Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Maar hoe is jouw ervaring Pieter? Biedt het zadel vanaf model 2007 meer comfort?


Ik weet niet of de vulling anders is...
wel weet ik dat een zadel naar maten het meer gebruikt is, slapper wordt.. dus een zadel met weinig ervaring is steviger.
De nieuwere types hebben wel een antislip bekleding, dat is wel lekker als je met een textielpak rijdt.
 
Oke, ik zal mijn licht eens laten schijnen op een andere/betere vulling van het zadel. Niet zoveel last van glijden over het zadel.
 
Hidieho, ik ben op zoek naar een uitlaat voor n TDM 850 uit 2001, versie 4.

Ook al heb ik nog niet echt gezocht, blijkbaar zijn ze lastig te vinden, misschien weten jullie nog iets. Hoeft geen nieuwe te zijn, als ie maar dicht is. :]
 
Hidieho, ik ben op zoek naar een uitlaat voor n TDM 850 uit 2001, versie 4.

Ook al heb ik nog niet echt gezocht, blijkbaar zijn ze lastig te vinden, misschien weten jullie nog iets. Hoeft geen nieuwe te zijn, als ie maar dicht is. :]
Woesthof in Brummen,motorsloop waar ik van een 4tx al de voorpoten en achterrempomp vanaf gehaald heb,uitlaat die erop zat zag er nog netjes uit.
 
Hidieho, ik ben op zoek naar een uitlaat voor n TDM 850 uit 2001, versie 4.

Ook al heb ik nog niet echt gezocht, blijkbaar zijn ze lastig te vinden, misschien weten jullie nog iets. Hoeft geen nieuwe te zijn, als ie maar dicht is. :]

Ik heb er nog wel 1 liggen, alleen de lippen zijn niet helemaal lekker meer, maar hij is wel dicht!

Komt van mijn 3VD af, maar is als het goed is het zelfde als van een 4TX. Bij interesse, kan ik wel wat foto's maken en sturen! Ik hoef er niet de hoofdprijs voor want hij hangt toch alleen maar in de weg :)
 
Vandaag begonnen met de remmen schoonmaken en voorzien van verse vloeistof na afgelopen winter. Voorkant geen enkel probleem, maar achter daarentegen. Draai zonder moeite de onluchtingsnippels af, terwijl deze toch al even in de kruipolie stonden. Gezien de staat van de klauw ben ik op zoek naar een in goede staat verkerende achterremklauw passende op een 3VD.
 
Bedankt voor de reacties allen!

@ VMM: Ik zal eens contact met ze zoeken.

@ Charge: als hij passend is en maar n e keur heeft zou dat top zijn. Ik pm je zo even. ;)

@ Tdmprutser: Er zitten nu laser dempers onder die enkel geschikt zijn voor circuit gebruik kwamen we laatst achter. Het is voor de motor van n buurman iig.
 
Net even zitten kijken, maar ze geven bijzonder weinig detail over wat de boosterplug nou precies doet. Ik verwacht eigenlijk dat de oplossingen die in dit forum en het forum van de TDM/TRX club gegeven worden net zoveel resultaat opleveren, zonder vage electronica te monteren waarvan je niet weet wat het doet...
 
Dat had ik ook gezien TDMprutser. :) De oplossingen van het forum tdm-trx had ik ook gevonden. Maar ik ga liever zo'n boosterplug proberen dan mijn airbox te verbouwen. Ik ben niet zo handig dus de dealert zal alles moeten installeren voor mij. (ik heb er al duurdere bougies inzitten wat schijnt te helpen)

Mijn broer heeft een trx.... daar heeft hij een powercommander op; is hij heel enthousiast over; heeft iemand hier daar WEL ervaringen mee?

Ik had ook dat stukje van Andyman cam gezien; hij gaf precies aan waar het hielp (en waarom op een niet-technishe manier_. Inspirerend.... :)

Ach een groot probleem is het ook niet.... maar toch
 
Dat had ik ook gezien TDMprutser. :) De oplossingen van het forum tdm-trx had ik ook gevonden. Maar ik ga liever zo'n boosterplug proberen dan mijn airbox te verbouwen. Ik ben niet zo handig dus de dealert zal alles moeten installeren voor mij. (ik heb er al duurdere bougies inzitten wat schijnt te helpen)

Mijn broer heeft een trx.... daar heeft hij een powercommander op; is hij heel enthousiast over; heeft iemand hier daar WEL ervaringen mee?

Ik had ook dat stukje van Andyman cam gezien; hij gaf precies aan waar het hielp (en waarom op een niet-technishe manier_. Inspirerend.... :)

Ach een groot probleem is het ook niet.... maar toch

Geef wat centen uit aan een powercommander, trek de stekker van de lambda sonde onder de tank los en ga even langs bij iemand met een testbank om hem af te stellen, ik wilde er eerder nooit aan, maar nu weet ik het wel. Ik rij probleemloos 30, 40 of 50 zonder overdreven bokken of hikken.
Een moderne 2 cilinder zoals ze nu gemaakt worden zal het nooit worden, maar op deze manier komt het aardig in de buurt.
 
Op zich hoef je aan de airbox niets te verbouwen. De aansturing van de 'eco-klep' afdoppen en vlinderkleppen en CO2 goed zetten schijnt al heel veel te helpen.
Geen ervaring overigens, ik heb nog een 4TX, maar ik lees wel het een en ander mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan