Honda CB-1 Brandstofpomp probleem

Coen 015

Rookie
8 mei 2014
27
0
Beste mensen,

Na afgelopen week een keer stil te hebben gestaan langs de A1 omdat mijn brandstofpomp het niet deed, heb ik het binnenwerk gereviseerd met een revisiesetje. Echter: nu ik de pomp heb teruggeplaatst, startte mijn motor nog even op de brandstof die nog in de carburateurs zat, maar toen dat eenmaal op was stopte hij er mee.

De tank is vol, dus feitelijk zou de brandstof door de zwaartekracht zelfs nog bij de carburateurs moeten komen. Maar toen ik de pomp nogmaals verwijderde, zat er amper benzine in de leiding van de pomp naar de carburateurs. Ik heb geblazen op de IN kant van de pomp en naarmate ik hard genoeg blies 'plopte' de pomp open (benzine zit nog in m'n haar :P ) .

Wie heeft er tips voor me? Wat kan ik doen om de brandstof weer in de carburateurs te krijgen? ;) Moet ik misschien iets ontluchten?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen even het filter checken / vervangen; thanks. Carbcleaner kan helaas (nog) niet, omdat de motor niet start.

Tank vacuum dacht ik eerst ook, maar heb de tank open gezet en geprobeerd, maar geen verschil!
 
Maar hoe? Als ik hem rechtstreeks aan de accu hang, gaat 'ie dan gewoon continu pompen? Omdat de pomp korte 'stootjes' gaf toen deze het nog deed. Dat is ook hoe deze pompen werken, aldus de wegenwachter die mij weer op weg hielp.
 
Laatst bewerkt:
Net weer aan begonnen (en nu met waar meer licht dan gisteravond) en wat blijkt: de leiding van het brandstoffilter naar de pomp zat geknakt. Alles weer even zodanig gedaan dat de knik uit de leiding was en nu werkt het weer. Bedankt voor het meedenken!
 
Is een kwaaltje van de smurf die brandstofslang.
Er loopt een slang vanaf de tank naar het filter die geeft geen probleem.
Dan loopt er een slang vanaf het filter met een korte bocht over het expansievat naar de pomp, en deze is de boosdoener.

Het expansievat word altijd heet, waardoor de slang nog meer gaat buigen, en dan dicht gaat zitten, omdat hij heel kort is en een hele krome knik moet maken, en als de slang oud word gaat er een knik in zitten waardoor hij afsluit.

Wat ik heb gedaan is:
Het filter boven de pomp geplaatst.
Past precies tussen het zadel en de bovenkant brandstofpomp.
(je kan hem nu ook zien zitten als je langs je brandstofkraan kijkt wanneer het zadel erop zit)

Een nieuwe lange slang gepakt.
Neuwe slang vanaf de tank naar het filter.

Dan een nieuwe slang vanaf het filter naar de pomp.
Deze heb ik heel lang gehouden, en met veel ruimte in de bochten zo geplaatst dat er geen knikken in kunnen komen.
 
Goed idee. Heb de motor pas net 2 weken, dus heb sowieso nog wel een lijstje met dingetjes die ik er aan wil doen (olie, filters, blabla). Zal ook wat aandacht besteden aan de brandstofleidingen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan