Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

Topkoffer update trouwens:

Merk er niks van.. Iig tot 150 niet, daarboven nog niet geweest..
En vind 'm nu al ideaal.. voornamelijk gekocht om mensen achterop te nemen, helm jas en broek mee ergens naar toe of weer mee als ik iemand ergens afzet..
Mis wel een beetje iets voor kleine dingen zoals portemonnee en telefoon, in een van m'n jassen past dat allemaal niet/zit niet lekker.. Misschien een netje in het deksel monteren..

Topkoffertje%20%282%29.jpg


Topkoffertje%20%283%29.jpg


Maar ja.. zonder is ie toch mooier..
 
En heb er een leuk projectje bij bedacht, goedkope LED schijners gekocht uit China.. even de reflectors open schroeven, lampje achter monteren, op achterlamp monteren en BAM, bak licht..

Of is dat illegaal?
 
En heb er een leuk projectje bij bedacht, goedkope LED schijners gekocht uit China.. even de reflectors open schroeven, lampje achter monteren, op achterlamp monteren en BAM, bak licht..

Of is dat illegaal?

dat wil mijn pa ook nog steeds doen, maar waarom er niets van komt weet ik niet :+
 
Heren,

Naar mijn valpartij een enkele 2 weken terug weer op zoek naar een nieuwe motor. Mijn oog is gevallen op een motor bij BOR Motoren te De Lutte.
Ik vind dat er de hoofdprijs voor gevraagd wordt, dus ook graag jullie mening.

We hebben gisteren een testrit gemaakt (me maat, ik mag nog niet rijden) en enkel het voorwiel maakt een raar geluidje, de accu is overleden en de remhendel is gebogen.
Omdat ik mij identieke CBR600F3 inlever, haalt hij de remhendel van mijn motor af, de accu en kijkt hij de motor na.

Inruil krijg ik 550 voor mijn prima lopende maar economische total loss motor weer plus moet ik 1700 euro bijbetalen. Goede deal met 100 euro korting zou je denken, maar issie 't echt waard?

Oordeel zelf...

resultaten - B.O.R. Motoren
 
Heren,

Naar mijn valpartij een enkele 2 weken terug weer op zoek naar een nieuwe motor. Mijn oog is gevallen op een motor bij BOR Motoren te De Lutte.
Ik vind dat er de hoofdprijs voor gevraagd wordt, dus ook graag jullie mening.

We hebben gisteren een testrit gemaakt (me maat, ik mag nog niet rijden) en enkel het voorwiel maakt een raar geluidje, de accu is overleden en de remhendel is gebogen.
Omdat ik mij identieke CBR600F3 inlever, haalt hij de remhendel van mijn motor af, de accu en kijkt hij de motor na.

Inruil krijg ik 550 voor mijn prima lopende maar economische total loss motor weer plus moet ik 1700 euro bijbetalen. Goede deal met 100 euro korting zou je denken, maar issie 't echt waard?

Oordeel zelf...

resultaten - B.O.R. Motoren

Ik vind 'm vrij duur. Helemaal met de mankementen als een overleden accu etc. Voor een accu ben je ook weer €50+ kwijt en een geluidje in het voorwiel kan van alles zijn, lagers verrot, schijven krom... ligt natuurlijk aan het geluidje, kan ik vanaf het toetsenbord niet beoordelen. Het is in tegenstelling tot wat de advertentie zegt ook geen 1999 model maar een '98er. Kan best dat 'ie pas in '99 op kenteken is gekomen natuurlijk.

Wil je perse bij een motorzaak ? Particulier kan je het 'nieuwe' '99 model ook voor deze prijs vinden. Voorbeeld : http://link.marktplaats.nl/m835628756

Als je iets eerder was gevallen had ik nog wel een mooie voor je :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 'm vrij duur. Helemaal met de mankementen als een overleden accu etc. Voor een accu ben je ook weer €50+ kwijt en een geluidje in het voorwiel kan van alles zijn, lagers verrot, schijven krom... ligt natuurlijk aan het geluidje, kan ik vanaf het toetsenbord niet beoordelen. Het is in tegenstelling tot wat de advertentie zegt ook geen 1999 model maar een '98er. Kan best dat 'ie pas in '99 op kenteken is gekomen natuurlijk.

Wil je perse bij een motorzaak ? Particulier kan je het 'nieuwe' '99 model ook voor deze prijs vinden. Voorbeeld : http://link.marktplaats.nl/m835628756

Als je iets eerder was gevallen had ik nog wel een mooie voor je :+

:^ Niets aan toe te voegen.
Mooie motor trouwens die je linkt. Zo begon de mijne oorspronkelijk ook. ;)
 
Heren,

Naar mijn valpartij een enkele 2 weken terug weer op zoek naar een nieuwe motor. Mijn oog is gevallen op een motor bij BOR Motoren te De Lutte.
Ik vind dat er de hoofdprijs voor gevraagd wordt, dus ook graag jullie mening.

We hebben gisteren een testrit gemaakt (me maat, ik mag nog niet rijden) en enkel het voorwiel maakt een raar geluidje, de accu is overleden en de remhendel is gebogen.
Omdat ik mij identieke CBR600F3 inlever, haalt hij de remhendel van mijn motor af, de accu en kijkt hij de motor na.

Inruil krijg ik 550 voor mijn prima lopende maar economische total loss motor weer plus moet ik 1700 euro bijbetalen. Goede deal met 100 euro korting zou je denken, maar issie 't echt waard?

Oordeel zelf...

resultaten - B.O.R. Motoren


Ziet er goed uit, zeker ook mooie km-stand..
Maar 1800-2000 zou ik echt maximaal er voor geven.. Dus ik zou 1300 bieden als bijbetaling.. en dan ook eisen dat ie die problemen fixt van voornamelijk het voorwiel, kan inderdaad een wiellager zijn want die hoor je ook..
En jouw accu overzetten en hendels overzetten is goed idee, weet niet of je er nog meer modificaties op had zitten?
En dan doel ik voornamelijk op een vernieuwd NAKS of een spanningsregelaar met koelribben? Want als die accu van die motor op is, kan het ook door spanningsregelaar komen, zou k die lekker over zetten.
En misschien had je zelf al cosmetische elementen toegevoegd zoals nieuwe spiegels, verkorte taartschep/andere knipperlichten en een andere demper.. ook allemaal lekker meenemen of 1:1 omruilen met dit model..

Maar prijs lijkt mij te hoog, typisch een dealer prijs.. Wel mooie staat en km-stand..
Particulier via MP kun je doen, maar meer onzekerheden.. en dan moet je je kapotte motor ook nog kwijt proberen te geraken..
 
Bedankt voor jullie antwoord en uitleg. Ik zie denk ik er toch maar van af... je kan anno 2014 voor een '98-er geen 2250 vragen vind ik. Inderdaad ook wat Ducky zegt, een dealer prijs.
Wel is het zo dat ik 100 euro (SOW!) korting krijg en hij de tot nu toe gerapporteerde mankementen ging fixen.

Alsnog... no-go.

Thanks gents!
 
Ik vraag 2500 voor een 2001 Fsport met heul veul opties :P

http://link.marktplaats.nl/m836882974

(dealer heeft nog steeds de prijs niet aangepast, staat daar nu nog in consignatie, maar haal m vanmiddag weg )

Als ie niet verkoopt ga ik er zelf op rijden en blijf ik hier in t vervolg meeposten :) ( is de vorige motor van mn vrouw , die rijd nu CB1000R )
 
Is er hier iemand die valbescherming heeft op een f4i?
Ik ben aan het rondkijken of er iets degelijks bij zit voor een schappelijke prijs, maar er is nogal veel te vinden.

Vandaar dat ik benieuwd was of iemand hier ervaring mee heeft ;)
 
Is er hier iemand die valbescherming heeft op een f4i?
Ik ben aan het rondkijken of er iets degelijks bij zit voor een schappelijke prijs, maar er is nogal veel te vinden.

Vandaar dat ik benieuwd was of iemand hier ervaring mee heeft ;)

Ik heb toen gekocht maar nooit gemonteerd, omdat je gaten in de kappen moest boren om ze te plaatsen.., let dus goed op welk type je besteld
 
miix1.jpg


Zojuist koppelingskabel afgebroken van m'n CBR 600 F2, is dit beetje makkelijk te maken? Dan bestel ik voor 17:00 nog een nieuwe koppelingskabel namelijk
 
Zo, hier even mee verder gegaan, ik miste namelijk twee beugeltjes voor de topkoffer..Dus, gisteren zelf plaatje staal op maat gemaakt, gat gestanst en draadbus erop gelast (eerste keer lassen dus best lelijk :X)

[afbeelding]

En nu hangt alles in de spuitcabine :+

[afbeelding]

En.. verder nog iets anders ontvangen met de post..

[afbeelding]

Ziet er dan zo uit..

Om een iets meer reis-klare motor te hebben en met dagjes weg met vriendin achterop wel iets mee kunnen nemen..


Hm zelf 2 keer met tassen op stap geweest, werd er gek van om iedere keer met die tassen te zeulen. [img=500]http://i1311.photobucket.com/albums/s661/bedumer/Mobile%20Uploads/20130526_173552_zpsaad45eef.jpg[/img]

Daarom nu kofferset op mn 600 gezet, [img=500]http://i1311.photobucket.com/albums/s661/bedumer/Mobile%20Uploads/IMG-20140412-WA0014_zpsdn7l1ru_edit_1397312852774_zpsy4jbe3bu.jpg[/IMG]

[img=500]http://i1311.photobucket.com/albums/s661/bedumer/Mobile%20Uploads/IMG-20140412-WA0016_zpstdrn0gxj.jpg[/img]


Oke, ben het helemaal met je eens dat het er zo misschien helemaal niet ''mooi'' uitziet.
Maar vind het 100 x beter dan die verrekte tassen.

Rij nu trouwens zeldzaam met de topkoffer, neem nu alleen maar de zijkoffers mee en dan heb ik nog ruimte over _O-

Nu trouwens wel een extra beugel op de motor gezet, voor de stevigheid. :9

[img=500]http://i1311.photobucket.com/albums/s661/bedumer/Screenshot_2014-09-11-16-43-41_zpsy75g71vp.png[/img]

Is al met al wel wat werk, maar nu is t alleen een kwestie van -klik- en klaar ben je.

Al is het wel ff opletten als je tussen de file door rijdt, ben inmiddels breder dan mn pa met zn Goldwing :+
 
[afbeelding]

Zojuist koppelingskabel afgebroken van m'n CBR 600 F2, is dit beetje makkelijk te maken? Dan bestel ik voor 17:00 nog een nieuwe koppelingskabel namelijk


Kabel monteren lijkt me het probleem niet.. Maar goed afstellen op je blok lijkt me wat lastiger.. Maar niet een klusje wat je niet zelf kan doen, met een beetje handigheid in je bloed..
Zie de OP voor een link naar een download naar het werkplaats handboek, daar moet het in staan..

Sowieso breken die dingen niet zomaar.. kan ook te strak gestaan hebben?

Denk dat een Honda garage er niet al te veel voor rekent, en dan kun je ook gelijk daar het onderdeel bestellen..
Maarja, ik zou het wellicht zelf doen.. Gewoon heel goed naar de volgorde en lengte kijken van huidige systeem, loshalen en nieuwe er op..
 
Misschien kan je de nieuwe kabel aan de oude vastmaken, zodat je met het eruittrekken van de oude kabel gelijk de nieuwe erin trekt.
 
Misschien kan je de nieuwe kabel aan de oude vastmaken, zodat je met het eruittrekken van de oude kabel gelijk de nieuwe erin trekt.
Je koopt normaalgesproken een binnen+buitenkabel. Het is dus gewoon een kwestie van nieuwe kabel op plek oude leggen (als ie goed lag), en afstellen op het blok. Op het stuur kun je nog wat fine-tunen.
 
Hm zelf 2 keer met tassen op stap geweest, werd er gek van om iedere keer met die tassen te zeulen. [~[url="http://i1311.photobucket.com/albums/s661/bedumer/Mobile%20Uploads/20130526_173552_zpsaad45eef.jpg"]afbeelding~][/URL]

Daarom nu kofferset op mn 600 gezet, [~[url="http://i1311.photobucket.com/albums/s661/bedumer/Mobile%20Uploads/IMG-20140412-WA0014_zpsdn7l1ru_edit_1397312852774_zpsy4jbe3bu.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i1311.photobucket.com/albums/s661/bedumer/Mobile%20Uploads/IMG-20140412-WA0016_zpstdrn0gxj.jpg"]afbeelding~][/URL]


Oke, ben het helemaal met je eens dat het er zo misschien helemaal niet ''mooi'' uitziet.
Maar vind het 100 x beter dan die verrekte tassen.

Rij nu trouwens zeldzaam met de topkoffer, neem nu alleen maar de zijkoffers mee en dan heb ik nog ruimte over _O-

Nu trouwens wel een extra beugel op de motor gezet, voor de stevigheid. :9

[~[url="http://i1311.photobucket.com/albums/s661/bedumer/Screenshot_2014-09-11-16-43-41_zpsy75g71vp.png"]afbeelding~][/URL]

Is al met al wel wat werk, maar nu is t alleen een kwestie van -klik- en klaar ben je.

Al is het wel ff opletten als je tussen de file door rijdt, ben inmiddels breder dan mn pa met zn Goldwing :+

Tering, lijkt me zelfs breder dan mijn (ex)GS1200 met koffers. Een CBR is echt niet berekend op koffers haha.
 
Je koopt normaalgesproken een binnen+buitenkabel. Het is dus gewoon een kwestie van nieuwe kabel op plek oude leggen (als ie goed lag), en afstellen op het blok. Op het stuur kun je nog wat fine-tunen.


Dit wilde ik nog zeggen, maar leek me voor de hand liggen, idd buiten en binnenkabel..

Maargoed, het is dus niet een enorme klus lijkt me..

Ben wel benieuwd of de kabel nu besteld is en gemonteerd wordt..

Wordt er hier eigenlijk wel eens door iemand de kabel gesmeerd? In WPHB staat een methode met een tooltje waar je olie in giet en het alleen in de kabel komt.. Heb ook een manier gezien waarbij of een trechtertje afgesloten aan de onderkant of een stuk papier gevouwen in trechtervorm het werk doen..

Weet ook niet of je dit überhaupt regelmatig moet/kan doen...?
 
Ik giet voor montage wat olie langs de kabel (tussen binnen en buitenkabel dus), daarna pas weer wanneer hij los moet aan een van de 2 uiteindes. Dus ja, ik doe het soms, maar zeker niet regelmatig.
 
Ik ga morgen achter een kabel aan en waarschijnlijk maandag eropzetten (als ik die kabel in de buurt kan krijgen morgen, iemand tips?, omgeving Gouda)
 
Ik ga morgen achter een kabel aan en waarschijnlijk maandag eropzetten (als ik die kabel in de buurt kan krijgen morgen, iemand tips?, omgeving Gouda)

Even schaamteloos meelezen hier :+

Kabel had ik besteld bij Ten Kate en behoorlijk snel binnen gekregen. Je zou anders eventueel Hans van Wijk Motoren kunnen proberen in Zoetermeer, ben daar zelf prima geholpen.

Kabel monteren spreekt eigenlijk voor zich, moet makkelijk te doen zijn!
 
@Bedumer en Rijbewijzer: Ben zo vrij geweest om jullie in de OP te zetten (had ook niks te doen.. :+), jullie posten lang genoeg mee :P . Alleen de vraag uit welk jaar jullie machines komen..
@duc of prunes: Zelfde verhaal, alleen jouw jaartal kon ik vinden.


@Bedumer: Wat heb jij voor stuur er op zitten? Want Cootje46 heeft dus volgens mij last van dat het stuur tegen de kuip aan komt met maximale uitslag, maar jou blokjes op de kroonplaat zijn schuin afgevlakt, dus stuur staat iets naar achter.. slim!
Bedumer in "Groninger Topic deel 25: Vol lente krieb..."
 
Terug
Bovenaan Onderaan