Carbtune aanschaffen in winkel?

Casto

MF'er
9 jul 2014
159
0
Hallo,

De vorige keer van medeforumlid daniel zijn carbtune kunnen lenen maar ik wil er zelf ook 1 kopen.
Heb ik hem ten minste als ik hem nodig heb, maar zijn er ook winkels in noord-holland waar ik gewoon naar binnen kan lopen?
Mijn vrouw wil zaterdag rijden dus op verzenden kan ze niet wachten, en aangezien ik morgen hier en daar toch wat onderdeeltjes moet halen....
Morgen ga ik langs roukema in wormerveer, daar zit ook een motoport maar op hun websites staan geen carbtunes.

Amsterdam wil ik ook nog wel doen maar verder wil ik echt niet rijden.
Dus in omgeving hoorn - alkmaar - amsterdam mag wel iets afwijken.

Wie weet er een adresje!

Thnks alvast
 
Laat ik het anders stellen:

Stel dat ik nergens een carbtune kan vinden morgen, zijn die meters van roukema dan een miskoop of niet?
Ik vond de carbtune echt super handig werken, is het principe gewoon hetzelfde?
 
Je bedoelt, iedereen heeft er een dus het moet wel beter zijn? ;)

Er is een reden dat Gunson het systeem en de naam van de hand gedaan heeft. Het was ooit de Gunson carbtune en die was overal te koop. Niet dat het slecht is, maar er zijn zwakke punten aan het systeem waar normale klokken geen last van hebben..
 
Ik ga niemand woorden in de mond leggen. Ik prefereer de ouderwetse meetklok, iemand anders de carbtune. Als ik de nadelen van een carbtune op een rij ga zetten is de reactie wat de nadelen van een analoge klokkenset dan wel niet zijn en schiet alsnog niemand er wat mee op.

Er zijn genoeg duidelijke topics op MF waar dit meer dan uitgebreid (ook door mij) is bediscussieerd. Dus met een klikje op de zoekopdracht kan TS zijn eigen mening vormen.

Maar goed dan:

- Op termijn olie residu in de meter waardoor de meting hakkelig kan gaan
- Geen verstelbare demping waardoor bij motoren met een piekig vacuüm de uitlezing nooit stil blijft staan
- Beroerde (misschien inmiddels opgelost?) vacuümslangen die bij een langere synchroon beurt dicht kunnen zuigen door warmte + motor vacuüm
- Kan verschillende metingen geven, afhankelijk van de houding van het apparaat (horizontaal/verticaal/ iets schuins er tussenin).


Sommigen hebben daar noooooit last van gehad, anderen hebben hem weg gedonderd en alsnog een klokkenset gekocht.
 
mechanism ..

Residu in de meter (waarvandaan). JE zuigt er aan , je blaast er niet in. Verder kun je hem uit elkaar halen en de staafjes gemakkelijk schoonmaken

Verstelbare demping ontbreekt maar in de aanzuigslang zitten dempertjes

Vacuumslangen zijn tegenwoordig prima

Metingen kunnen varieren, klopt. Gewoon aan het stuur hangen , nooit problem mee gehad.

Met de meters vind ik net de mogelijkheid van verschillende demping een problem in de afstelling.

Zoals je zegt, ieder zijn tools. Ik vind het gebruiksgemak van de carbtune te verkiezen boven de meters. heb beiden geprobeerd en liggen maar ik gebruik de meters nooit meer eigenlijk.

Benno
 
Ik heb al een jaar of 30 een setje van "Boehm", analoge meters met verstelbare demping, in bezit. Die kun je ook goed ijken door aan alle slangen tegelijk met de mond te zuigen. Dat is overigens het enige dat ik er nog mee doe. :+
 
mechanism ..

Residu in de meter (waarvandaan). JE zuigt er aan , je blaast er niet in. Verder kun je hem uit elkaar halen en de staafjes gemakkelijk schoonmaken

Verstelbare demping ontbreekt maar in de aanzuigslang zitten dempertjes

Vacuumslangen zijn tegenwoordig prima

Metingen kunnen varieren, klopt. Gewoon aan het stuur hangen , nooit problem mee gehad.

Met de meters vind ik net de mogelijkheid van verschillende demping een problem in de afstelling.

Zoals je zegt, ieder zijn tools. Ik vind het gebruiksgemak van de carbtune te verkiezen boven de meters. heb beiden geprobeerd en liggen maar ik gebruik de meters nooit meer eigenlijk.

Benno

Het vacuum pulseert, waardoor er wel degelijk een residu in de meter terecht kan komen, ik heb meegemaakt, dat bij een carbtune de staafjes vast bleven zitten.

Met meters, stel je per meter de demping zodanig af, dat de naald nog lichtjes trilt. Dan is de meting altijd goed en krijg je onderling als je de meters wisselt altijd dezelfde uitslag. Met meters werken is iets meer werk, maar prefereer ik wel boven een carbtune.
 
Terug
Bovenaan Onderaan