Wie kan er een kroonplaat frezen?

sbk1000

Die hard MF'er
19 jul 2012
412
7
Amerongen
Facebook
Zoals titel al zegt, wie kan er een kroonplaat frezen?
Ik heb een vlakke kroonplaat maar wil er graag 1 met een verzet zodat ik de voorpoten verder kan laten zakken.
Zijn er hier mannen die zoiets kunnen maken?liefst ook nog in het midden van het land.
Maten e.d. via PB
 
Ik kan het, maar heb er helaas geen tijd voor. :(

Waarom dan posten? Ik ben benieuwd wat voor aluminium je er voor wil gebruiken, aangezien ik dit in de toekomst ook nog eens van plan ben.

Overigens, kan je je bestaande kroonplaat niet aanpassen dat de poten er doorheen kunnen steken?
 
Ik kan het, maar heb er helaas geen tijd voor. :(

Waarom dan posten? Ik ben benieuwd wat voor aluminium je er voor wil gebruiken, aangezien ik dit in de toekomst ook nog eens van plan ben.

Overigens, kan je je bestaande kroonplaat niet aanpassen dat de poten er doorheen kunnen steken?


Nee, eigenlijk zijn de vorkpoten net iets te kort en zouden ze ongeveer 2 cm extra moeten zakken. Vandaar de kroonplaat met een verzet erin. De soort aluminium? zal niet heel erg bijzonder zijn want als ik de orginele kroonplaat bekijk dan is dat gewoon bewerkt gietaluminium.
 
Zijn erg duur......
Ik ben toevallig met een plaat bezig voor een r1...
Je moet aantal maten weten en dan een tekening maken
En daar de coördinaten bij zetten.
Ik zou er geen zomaar alu voor gebruiken maar een daarvoor
Geschikt. 6000 serie of 51st.
 
Zoals titel al zegt, wie kan er een kroonplaat frezen?
Ik heb een vlakke kroonplaat maar wil er graag 1 met een verzet zodat ik de voorpoten verder kan laten zakken.
Zijn er hier mannen die zoiets kunnen maken?liefst ook nog in het midden van het land.
Maten e.d. via PB
Pro-Line Metal Parts - Wij maken uw unieke onderdelen op maat!
Vergeet de rest, en bel hem.
Wat je op de site ziet is uit 1 blok gefreesd...
Materiaal dat gebruikt wordt is 7075T6 en niet minder.
Kwaliteit is 200%.
Heeft een set voor mijn Daytona gemaakt met minder offset.
Ik ga er binnenkort weer heen want ik wil hetzelfde als jou.
Voor foto's , mail me.
Michelin slick's al kwijt?
 
Een vriend van me heeft zijn guzzi omgebouwd naar een ducati vork+wiel en heeft daar zijn eigen kroonplaten voor ontworpen. Zijn gefreesd van 7075 aluminium via een vriend van hem. Voor de hoeveelheid werk dat erin zat was hij via de normale weg zeker 800 euro kwijt geweest. Ik zou dus eerst even zoeken of er misschien al iets bestaat voor je maatwerk gaat overwegen.
 
Voor mijn helaas voortijdig overleden streetfighterproject heb ik ook een offset kroonplaat ontworpen en laten maken.

Kon er zo'n 2.5 cm mee doorsteken en het zag er echt super uit:

kroonplaat2.jpg

kroonplaat1.jpg

DSC00908.jpg

DSC00911.jpg


Paste nog ook: :}

plaat008675x506.jpg


Heb ik destijds laten maken bij matrijzenbouwer "Promould" in Heinenoord maar voordat je gaat bellen moet ik je teleurstellen want de eigenaar is een persoonlijke kennis van me en dit freeswerk viel nadrukkelijk in de categorie "vriendendiensten".

Ik denk niet dat je wilt weten wat zo'n ding gaat kosten als je er een gewoon machinetarief voor betaald, er zitten wat uurtjes in namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Het is het programmeren waar tijd in gaat zitten. Met een simpel ontwerp zal het goedkoper kunnen.
Mijn inschatting is dat het toch iets van € 400,-- zal kosten incl. het materiaal. Aluminium uit de 7000 klasse.

Dan nog een note.
Aluminium in deze kwaliteit is slecht bestand tegen corrosie.
Je moet er dus een laagje op aanbrengen voordat je hem monteer.
 
Wat kost dat eigenlijk om aluminium stukjes te laten anodiseren?

Meeste onderdelen die ik maak zijn ook van 6082 of 5083 maar heb ook nog een paar onderdelen van 7075 (louter gekocht om ebay omdat de afmetingen mij goed uitkwamen niet omdat het zo sterk hoeft te zijn).
 
Laatst bewerkt:
Wat kost dat eigenlijk om aluminium stukjes te laten anodiseren?

Meeste onderdelen die ik maak zijn ook van 6082 of 5083 maar heb ook nog een paar onderdelen van 7075 (louter gekocht om ebay omdat de afmetingen mij goed uitkwamen niet omdat het zo sterk hoeft te zijn).

Anodiseren kost geen drol in vergelijking met het frezen. Voor een offerteaanvraag van een kleine serie profielen (ongeveer 20 meter, profiel met 150mm omschreven cirkel) was het ongeveer 4 euro per meter. Als je maar een onderdeeltje hebt zal het wat duurder zijn gok ik.
 
Wat kost dat eigenlijk om aluminium stukjes te laten anodiseren?

Meeste onderdelen die ik maak zijn ook van 6082 of 5083 maar heb ook nog een paar onderdelen van 7075 (louter gekocht om ebay omdat de afmetingen mij goed uitkwamen niet omdat het zo sterk hoeft te zijn).

Kost echt een drol.Regelmatig wat gebracht.Stuk of 5 kleine onderdelen zoals spacers en adapters €30.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan