Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

https://www.youtube.com/watch?v=Aj2U11FYv3U

:+

tnx..

:')

I know.. practicality over form..
Mooi is het misschien niet, maar ik ga ervaren of ik het handig vind.. Zo niet sloop ik ze er af en verkoop ik het..
Heb nu vaak met een tanktas gereden en dit is best ideaal.. Maar minder fijn qua eraf halen en monteren, daarin is koffer makkelijker..
En daarvoor vaak met rugtas wat ik nu ook af en toe doe, maar is toch minder chill qua bewegingsvrijheid van jezelf..
 
tnx..

:')

I know.. practicality over form..
Mooi is het misschien niet, maar ik ga ervaren of ik het handig vind.. Zo niet sloop ik ze er af en verkoop ik het..
Heb nu vaak met een tanktas gereden en dit is best ideaal.. Maar minder fijn qua eraf halen en monteren, daarin is koffer makkelijker..
En daarvoor vaak met rugtas wat ik nu ook af en toe doe, maar is toch minder chill qua bewegingsvrijheid van jezelf..

Vind eastpackje wel fijn hoor, moet er niet teveel inzitten natuurlijk.
 
Ik ga ook niet naar China om te leren repareren, maar om zelfstandig te opereren. ;) Maar dat is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Er zijn complicaties bij m'n pols, ik wordt volgende week eerst zelf geopereerd en moet daarna nog twee maanden revalideren. Pas na toestemming van mijn chirurg mag ik zelf ook weer chirurgie doen. Verzekering heeft zich ingedekt zodat artsen zichzelf niet te vroeg laten werken... :')
Flauw hoor... Ik dacht dat je dus naar China ging om porselein te kleien. (fine China :P ) Nou, succes dan maar met je eigen operatie.
 
Ik ben vorige week met de motor naar Oschersleben, Duitsland geweest. Voor mij een rit van 500km snelweg. Gelukkig heb ik michelin pilot road banden... Maar had gewoon mn telefoon in de waterdichte hoes op mn stuur zitten en hij werd ook nog eens opgeladen. Heb op de gps 230 gehaald, meer liet het verkeer niet toe. Al met al een leuk ritje gehad. Maar gezien je soms in Duitsland 60km lang niet kan tanken heb ik maar om de 180km getankt voor de zekerheid. Heb voor vertrek ook mn begrenzer er uit gehaald en mn Danmoto pijp is nu ineens wel heel luid, vol gas in hogere toeren... Ik vind het zelf niet erg, want ik rijd toch met oordoppen *O* maar een maat van me reed mee op zn Zx6r en kon zijn motor minder horen dan de mijne als ik voor hem het gas vol open trok.

[afbeelding]

Ik had deze tas achterop en een kleine rugzak om. De tas kon ik nog iets naar achteren schuiven. Die haakjes bij de knipperlichten zijn echt ideaal. :+
Nog last gehad van wegwerkzaamheden? Ben er laatst ook geweest en dat was echt een drama...
 
Ja wel een beetje last van gehad, maar ben er tussen door gereden. Dat mag in Duitsland niet, maarja, je gaat toch niet in de file staan met een motor...
 
Nee hoor.. ik heb een set beugels die officieel van Givi is.. ik miste dus namelijk een beugeltje die ik nu zelf heb gemaakt, zie voorgaande foto's.. Er staat het merk Kappa op bij mij, zelfde als het merk koffer, maar die kocht in '91 over van Givi, zette in Italië hun eigen naam er op en klaar. Hier kwam ik achter toen ik dat onderdeel probeerde te kopen..
Kijk maar, bij mij ziet het er zo uit: PDF

In plaats van twee beugels met een draadeind, waar bij jou een beugel tussen de motorbeugels voor passagiersvoetsteun komt, heb ik een klein beugeltje die om de motor beugels klemmen (op PDF nr. 10).

Bovendien past alles nu gewoon, dus het is echt wel een set die voor mijn motor gemaakt is :+
Vandaag alles gemonteerd, met enigzins moeite :P Nog een moer uitgeboord, schroefdraad weg en dient nu als een afstandsbus.. Fits like a gloveeee..

[afbeelding]

[afbeelding]

Ah, kijk, die past mooi inderdaad. Die van mijn model en van ´97-´98 heeft een recht rek. Ik moest alleen mijn passagiersbeugel eraf halen, jij gelukkig niet.

In het begin vond ik het ook niet mooi, maar geloof me, nadat je hebt gemerkt hoe handig het is wil je niet anders meer!

Als ik jouw was zou ik wel die plastic monolock plaat eraf halen en een monokey plaat erop zetten (die zit volgens mij gewoon al onder die monolock plaat). De monokey systemen hebben stevigere koffers die tot 10 kg kunnen laden, de monolock is maar berekend tot 3.5 kg.

Ik merk als nadeel wel dat als de koffer helemaal vol geladen is en je met losse handen rijdt, hij wat licht wordt aan de voorkant als je hem bijvoorbeeld laat uitrollen richting stoplicht. Is op zich geen probleem maar je merkt het wel.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben geen CBR rijder (rij zelf VTR) maar heb een CBR vraag namens een kennis:
Welk subframe (split level) past op de Honda CBR600 F4I , modeljaar 2001, kom intussen van alles tegen op internet, de een zegt alleen 2001-2002 F4I delen, de ander zegt dat de latere versies ook passen, kortom ben zolangzamerhand het spoor een beetje bijster, kan iemand mij hier duidelijkheid over verschaffen, alvast bedankt.

Zit zeker wel verschil in de subframes. Bevestigingspunten zijn wel hetzelfde.
In principe kun je het aan de kleur zien (fabrieksaf). Die van de Split-seat is zwart:
stalowy-stelaz-pod-siedzenia-honda-f4-f4i.jpg

en die van bananenzadel is grijs zoals deze:
4HONDA-CBR600F4i-2004-2005-ALUMINIUM-SUBFRAME90.jpg


Ben jij al helemaal klaar met de conversie van de kont trouwens/je rijdt allang weer zeker? :+
Moet wel een nieuwe foto voor in de OP dan, inclusief de mod..


Zit er überhaupt aan te denken om per persoon de speciale mods erbij te zetten zoals stalen remleidingen, ingekorte taartschep, etc.
Idee?
Zeker voor Cootje46 interessant met z'n stuur :P

Ja dat is alweer een flink poosje geleden dat ik dat afgerond heb, heb geen hele mooie foto maar hier kun je t idee zien:

 
Ah, kijk, die past mooi inderdaad. Die van mijn model en van ´97-´98 heeft een recht rek. Ik moest alleen mijn passagiersbeugel eraf halen, jij gelukkig niet.

In het begin vond ik het ook niet mooi, maar geloof me, nadat je hebt gemerkt hoe handig het is wil je niet anders meer!

Als ik jouw was zou ik wel die plastic monolock plaat eraf halen en een monokey plaat erop zetten (die zit volgens mij gewoon al onder die monolock plaat). De monokey systemen hebben stevigere koffers die tot 10 kg kunnen laden, de monolock is maar berekend tot 3.5 kg.

Ik merk als nadeel wel dat als de koffer helemaal vol geladen is en je met losse handen rijdt, hij wat licht wordt aan de voorkant als je hem bijvoorbeeld laat uitrollen richting stoplicht. Is op zich geen probleem maar je merkt het wel.

Ik vind het nog meevallen hoe lelijk het is.. maar even wennen idd..

Gisteren gelijk uitgetest, in ieder geval tot 150 doet ie t prima.. merkte er weinig van/niks.

Zitten inderdaad nu twee platen open, monolock plaat bovenop met een monolock koffer dus ook.. Maar het vervelende is dat de achterlijke vorige vorige eigenaar dus de mounting points van de monokey (2 haken aan het ene uiteinde en de punt aan de andere kant in het midden) afgezaagd/geslepen hebben.. Anders pastte die monolock er niet op, dus is er bedacht dat de andere plaat dan maar kapot moest.. Duidelijk iemand die er geen enkel verstand van had dus.. Als ze even nagedacht hadden en de plaat andersom gemonteerd hadden, had het gewoon gepast zonder iets te slopen..

Maar ik wist niet dat die dingen maar zo weinig kunnen tillen, website kappa zegt 3 kg. zelfs..

Vriend van me bood wel een monokey plaat aan, maar dan alleen nog een koffer nodig..

Verder was ik er redelijk blij mee, sloten en kleding voor het weekend er makkelijk in en zelfs helm super makkelijk er in..
 
hallooo:P

waarom staat mijn motor niet bij die mooite plaatjes van jullie:P
[afbeelding]


kijk dit mooie plaatje is:D

Staat er in.. en ik heb zelf maar onderzoek gedaan en gevonden dat het een F3 uit 1995 is.......?

@Jurgen: Kon me foto van de motor wel herinneren en heeft zich vorig topic wel gemeld..

Maar de vraag is.. wanneer ga je iets aan die lelijke gele velgen doen..? :+
 
Weet ook niet of ik ze ook zwart zou doen.. Denk dat ik sowieso iets tegen motoren geheel in het zwart heb.. motoren, no racism.. Puur uit zichtbaarheids aspect.. Ik ga ook niet met fluor de weg op, maar heb wel bewust voor rood met witte motor en witte helm gekozen..

En je kunt best die velgen geel laten, als je accenten op je motor ook geel maakt.. nu klopt het gewoon niet met elkaar.. felgele velgen en een glimmend zwarte motor..
 
Weet ook niet of ik ze ook zwart zou doen.. Denk dat ik sowieso iets tegen motoren geheel in het zwart heb.. motoren, no racism.. Puur uit zichtbaarheids aspect.. Ik ga ook niet met fluor de weg op, maar heb wel bewust voor rood met witte motor en witte helm gekozen..

En je kunt best die velgen geel laten, als je accenten op je motor ook geel maakt.. nu klopt het gewoon niet met elkaar.. felgele velgen en een glimmend zwarte motor..

Wat wat wat? Jij raszist ofzo! Ik langskomen 30 familie voor jou huiz kaazkop.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan