Tankcoaten wel of niet met vynilester?

25 jul 2014
12
0
Amsterdam
Hoi allen!

Ik heb een roestige tank met de gevolgen van dien. Nu ben ik al een tijdje opzoek naar de oplossing en heb alles voorbij zien komen: carburateurs schoonmaken, benzine filter, nieuwe tank, tank cure, tank coaten enz. Nu heb ik een bedrijfje gevonden (101 motoren in A'dam) die beweren dat tank coaten met tank cure geen zin meer heeft voor de huidige benzine (hoge dose ethanol - vreet tank cure weg). Daarom maken zij gebruik van vinylester tank coating, deze zou wel tegen de hoge dose ethanol moeten kunnen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? zo ja, wat raad jij aan!?
 
Hier zijn een hoop enorme voor -en tegenstanders van, dus bereid je voor op een enorme discussie, zoals ik ga ''tank curen''

Vinylester heeft bij mijn weten de eigenschap erg te krimpen waardoor je een soort "tank in tank"effect zou kunnen krijgen (niet wenselijk). Ik denk dat het beste advies is om bij het bedrijf in kwestie om een keiharde schriftelijke garantie te vragen.
 
Ik heb een zelfgelaste tank voor in mijn auto met tank cure behandeld, en daar tank ik wekelijks gewoon euro 95 mee.

tot nu toe (een jaar later) prima dicht. Bovendien heeft tank cure de samenstelling van hun product ook aangepast aan de huidige brandstof. Dus wat ze je daar verteld hebben is niet waar. Tank cure is gewoon bestand tegen ethanol.
 
Goed om te horen dat meerdere met dit probleem hebben gezeten. Verder internet zegt dat hetzelfde vinylester zet krapper uit, maar kan beter tegen agressieve stoffen. Ik denk dat welke je ook gebruikt het voordelen opleverd. Had iedereen hierboven ook last van een roestige tank? en is tankcure zelf aan te brengen of beter dit door een professional te laten doen met een special 'draai' apparaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan