hulp nodig omgeving Oss brabant

Yamahammer

MF'er
18 dec 2013
227
0
berghem
hoi hoi,

Ik zou enorm graag hulp willen van een techneut in mijn omgeving.
( ik wil ook best ergens heen komen gereden overigens )

MIjn honda CBR600f4 van 1999 rijdt weer eens voor geen meter.
Stotterde onder de 4000 toeren. Daar boven alles prima.

Nu heb ik zelf aan mijn luchtmengselschroeven gezeten. Nu loopt hij onderin nog beroerder.
Bovenin wederom prima.

Wie o wie wil hem synchroon afstellen en evt kleppen stellen en als het ook nog kan mee kijken naar de oorzaak vh stotteren?

De carbs zijn nieuwe
bougies nieuw
bougie kabels geisoleert
bobine's nieuwe ( geloof ik niet overigens )
deo test levert niets op
tank is schoon
filters zijn schoon

Uiteraard tegen betaling, en onder het genot van een kopje koffie/ pilsje kopje soep

heeeel erg bedankt in advance
 
haal de carbs er maar vanaf en haal ze uit elkaar / sorteer alles in zakjes zodat jij weet hoe het weer goed in elkaar moet en kom deze kant op :

leesvoer :
ultrasoon reinigen


aan kleppen stellen en wat niet meer begin ik niet aan.

thanks, echter waren mijn vorige carbs tot 2 x toe ultrasoon gereinigd. Het probleem bleef bestaan. Daarna een compleet nieuwe carb erop, het probleem bleef bestaan. Deze ook weer ultrasoon gereinigd en nog steeds...

Daarna naar de garage gebracht. deze had nieuwe bobine's geplaatst, nieuwe bougies en bougie kabels geisoleerd. het probleem was enkele dagen weg... en kwam toen langzaam weer opzetten (toevalligerwijs?) na het wassen met hogedruk reiniger...

Aangezien hij met choke vol open niet stottert denk ik dat het aan de afstelling ligt (teveel lucht of te weinig benzine ) is dat op te lossen met enkel afstellen?

bedankt!
 
There comes the monkey out off the sleeve

Make that the cat wise.

OT,

Waarom breng je je motor niet naar een motorzaak met testbank? Laat hem daar eens fatsoenlijk afstellen, en vraag de monteur zn hemd van het lijf.

Bijvoorbeeld: Ritzen motors Weert of hilltech.nl

De eerste zit in Weert, de 2e in Kaatsheuvel. Van Ritzen hoor ik alleen maar goede dingen, en bij hilltech ben ik zelf eens geweest met een probleem. Dolf, van hilltech weet waar hij over praat en kan ook heel lang vertellen over motoren en alles wat daar bij komt kijken. :)
 
TS is redelijk creatief met de waarheid is mij opgevallen

Ik denk dat het weer de bougies zijn want dat was het de vorige keer ook meen ik mij te herinneren

Meneer Harry... zou het niet zo kunnen zijn dat een of meerdere bougies snel slijten door een verkeerde afstelling/ ontsteking of wat dan ook? Dus dat het vervangen van bougies tijdelijk kon helpen?

Je hebt in elk geval geen zinnigere tip kunnen geven dan: ik denk dat je het in de carb moet zoeken... en dat terwijl de carb tig x gereinigd was en uiteindelijk zelfs vernieuwd is.

kritiek leveren kan je overigens als de beste...

Ik zou het prettig vinden als je gewoon meedenkt, en anders gewoon niet reageert.

Grt
 
Ik zou het prettig vinden als je je fiets gewoon in de plomp pleurt, dan stopt dat eigenwijze gedoe van je hopelijk ook. Alles wat je moet weten staat in de vele topics die je intussen voor dat ding hebt geopend. Dat je de raadgevingen van vakmensen compleet negeert vind ik ietwat onbeleefd.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
:/

Beste Nick,

gixxer harry e.a zijn behoorlijk technisch onderlegd, maar niet altijd even .... duidelijk in hun antwoorden of uitleg :+

Choke is een apart gedeelte in de carburateur en het stationair gedeelt is ook appart
Dan kan het dus zijn dat de motor met choke (die je met de hand bediend) wel loopt en zonder niet/ slecht want dan krijgt de fiets geen benzine (op 1 of meer cilinders want iedere cilinder heeft zn eigen carb)
Plus dat het een veel voorkomend probleem is dat sproeiers dicht gaan zitten na een tijd niet gebruikt te zijn door de geweldige benzine die we tegenwoordig hebben

Ik kan niet met zekerheid zeggen of het ook zo is vanachter de comp maar zo als ik het lees dan zou ik beginnen met het in de carbs te zoeken

Ik begin ook metteen te twijfelen bij "het is GOED gedaan" meestal betekend dat de eigennaar zelf heeft lopen prutsen wat niet erg is maar zeg het dan want dat scheeld een hoop zoeken (vorige eigennaar is er ook zo eentje)

Zot kent zijn pappenheimers en is idd af en toe een beetje bot maar de beste man heeft wel kennis van zaken (Japanse motorfietsen)

Alles weer terug gemonteerd.
Bougie electrode afstand iets verkort. Carbs waten brandschoon. Alle naalden etc ook gangbaar.

Nu start de motor bijna niet meer. Hij verzuipt enorm met backfire uit carbs en benzinedamp en knallen uit de uitlaat.

Een enkele keer blijft hij lopen als ik alle benzine uit de carbs heb laten draaien. Zodra ik de benzinekraan open draai verzuipt hij weer. De gaskleppen zijn dan meteen zeiknat. Ik laat hem nu een nachtje dampen en sluit morgen opnieuw alles aan. Wellicht een vacuüm probleem.

Als je dus 'nieuwe' carburateurs onder garantie 'gekregen' hebt die net als de oude ? geen klacht geven met de choke erop .....
dan komt er dus nav bovenstaande vraag een opmerking van aap uit de mouw, omdat hij dus waarschijnlijk al vermoedde dat er daar ergens niet goed zit.

Mijn inziens, en van meer personen die op jouw topics gereageerd hebben, kan je de motor het beste naar de motorzaak brengen.

ik heb niet meer gelezen waarom je niet terug wilt naar mc rijen, zo te lezen hebben ze er al aardig wat tijd ingestopt maar heb je ze nog niet de kans gegeven een werkende motor af te leveren.
Of sterker, eisen dat ze een werkende motor afleveren.
Als je er zelf aan gezeten hebt, zullen ze misschien niet alles onder garantie doen.

Als er voor jou een reden is om bovenstaand niet te doen , dan hoor ik dat graag.

succes :)

owja :
popcornsmile.gif
 
Laatst bewerkt:
:/

Beste Nick,

gixxer harry e.a zijn behoorlijk technisch onderlegd, maar niet altijd even .... duidelijk in hun antwoorden of uitleg :+Als je dus 'nieuwe' carburateurs onder garantie 'gekregen' hebt die net als de oude ? geen klacht geven met de choke erop .....
dan komt er dus nav bovenstaande vraag een opmerking van aap uit de mouw, omdat hij dus waarschijnlijk al vermoedde dat er daar ergens niet goed zit.

Mijn inziens, en van meer personen die op jouw topics gereageerd hebben, kan je de motor het beste naar de motorzaak brengen.

ik heb niet meer gelezen waarom je niet terug wilt naar mc rijen, zo te lezen hebben ze er al aardig wat tijd ingestopt maar heb je ze nog niet de kans gegeven een werkende motor af te leveren.
Of sterker, eisen dat ze een werkende motor afleveren.
Als je er zelf aan gezeten hebt, zullen ze misschien niet alles onder garantie doen.

Als er voor jou een reden is om bovenstaand niet te doen , dan hoor ik dat graag.

succes :)

owja : [afbeelding]


Ik breng hem liever niet meer daarheen aangezien zij hem tot 3 keer toe niet hebben weten te repareren. sterker nog, ik kreeg mijn fiets terug terwijl de tankontluchting en afwatering slangen ontbraken alsmede enkele scroeven van de kappen.

Volgende week breng ik hem naar ritzen of hilltech, ligt eraan welke tijd heeft.

Het is niet mijn bedoeling geweest vervelend over te komen hoor, maar vanachter een scherm komt dat al gauw zo over.

groeten
 
groetjes doen is jezelf afkeren..weglopen

soms als een gesprek klaar is en je afscheid neemt, kan het wel (dan is het volgens de etiquette)

Halverwege een gesprek is het onbeleefd..
 
Meneer Harry... zou het niet zo kunnen zijn dat een of meerdere bougies snel slijten door een verkeerde afstelling/ ontsteking of wat dan ook? Dus dat het vervangen van bougies tijdelijk kon helpen?

Je hebt in elk geval geen zinnigere tip kunnen geven dan: ik denk dat je het in de carb moet zoeken... en dat terwijl de carb tig x gereinigd was en uiteindelijk zelfs vernieuwd is.

kritiek leveren kan je overigens als de beste...

Ik zou het prettig vinden als je gewoon meedenkt, en anders gewoon niet reageert.

Grt

:N ,nou dat zou ik heel jammer vinden want ik moet nl altijd erg om Harry zn opmerkingen lachen. :Y :+

En zou het niet zo kunnen zijn dat hij dat slechts bij sommige doet, die niet alleen eigenwijs (daar is naar mijn mening niets mis mee) zijn, maar ook "moeilijk tot door te dringen" :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan