blok bandit 1200

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.828
426
Ik vroeg me af de olie gekoelde blokken van een bandit 1200 zijn die gelijk aan elkaar ?
Dus van 95 t/m 2006 (daarna kwam geloof ik de GSF1250 )

Heb zelf een blok van een 97 waarvan in de derde versnelling een tand afgebroken is .

Nou kunnen we aan een blok komen van een bandit 1200 uit 2003 maar is die hetzelfde ?

Ik dacht zelf dat van de olie gekoelde blokken bandit 1200 gelijk zijn aan elkaar en de versnellingsbakken sowieso uitwisselbaar zijn ?

Maar wie weet het zeker ? Of waar kan ik dat opzoeken ?

alvast bedankt :}
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je reageert als er eentje het weet ben jij dat wel .

past bv een blok van 2003 in het frame van een 97 tiger ? of is dit toch anders ?
 
Laatst bewerkt:
Een tiger? :?

Maar, ja, da's gewoon nagenoeg hetzelfde ding, past prima. Net als de rest van de sacs blokken, dus gsx-f/r 1100, 750 en 600 en zo. Past allemaal, jouw feestje. Als het maar sacs is :)

Heb er nog eens aan gedacht een gsx1400 blokkie erin te hangen, moet ook wel lukken denk ik. Motor verkocht voor ik er echt werk van heb gemaakt :P
 
Laatst bewerkt:
Garage heeft een bak laten overkomen uit belgie motorsloop Broux Guido .

Blok bandit ligt momenteel gedeeltelijk open, en het stukje tand lag in het carter.
Zo op het eerste blik ziet verder alles er goed uit maar dat is pas goed te bekijken wanneer het blok gesplitst is en de bak eruit gehaald wordt .

Wel zo te zien lag het stukkie tand er al een tijdje in , gezien de bruine aanslag op de afgebroken kant en geen scherpe kanten meer had , erfenis van de vorige eigenaar ?
 
Blok is gesplitst de garage moet nog eventjes wachten op de aangekochte bak die elk moment binnen kan komen .

rode pijl afgebroken tand , blauwe pijl pitting op sommige tanden .
Het zit echter alleen op het derde versnellingsbak tandwiel ? Wie weet hoe dit kan ?
De andere tandwielen zien er eigenlijk heel goed uit .

Versnellingsbak

sobwi9.jpg

krukas als nieuw , geen beschadiging niks .
ps die blauwachtige kleur komt door lichtinval

2u73itx.jpg


schakelvorken zagen er ook prima uit ,geen inloop sporen etc

2co1tmd.jpg


de rest van de onderdelen die allemaal losmoeten om het blok gelukkig alleen horizontaal te splitsen .
Is altijd een stuk minder werk dan ook nog het cilinder blok te moeten demonteren wat bij veel motoren moet .

9se5if.jpg
 
Laatst bewerkt:
kak, bij mij laadde de laatste foto niet dus dacht ik zal hem hier even plaatsen :)

maar even interesse, waarom een compleet ander blok ipv 1 tandwiel en wat pakkingen (die je toch nodig hebt) ?
 
Laatst bewerkt:
Geen heel blok maar alleen de 5 bak .
Garage had denk ik impulsief alvast gekozen voor een andere bak toen alleen de carter pan eraf lag en de tand in de carter-bak lag .
Bak was 150 euro compleet en volgens de sloop ook in perfecte staat .
Zag bij Boonstra dat de bakken daar ook rond de 150 euro kosten van de meeste motoren maar had geen bandit 1200 bak liggen .
 
Laatst bewerkt:
Blok zit weer in elkaar met een goeie nette bak erin .
Hij rijd en schakeld weer als een speer .
Keurig in elkaar gezet , hulde aan de monteur !
Hoefde alleen de materiaal kosten maar te betalen dat is toch SUPERRRRR van die man .
Te bedenken dat arbeidsloon per uur behoorlijk prijzig is en demonteren en monteren veel werk .


Super kerel Vincent Rouvoet motoren m'n nieuwe garage :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan