Antislip garagevloer op tegels

micb

Ténéré 700 '21 / R1200R '07
18 jul 2008
5.919
266
Beste mede-forummers,

Sinds 2 weken hebben mijn vriendin en ik de sleutels van ons huis, ondanks dat ik liever in de garage bezig ben, zijn we toch maar begonnen met de woon/slaap/ badkamer.

Over 1 á 2 weken is dat allemaal klaar, en kan ik aan de garage beginnen.
er liggen nu 40x40 badkamer tegels in, maar ik zie het wel gebeuren als ik vanuit de regen thuis kom dat de motor een keer horizontaal gaat.

Hebben jullie tips voor garage vloeren?

- De opties die ik op dit moment heb zijn gietvloeren / betonverf met zand er in.
- Rubberen matten
- pvc vloer tegels

Het kan wel weer even duren totdat ik zelf weer kan reageren, eerst nog een week fulltime klussen.
 
hé bedankt voor de reactie's, boardplaten is wel een oplossing maar de weber tegelgrip lijkt me ideaal!

Bedankt voor de tips!
 
Dat ziet er toch niet uit, joh?

Nu niet meer, ze zijn vies geworden maar is dat belangrijk?
Het is geen pitsstraat.
Ziet jouw garage er zo uit:
full
 
garage vloer verf (soort beton verf) bij gamma verkopen ze het antraciet of muisgrijs .
Is een stroeve verf waar je niet snel op uitglijd.
Erg mooie kleur ook :Y
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met rubbermatten is dat die echt spekglad worden als ze nat zijn.
Zijn bij mij dan wel oude rubbermatten die als transportbanden zijn gebruikt, dus die hebben geen profiel, dat scheelt misschien ook nog.

De rubber matten die ik heb gezien worden gemaakt van oude banden, en zijn best grof, en vloeistof absorberend.
t lijkt een beetje op zoab.
 
Past er een asfalt machine in je schuur _O- _O- _O- _O- _O- ben je gelijk klaar.
Maar idd ik heb in mijn schuur plavuizen liggen en ben al een paar keer bijna onderuit gegaan met een motor doordat mijn schoenen nat waren of door slijpsel dat op de grond lag.
Maar er zijn vele mogelijkheden maar weet niet of verf zo goed op het glazuur van tegels hecht. Succes met je zoek tocht.

Gr Roughneckk
 
Ik heb er boardplaten in liggen, aan elkaar geplakt met duc tape.
Voordeel is dat het bij knoeien vocht/olie opneemt.
Is de vloer te smerig , doe ik er weer nieuwe platen in.
Je hebt er zelfs heel veel soorten in, ik heb simpele van Hornbach.
http://www.klushandel.nl/index.php?cPath=565_11792

Ik heb er ook een MDF plaat in liggen van 9 mm dik. Dat absorbeert alle viezigheid en als de vloer mij te smerig wordt, trek ik die plaat er uit en koop een nieuwe.
De plaat die ik nu heb ligt goed klem, hiervoor had ik aantal reststukken die met ductape aan elkaar geplakt zaten. Dat is niet ideaal, dat laat los....

Er zijn een paar minpuntjes:
1- een plaat van 2440 bij 1220 doordrenkt met olie hoort bij het klein chemisch afval. Dat "snappen ze niet" bij de stort... totdat ze hem zien. Of je zaagt hem stuk en moffelt de vieze stukjes mdf ergens weg.
2- een plaat van 2440 bij 1220 past niet in de spreekwoordelijke Fiat Panda. Gelukkig leent Gamma karretjes uit. Dat wordt dus een rondje thuis, Gamma, thuis, stort, Gamma, thuis.
3- er komt een moment dat die extra kast net op het mdf komt te staan. Mdf optillen en een stuk uitzagen is de nette optie maar in praktijk.....
4- Ik zet mijn motor soms op de middenbok. Daar verslijt het MDF.

Maar de voordelen zijn:
1- Je kan even een spatbordje spuiten, het mdf is uitwisselbaar en de schuurmachine krijgt veel vlekken weg.
2- Het is stroef. Ook na het lekken van een litertje afgewerkte olie.
3- Op een nieuwe plaat valt het kleinste schroefje op. Geen gezoek meer naar die kleine onderdeeltjes.
4- De vloer raakt niet beschadigd. Geen krassen van de bok of zijstandaards op de vloer - in mijn geval kaal beton.
5- Je kan de vloer zelfs met de stofzuiger schoonmaken..... als ik ooit in die mate last van smetvrees ga krijgen.
 
Ik heb er ook een MDF plaat in liggen van 9 mm dik. Dat absorbeert alle viezigheid en als de vloer mij te smerig wordt, trek ik die plaat er uit en koop een nieuwe.
De plaat die ik nu heb ligt goed klem, hiervoor had ik aantal reststukken die met ductape aan elkaar geplakt zaten. Dat is niet ideaal, dat laat los....

Er zijn een paar minpuntjes:
1- een plaat van 2440 bij 1220 doordrenkt met olie hoort bij het klein chemisch afval. Dat "snappen ze niet" bij de stort... totdat ze hem zien. Of je zaagt hem stuk en moffelt de vieze stukjes mdf ergens weg.


Ik zet altijd een afwasteiltje onder het blok als ik olie aftap. ;)
 
let er wel op dat zo'n doordrenkte plaat heel goed wil branden.
ik las hier ergens op het forum van iemand die iemand kende of zoiets, waarbij er brand in de schuur ontstond, het was allemaal nog enigszins te controleren totdat het werkblad vlam vatte, waarin door de jaren al de nodige litters brandbaar vloeistof was getrokken.
 
Ik heb een, maar dan zul je eerst die tegels eruit moeten bikken gok ik, een 2 componenten epoxy coating. Vloeistof dicht en bestand tegen olie/benzine etc.

Eventueel strak trekken met egaline kan ook, zie je de voegen van de tegels niet meer..

Maar niet die van de bouwmarkt (alabastine bijv) want die zijn te dun..
Die van mij was kant en klaar met een quartz zand vermengd.
Hier vandaan; coatingshop.nl
 
Hij heeft er in ieder geval projecten genoeg bij.

Ik heb zelf gewon 30x30 betontegels liggen.
Deze gaan er straks uit en dan stort ik gewoon beton. Dit vlinder ik dan af.
Mijn ervaring is dat het dan nog stroef genoeg blijft.


Gooi er een epoxy coating overheen, waar je vlamgedroogd kwartszand in strooit. Er trekt geen olie en andere troep in de vloer en door het kwartszand blijft hij lekker stroef.
 
Terug
Bovenaan Onderaan