qingqi gekocht met problemen

Tuncay

Rookie
9 aug 2014
4
0
ECHT
wie kan mij helpen,
Ik ben een leek en dit is mijn eerst motor.
heb een qingqi Qm250 gekocht via een veilingsite (dacht goedkoop om te beginnen)
op de motor staat showrider 250RH
er is geen batterij aanwezig dus kan ik hem niet starten, welke batterij moet er in?
Heeft toevallig iemand ook de gebruiksaanwijzing hiervan.
Er ontbreekt ook een slangetje van de carburator naar wat er onder is.
Dus ik weet niet wat ik moet gaan doen
Alvast bedankt.
 
Als je niet weet waar je moet beginnen is het misschien ook niet verkeerd om even bij een willekeurige motorgarage langs te gaan met je motor. Een accu en slangetje plaatsen mag niet teveel kosten, maar je kan hem ook gewoon even compleet na laten kijken. Als je geld bespaard hebt op de aankoop dan kan dat er vast nog wel van af ;-)
 
Ik las Gigity _O-

Gigity+_aa86ee7b7fc74e17c03cc6bfbbf2b9b6.jpg
 
wie kan mij helpen,
Ik ben een leek en dit is mijn eerst motor.
heb een qingqi Qm250 gekocht via een veilingsite (dacht goedkoop om te beginnen)
op de motor staat showrider 250RH
er is geen batterij aanwezig dus kan ik hem niet starten, welke batterij moet er in?
Heeft toevallig iemand ook de gebruiksaanwijzing hiervan.
Er ontbreekt ook een slangetje van de carburator naar wat er onder is.
Dus ik weet niet wat ik moet gaan doen
Alvast bedankt.

Ben ik nou zo slim of......

|( |( |(
 
Als je niet weet waar je moet beginnen is het misschien ook niet verkeerd om even bij een willekeurige motorgarage langs te gaan met je motor. Een accu en slangetje plaatsen mag niet teveel kosten, maar je kan hem ook gewoon even compleet na laten kijken. Als je geld bespaard hebt op de aankoop dan kan dat er vast nog wel van af ;-)
:^
Gewoon een motorzaak opzoeken, die heeft vast wel een passende accu. Hou er rekening mee dat je voor de rest erg moeilijk aan onderdelen kunt komen.
 
wie kan mij helpen,
Ik ben een leek en dit is mijn eerst motor.
heb een qingqi Qm250 gekocht via een veilingsite (dacht goedkoop om te beginnen)
op de motor staat showrider 250RH
er is geen batterij aanwezig dus kan ik hem niet starten, welke batterij moet er in?
Heeft toevallig iemand ook de gebruiksaanwijzing hiervan.
Er ontbreekt ook een slangetje van de carburator naar wat er onder is.
Dus ik weet niet wat ik moet gaan doen
Alvast bedankt.

Zo gek is dat niet hoor, bij Bart Smit hadden de batterijtjes er ook niet bijgezeten.
 
Zo gek is dat niet hoor, bij Bart Smit hadden de batterijtjes er ook niet bijgezeten.

_O-

Dat "Goedkoop" aanschaffen van een (China) item middels een willekeurige veilingsite kan wel eens een bodemloze put gaan worden betreffende onderdelen én rijdend/werkend houden (en krijgen in dit geval). Meestal wel leuk om er als hobby "bij" te hebben maar niet om als "Daily Ride" aan te schaffen tenzij je zéér flexibele werktijden hebt.



Zo'n geval van amper 3 jaar oud koop je dus al voor een appel en een ei met amper kilometers op de teller (en dat laatste lijkt me ook niet voor niets zo te zijn). Bovenste plaatje is clickable..... Maar..

Waarschijnlijk roest 't ijzer al als 't zonlicht ziet?

316-hexon4230926-6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Allemaal bedank voor jullie reacties,
Zoals jullie kunnen lezen ben ik een leek op dit gebied.van een soort mid_life crisis heb ik deze chopper gekocht, hierbij een paar foto,s voor de duidelijkheid.
full

full

full

full

full

full

full
 
_O-

Toch leuk dat er in ieder geval nog een reactie komt in dit topic. Meestal is het na een vraag stellen gelijk afgelopen.
@ Topic Starter: Veel succes met het oplossen van je probleempjes en laat aub even weten wat je ervaringen zijn met deze Chinees.
 
Wss zit er 1 of ander kopie van een Honda blok onder, dus zoek eens uit waar het blok op gebaseerd is, aan de hand daarvan kan je denk ik al veel meer vinden op de internets!

Dit zou best eens kunnen kloppen. Ik heb zelf een Qingqi 200 GY gehad (supermotard). Hieronder zat een Suzuki DR200 blok (of een kopie ervan).

Ik heb zelf ook een nieuwe accu moeten kopen. De eerste die ik kocht, aan de hand van de gegevens van de motor, bleek net iets te groot te zijn. Het kan dus best wel even zoeken worden als je onderdelen nodig hebt. Mogelijk kunnen scooterzaken die het merk Qingqi verkopen ook wel aan motoronderdelen komen. Maar het bestellen kan wel wat tijd kosten.

Ik zou eerst even flink gaan googlen om te kijken wat je kunt vinden op het internet m.b.t. jouw motor. Dat heb ik ook gedaan toen ik mijn Qingqi kocht. Zo ben ik best wat te weten gekomen.

Het is namelijk goed mogelijk dat de motor die jij hebt in de rest van de wereld onder een andere naam is uitgebracht. Dus even googlen op foto's en goed kijken of er overeenkomsten zijn. Kijk bv even naar de Qingqi Wind Storm 250. Lijkt mij wel erg veel op jouw Showrider? Of wat te denken van de Qlink Legend 250 en de Arqin Bruiser 250? Of zelfs de Sinnis Vista 125? Oke, de laatste is een 125cc maar qua model lijkt hij er sterk op.

Dit om maar even aan te tonen dat Qingqi in de rest van de wereld wel degelijk motoren verkoopt, hetzij onder een andere naam. Voor het type die ik had kwam ik op ruim 20 verschillende types en merknamen. Maar qua techniek en uiterlijk waren ze gelijk.

Het is wel jammer dat de foto's zo klein zijn. Met name de tweede foto i.v.m. het missende slangetje. Het is zo niet echt duidelijk welk slangetje er mist.

Maar hoe dan ook ... succes met jouw aankoop. Ik hoop dat je er snel plezier aan mag beleven.
 
Hoop dat deze afbeeldingen duidelijker zijn

full

full


Bij bovenste foto zie je een stukje waar een slangetje in kan (rechts onderzijde)
bij onderste foto is de dikke slang los en waar deze tegen aan komt is een dunne slang deze is ook los, hier zie je ook dat aan onderzijde ook een stukje zie waar een slangetje kan worden bevestigd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan