Aprilia RSV1000 2005 Start ALWEER NIET

martenzx6r

Die hard MF'er
15 mrt 2010
338
0
Goed, helaas ben ik er weer.

Na 120 km fun gehad te hebben afgelopen vrijdag avond, startte mijn motor gisteravond niet meer.

Wat heb ik gedaan: (zie ook vorige topic: Aprilia RSV1000 2005 Start niet meer.)

Ik heb de tank er weer afgehaald en de brandstofpomp eruit. Alle aansluitingen/klemmen zijn goed en het filtertje/zakje is niet vervuild.

Het enige wat ik nu kan verzinnen is dat de drukregelaar naar zn moer is.

Aan de drukregelaar zit de retourleiding naar de tank, en een klein slangetje die naar het gasklephuis loopt.

Waar dient dat kleine slangetje voor? En moet een drukregelaar geluid maken of niet?

Die van mij maakt namelijk geen geluid.



Nogmaals bedankt, Groeten Marten
 
Foto van de drukregelaar,

Het kleine slangetje rechtsboven is degene waar ik de functie van wil weten.

En of het ding geluid moet maken ja/nee


Danku!
full
 
Laatst bewerkt:
Net de toeverleiding eraf gehad, gekeken of er wel voldoende brandstof wel doorgepompt.

Dat was zeker wel het geval.

Iemand nog ideeen wat in vredesnaam het probleem is?
 
Laadsysteem is goed.

Bougies zijn goed maar kurkdroog (wat duidt op geen brandstof aanvoer)

Geheugen uitgelezen en die geeft geen foutcodes aan. (behalve open loop fuel injection, wat denk ik zo is vanwege mapping 2 op de ecu, voor open dempers)

De pomp is goed, de drukregelaar heb ik er net afgehad en die gaat bij 3 bar netjes open.
 
Huidige symptomen:

Pomp draait gewoon goed,

Alle verlichting e.d werkt.

Voldoende stroom aanwezig (staat ook aan de druppellader)

Drukken op de startknop: motor draait eindeloos rond maar slaat niet aan.

Geen benzine geur en de bougies zijn droog.

Ik snap er echt niks meer van.
 
Er worden geen storingen weergegeven in de computer.

Dus ze zouden het moeten doen. Ik weet niet waar ze zitten dus ik zal ze op moeten zoeken.

Gewoon meten of er spanning op komt?
 
zie je de toerenteller bewegen als je probeert te starten? springt de brandstofpomp ook weer aan zodra je gaat starten? heb je een vonk?

zonder toeren signaal geen vonk.. maar ook geen injectie.

als je wel een vonk hebt idd verder zoeken naar brandstof
 
volgens mij is zo'n ddrukregelaar niets anders dan een vacuum gestuurd klepje met een membraan er in, als de membraan lek is komt er benzine uit dat kleine dunne slangetje, dat mag dus niet...
kijk maar waar dat kleine slangetje naar toe gaat, waarschijnlijk naar het inlaat-traject achter de gasklep, en hoort idd geen geluid te maken
 
eens met K@W@

verder nog dit:
- als de drukregelaar nog goed is maar het vacuum slangetje los hangt staat zelfs bij stationair draaien maximale pompdruk op je brandstof leiding ( bij stationair draaien heb je veel vacuum, die hoort gebruikt te worden om de B-druk naar beneden te brengen)
Via een loshangende vacuumleiding wordt ook weer ongemeten valse lucht aangezogen.
Kortom: de gehele mengselvorming wordt verziekt.

- als de drukregelaar kapot is maar het vacuumslangetje is gewoon wel aangesloten dan kan de B-druk ook niet goed worden afgeregeld naar beneden (gevolg: te rijk) bovendien kan er langs het lekkende membraan in de drukregelaar on geregeld B worden aangezogen door die vacuumeleing heen! (gevolg: veeeel te rijk!)
 
Laatst bewerkt:
Vonken ga ik checken, heb de bougies er al wel uitgehad,

Maar die bougies zijn kurkdroog. Dus helemaal geen brandstof toevoer?

Vonken ga ik asap checken.
 
Uhm ff over je benzine pomp. Hoe heb je hem getest? Gewoon benzine erdoor laten lopen? Of ook tegendruk gegeven met bijv je duim op de uitgang zetten of slang goed dicht knellen?
Een kapotte pomp kan nog wel de kracht hebben om onbelast vloeistof te verplaatsen.
 
Ik heb de toevoerslang eraf gedraaid, de rest laten zitten, de motor op contact gezet;

Pomp primed, benzine met veel kracht eruit. Daarna drukken de startknop en de brandstof spoot er echt hard uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan