie om even te verwerken!

Ik zat er eerst ook aan te denken om het te laten doen door iemand maar ik heb de motor gekocht om er zoveel mogelijk van te leren en om hem hopelijk volgend jaar te kunnen gebruiken. Dus dan is dit ook wel weer leuk om te doen.

Maar als ik het goed begrijp ben je met het vervangen van de kleppen er ook nog niet? Die moet je dus nog slijpen is dat lastig of doe je dat met zo'n houten stokje met een zuignapje erop (om het makkelijk uit te leggen)?

in geval van 1e opmerking in het groot, ja zo een stokje ;)

Cilinderkop gereedschap

deze website is van een meneer die hier ook 'wel eens' een berichtje plaatst.
daar kan je ook wel terecht voor goed advies.

succes met het opbouwen !
 
koop een special tool van suzuki om de buckets naar beneden te kunnen drukken voor het vervangen van de shims, ga je heel veel plezier mee beleven straks ;)

verder gaat er niet zoveel kapot aan een gs450, afhankelijk van de km-stand natuurlijk, maar kijken even naar de nokkenas lagers, die draaien in het aluminium van de kop dus bij slijtage wordt dat een zeer extensieve reparatie of een andere kop zoeken, en de lengte van je NAKS ketting controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan