Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Op zich hoef je aan de airbox niets te verbouwen. De aansturing van de 'eco-klep' afdoppen en vlinderkleppen en CO2 goed zetten schijnt al heel veel te helpen.
Geen ervaring overigens, ik heb nog een 4TX, maar ik lees wel het een en ander mee.

Blijft de mooiste, de 4tx 😉

Nu echter even on tour in Harley land. Heeft toch ook wel wat :)
 
Laatst bewerkt:
Qua uiterlijk wel. Wat sound betreft heeft de 3VD voor mij de voorkeur, dankzij de 360 graden krukas loopt die veel 'vlakker'. Dat vind ik persoonlijk mooier klinken.
 
Dames en heren, mijn TDM heeft een nieuw baasje gevonden. Na ruim 100.000 km waarvan 80.000 door mij is het tijd voor iets anders vond ik.
Vanaf morgen ben ik eigenaar van een nog behoorlijk frisse en heel erg complete Kawa Versys uit 2015 met alles erop en eraan.
Ik denk dat de nieuwe baas van de TDM zich hier nog wel melden zal.
Dus bij deze zeg ik :W :W :W
 
Dames en heren, mijn TDM heeft een nieuw baasje gevonden. Na ruim 100.000 km waarvan 80.000 door mij is het tijd voor iets anders vond ik.
Vanaf morgen ben ik eigenaar van een nog behoorlijk frisse en heel erg complete Kawa Versys uit 2015 met alles erop en eraan.
Ik denk dat de nieuwe baas van de TDM zich hier nog wel melden zal.
Dus bij deze zeg ik :W :W :W
:W
 
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een TDM 900 gekocht uit 2005, met 36.000 km op de klok. Ziet er nog erg netjes uit, ben er helemaal blij mee. Voldoende koppel overal, fijn karakterrijk blok. Reed hiervoor een Super tenere, ook een heerlijke fiets maar veel motorisch gedoe mee gehad. Ik ga de TDM vooral gebruiken voor woon-werk. Op mijn verlanglijstje staat nog aanpakken van het bokkige gedrag bij lage toeren, een ander ruitje (cliché :-)) en een topkoffer. Zal binnenkort wat foto's posten. Hoop zaterdag even langs te gaan bij HPS motoren voor ruit-advies.

groeten,

Laas
 
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een TDM 900 gekocht uit 2005, met 36.000 km op de klok. Ziet er nog erg netjes uit, ben er helemaal blij mee. Voldoende koppel overal, fijn karakterrijk blok. Reed hiervoor een Super tenere, ook een heerlijke fiets maar veel motorisch gedoe mee gehad. Ik ga de TDM vooral gebruiken voor woon-werk. Op mijn verlanglijstje staat nog aanpakken van het bokkige gedrag bij lage toeren, een ander ruitje (cliché :-)) en een topkoffer. Zal binnenkort wat foto's posten. Hoop zaterdag even langs te gaan bij HPS motoren voor ruit-advies.

groeten,

Laas

Welkom en veel plezier met je TDM.
Misschien kun je hier al tips vinden betreffend het bokje ;) .
 
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een TDM 900 gekocht uit 2005, met 36.000 km op de klok. Ziet er nog erg netjes uit, ben er helemaal blij mee. Voldoende koppel overal, fijn karakterrijk blok. Reed hiervoor een Super tenere, ook een heerlijke fiets maar veel motorisch gedoe mee gehad. Ik ga de TDM vooral gebruiken voor woon-werk. Op mijn verlanglijstje staat nog aanpakken van het bokkige gedrag bij lage toeren, een ander ruitje (cliché :-)) en een topkoffer. Zal binnenkort wat foto's posten. Hoop zaterdag even langs te gaan bij HPS motoren voor ruit-advies.

groeten,

Laas

Ik lees hier af en toe mee omdat mijn vrouw en zoon ook op een TDM rijden. Fijne motoren maar ik rij wat anders :]
Het bokken is grotendeels op te lossen. Zie bijgevoegde link. Verder kan het helpen om ook het CO gehalte op 20 te zetten. Standaard staat dat veel lager. Succes en geniet van je TDM!
Groet, Erik.
 
Ik lees hier af en toe mee omdat mijn vrouw en zoon ook op een TDM rijden. Fijne motoren maar ik rij wat anders :]
Het bokken is grotendeels op te lossen. Zie bijgevoegde link. Verder kan het helpen om ook het CO gehalte op 20 te zetten. Standaard staat dat veel lager. Succes en geniet van je TDM!
Groet, Erik.

Thx!

Heb vandaag de ABS maar eens uitgeprobeerd in de regen, alleen op achterwiel. Werkt gelukkig, durf het voor voorwiel niet te testen _O-
 
bokken?
al eens eerder genoemd door Pieter H geloof ik zo uit het hoofd, maar afstellen van de loze slag op het gashandle scheelt echt behoorlijk.
kijk ook eens op het TDM-TRX forum omtrent de aanpassingen van de airbox, irridium bougie`s e.d.
 
Laatst bewerkt:
Thx!

Heb vandaag de ABS maar eens uitgeprobeerd in de regen, alleen op achterwiel. Werkt gelukkig, durf het voor voorwiel niet te testen _O-


ABS voorwiel is ook ook makkelijk te doen, nat klinker straatje, voeten aan de grond, stapvoets rijden en remmen maar.
 
collega tdm-piloten; heb net een BWE single side uitlaatje op MP gezet. Mag weg voor weinig. Bieden helpt. Voor een 850.
edit; verkocht
 
Laatst bewerkt:
iets anders: ziet bijgaande collectorpot eruit alsof er nog wat aan te lassen valt (voor iemand die kán lassen; ik niet dus) ??

full
 
Laatst bewerkt:
Zal me ook even melden in dit topic. Heb sinds eergisteren de TDM van mijn collega overgenomen ( na er al een tijdje op rondgetuft te hebben omdat hij hem niet gebruikte).

Het is dus een TDM850 uit 2001 met 50K op de teller.

/Rene
 
Zal me ook even melden in dit topic. Heb sinds eergisteren de TDM van mijn collega overgenomen ( na er al een tijdje op rondgetuft te hebben omdat hij hem niet gebruikte).

Het is dus een TDM850 uit 2001 met 50K op de teller.

/Rene
Welkom Rene
 
Ik heb sinds 26 mei ook een TDM 850 (1995 dus 3vd) eigenlijk als opstapje vanaf de Diversion 600. Tot nu toe bevalt hij heel erg. Stalen remleidingen en dynojet kitje zitten er wel al op. Verbruik is nu terug gebracht van 1 op 10 naar 1 op 16, wat redelijk normaal lijkt?

Per toeval een keer op een proefgereden en echt een aparte fiets. Bij menig toer en allroad motor niet eenzelfde ervaring gehad. Hoop er veel plezier van te leven en in ieder geval het klokje rond te rijden (nu op 2/3e).
 
Ik heb sinds 26 mei ook een TDM 850 (1995 dus 3vd) eigenlijk als opstapje vanaf de Diversion 600. Tot nu toe bevalt hij heel erg. Stalen remleidingen en dynojet kitje zitten er wel al op. Verbruik is nu terug gebracht van 1 op 10 naar 1 op 16, wat redelijk normaal lijkt?

Per toeval een keer op een proefgereden en echt een aparte fiets. Bij menig toer en allroad motor niet eenzelfde ervaring gehad. Hoop er veel plezier van te leven en in ieder geval het klokje rond te rijden (nu op 2/3e).

Welkom en heel veel plezier gewenst met je TDM !
 
Dag allemaal!

Sinds september ben ik de gelukkige eigenaar van een TDM900 uit 2006.
Gekocht op 65.000 en inmiddels de teller over de 80 gezet.

Zal binnenkort ook wat foto's plaatsen.

Ik ben zeer te spreken over het rijgedrag maar word helemaal gek van de windruis.
Ik ben 1.85 en heb de motor gekocht met een standaard verhoogde ruit van Yamaha. Inmiddels heb ik die zelf aangepast door er een MRA Vario spoiler op te zetten, helaas heeft dit maar weinig effect.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
 
Ik een mra sport screen op mijn verhoogde mra ruit geklemd, maar blijft behelpen. Weliswaar 8504tx maar typische yamaha kwaal denk ik. Ik ook circa 185m. Je moet echt bmw k1100 rijden als je ideaal uit de wind wil rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan