Ducati 750 ss naar café racert

Desmosil

Die hard MF'er
5 apr 2012
558
0
Groningen
Oi,

Ik zal mezelf even voorstellen, uit groningen.
Ik heb industrieel product ontwerpen gestudeerd en ben al sinds m'n brommert tijd verslaafd aan alles wat niet uit een fabriek komt, maar een donker sleutelhok. Daarom na een honda gehad te hebben om om te bouwen maar dit niet gedaan omdat honda's niet mijn ding waren een ducati monster gekocht... Maar toen bleef het sleutelen en bouwen weer liggen. Nu eindelijk een 750ss gekocht erbij compleet voor de verbouw. *O*

Het gaat om een tweeënnegentiger uit de vorige eeuw. 40k op de teller en wat achterstallig onderhoud.

full


Zo kwam de poepert de woonkamer door op naar de tuin _O-

Ben nog student dus een hok of garage heb ik niet, ik heb met veel moeite beide huisgenoten zover gekregen dat hij in de tuin mocht staan en de berging als werk hokje mocht gebruiken :X
 
Laatst bewerkt:
Na een weekje in de tuin gestaan te hebben al het tupperware eraf en onderhoud weer bijgewerkt, nu rest alleen nog verder strippen en mooi maken. Alleen zal al het geld pas in september ongeveer bijeen zijn :z

Het idee is:

Subframe zagen lassen, met cafe zitje erop.
Oldschool topkuip òf clipons en ronde koplamp???? :?
vervolgens alles overspuiten en leuke dingetjes erop als andere teller spiegeltjes enzo.

En dan proberen tevreden te zijn en erop rijden
:Y

full


Dit is hoe hij er nu bij staat
 
Laatst bewerkt:
bijna jammer, ik vind em in originele staat best een mooie fiets..

Ach, er staan nog genoeg op marktplaats :)

Bovendien vind ik dit altijd een van de mooiste basis cafe racerts, past denk ik wel in het rijtje van de 748, virago, monster. Wel de mooiste basissen vind ik O-)
 
Ik had de mijne ook ooit bijna onder handen genomen........ met deze als voorbeeld

full
 
Na een weekje in de tuin gestaan te hebben al het tupperware eraf en onderhoud weer bijgewerkt, nu rest alleen nog verder strippen en mooi maken. Alleen zal al het geld pas in september ongeveer bijeen zijn :z

Het idee is:

Subframe zagen lassen, met cafe zitje erop.
Oldschool topkuip òf clipons en ronde koplamp???? :?
vervolgens alles overspuiten en leuke dingetjes erop als andere teller spiegeltjes enzo.

En dan proberen tevreden te zijn en erop rijden
:Y

[afbeelding]

Dit is hoe hij er nu bij staat
Te weinig verbouwinkjes hebben een old-skool top kuip... Kan trouwens ook mét clip-ons
 
Succes ermee!Ik zou de kuip gewoon weglaten en een ronde koplamp erop *D

Is nog van alles voor te krijgen die ouwe duccies en zonder kuip is ie snel zat.
 
Gaaf! Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Kheb een '95 900ss als dagelijks vervoer fiets :) Zijn zat mooie Cafe's gemaakt van dit model, zoals vorige foto's al bewezen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan