Help! SV 650S '02 Ploft en valt uit

DutchDaniel

MF'er
24 jul 2006
79
0
Den Haag
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd rijdt mijn Suzuki SV 650 S uit 2002 (oud model dus) heel onrustig. Nadat de motor ruim een jaar stil heeft gestaan, had ik hem weer van stal gehaald en toen waren de problemen er ineens. Ik rijd heel weinig en de fiets heeft slechts een kleine 18.000 km gelopen.

De motor kan niet stationair op een normaal toerental draaien want dan valt hij direct uit. Hij moet behoorlijk gechoked worden om draaiende te blijven. Ook als ik rijd zonder choke, dan valt de motor uit wanneer ik bijvoorbeeld koppel. Ik moet dus met choke aan rijden. Dit zal vermoedelijk ook de reden zijn waarom er klappen uit de uitlaat komen en dat hij ploft wanneer ik het gas los laat of terugschakel tijdens het rijden.

Wat heb ik zelf al gedaan:

- Luchtfilter schoongemaakt
- Nieuwe benzine erin
- Carburateur en injectie reiniger bij de benzine gedaan en ong. 100 km ermee gereden.
- Nieuwe bougies erin gedaan
- Met de stationair schroef spelen levert ook niet op.

Toen ik de bougies verving, zag ik wel dat de bougie van de voorste cilinder echt ontzettend geoxideerd was. Hij zag er werkelijk niet uit. Ik vermoede dat hiermee het probleem was opgelost, maar helaas niet.

P.s. In hoge constante toeren rijdt en loopt hij echt geweldig en perfect!

Help mensen! Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties
 
Ik denk dat er een verstoppinkje zit in je brandstofvoorziening.

Carbs schoonmaken dus, als dat het is.

Ha Martell,

Bedankt voor je reactie. Ik zit zelf nu een beetje verder te zoeken.. Denk je wellicht dat het zwaar geoxideerde bougie'tje aan de voorkant er iets mee te maken kan hebben? Wellicht dat het contactpunt van de bougiedop ook helemaal geoxideerd is. Dit heb ik destijds niets gecheckt..

Maar als het een verstopping in de brandstofvoorziening is, waarom loopt hij dan bij hogere toeren wel gewoon perfect en heb ik met optrekken ook geen probleem?
 
omdat dan een ander kanaaltje in de carburateur gebruikt wordt wat toevallig niet verstopt zit...

voor het stationaire gebied zijn het juist de akelig kleine sproeiertjes en gaatjes waar die mee werkt, dus grootste kans op verstoppingen
 
omdat dan een ander kanaaltje in de carburateur gebruikt wordt wat toevallig niet verstopt zit...

voor het stationaire gebied zijn het juist de akelig kleine sproeiertjes en gaatjes waar die mee werkt, dus grootste kans op verstoppingen

Ok top, bedankt voor je reactie.

Indien dit het geval is, dien ik dan slechts de carbs te demonteren en helemaal schoon te maken of ook de hele tank met schone benzine leeg te laten lopen en/of nog andere zaken?
 
Ha Martell,

Bedankt voor je reactie. Ik zit zelf nu een beetje verder te zoeken.. Denk je wellicht dat het zwaar geoxideerde bougie'tje aan de voorkant er iets mee te maken kan hebben? Wellicht dat het contactpunt van de bougiedop ook helemaal geoxideerd is. Dit heb ik destijds niets gecheckt..

Maar als het een verstopping in de brandstofvoorziening is, waarom loopt hij dan bij hogere toeren wel gewoon perfect en heb ik met optrekken ook geen probleem?
Doe je er even een andere bougie in, dan weet je het.
 
Het probleem is opgelost. Ik heb de carburateurs gedemonteerd en helemaal schoongemaakt. Sproeiers schoongemaakt en met remreiniger alles gepoetst.

Hij loopt echt weer als het zonnetje! Bedankt voor jullie reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan